מותה של אגדת סיבולת: ריק הויט הלך לעולמו בגיל 61

החצי השני של "טים הויט" מעורר ההשראה הלך לעולמו. האב ובנו השתתפו יחד במעל 1,100 אירועי ספורט, בהם מרתונים (בפרט מרתון בוסטון), תחרויות למרחק איש ברזל ועוד, וכל זאת כשהאב דוחף, מושך או מרכיב את בנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריק ודיק רייט במרתון בוסטון | צילום: Shutterstock

אחד הסיפורים המרגשים והיפים של עולם ספורט הסבולת הגיע אתמול (שני) לסופו העצוב. ריק הויט, בעל שיתוק מוחין, שהשלים בסיועו של אביו דיק עשרות מרתונים וטריאתלונים, הלך לעולמו בגיל 61, בעקבות סיבוך במערכת הנשימה.

השניים כונו יחד "Team Hoyt" והפכו לאייקון, כאשר בריצה האב דחף את בנו בעגלה מיוחדת בריצות, בשחייה משך אותו בסירה ובאופניים הרכיב אותו במושב מיוחד. השניים השתתפו במהלך השנים במעל 1,110 אירועי ספורט במרוצת השנים, כולל 250 תחרויות טריאתלון, מהן 6 פעמים מרחק איש ברזל מלא, מעל 70 מרתונים מלאים, ועוד מאות מרוצים למרחקים קצרים יותר. כל זאת מתוך מטרה לתת כוח ותחושת מסוגלות לאנשים בעלי מוגבלות פיזית.

כתושבי בוסטון רצו יחד 32 פעמים את מרתון בוסטון, שהפך עם השנים למרוץ הבית שלהם, כשכולם ציפו לראותם שם ואף הוקם פסל בדמותם סמוך לקו הזינוק. ב-2014 השלימו יחד את ההופעה האחרונה שלהם במרתון בוסטון. לאחר מכן מ-2015 עד 2019 דחף את ריק במרתון בראיין ליונס, חבר של המשפחה.

הפסל בדמותם של ריק ודיק הויט | צילום: Dmoore5556, wikimedia

בשנת 1992 הם יצאו למסע אופניים חוצה ארה"ב, בו השלימו 3,735 מייל ב-45 ימים. גם התוצאות שהשיגו לאורך השנים איכותיות במיוחד, כששיאם האישי בריצת מרתון היה 2:40:47 שעות, ובאיש ברזל מלא (1.9 ק"מ שחייה, 180 ק"מ אופניים ומרתון) רשמו 13:43:37 שעות. השניים נכנסו להיכל התהילה של איש הברזל בשנת 2008.

לפני קצת יותר משנתיים הלך לעולמו האב דיק בגיל 80, וכעת גם ריק הצטרף אליו. ריק הויט, יחד עם אביו, היה מקור להשראה עבור אינספור בעלי מוגבלות בכל רחבי העולם, והעלה את הספורט בקרב בעלי מוגבלויות לתודעה. הוא הראה לכל העולם כי הכל אפשרי, וסיפורו ימשיך לעורר השראה גם לאחר מותו. יהי זכרו ברוך.

ריק וטים הויט | צילום: Ericshawwhite, Wikimedia



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג