מיהן 22 הקבוצות שיתחרו בג'ירו ד'איטליה?

כריס פרום וסקיי מגיעים כדי לשלוט במרוץ, טום דומולן וסאנווב ירצו תואר נוסף, ואולי זה בכלל יהיה פאביו ארו שרוכב בקבוצת איחוד האמירויות. כל מה שרציתם לדעת על הסגלים של 22 הקבוצות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: youkeys


לקראת הג'ירו ד'איטליה ה-101 הכנו עבורכם סקירה מקיפה של כל הקבוצות המשתתפות במירוץ כולל הרוכבים המובילים שכדאי לעקוב אחריהם. הג'ירו שיתחיל בירושלים ביום שישי הקרוב ויסתיים ברומא ב-27 במאי מבקר לראשונה בהיסטוריה מחוץ לאירופה ובפעם ה-13 בלבד מחוץ לגבולות איטליה.

סקיי וכריס פרום מתכוונים לתקוף בכל החזיתות | צילום: Jaguar MENA

עוד כתבות בנושא 
איפה בדיוק יעבור הג'ירו ד'איטליה בכל אחד מהקטעים בישראל? 
כל מה שרציתם לדעת על מסיבות העידוד בירושלים, תל אביב, הצפון והדרום 
מדריך לצבעי החולצות בג'ירו ד'איטליה 

זוהי פעם ראשונה שקבוצה ישראלית ורוכב ישראלי משתתפים בגראנד טור, מרוץ שלבים ארוך ומפרך שיש כמותו רק שלושה בשנה– טור דה פראנס, ג'ירו ד'איטליה (המרוץ השני בגדולו ואירוע ספורט הרביעי בגודלו בעולם) ו-וואלטה אספנייה (הטור של ספרד).

קצת מספרים לפני שמתחילים – בג'ירו משתתפות 22 קבוצות מקצועניות מתוכן 18 הן בדרג הגבוה ביותר של הסבב העולמי (UCI WORLDTEAMS) ועוד 4 קבוצות שהוזמנו בשיטת הגרלה והן מהדרג השני בעולם
(UCI PROFESSIONAL CONTINENTAL) בכל קבוצה יש 8 רוכבים, כך שבסך הכל משתתפים במירוץ 176 רוכבים.

המסלול הנוכחי של הג'ירו ד'איטליה כולל סיום בעליה בלא פחות מ-8 קטעים, מתוכם 3 קטעים ברצף לפני הסיום ברומא. השלבים הקשים ביותר הם ג'אפרו (עלייה משובשת בהמשך של קול דה פינסטרה), סרוויניה וכמובן הזונקולן.

18 הקבוצות מהדרג הראשון 

AG2R LA MONDIALE
אחת משתי הקבוצות הצרפתיות במירוץ, הרוכבים המובילים שלה יהיו 2 הצרפתים חנייז ודופונט, והאיטלקי מונטאגוטי, שסיימו את מרוץ ההכנה טור האלפים במקומות 28, 29 ו-43 בהתאמה.

יורגש בחסרונו הרוכב המוביל והמטפס המוכשר של הקבוצה, רומן בארדה, שמעולם לא התחרה בג’ירו והוא כרגיל מתמקד בטור דה פראנס (מקום 3 אשתקד). התנהלות הקבוצה במרוצים ידועה כאגרסיבית והרוכבים ינסו לצאת לבריחות וניצחונות בשלבים, מיקום בעשירייה הראשונה יהיה הפתעה.

מנהל ספורטיבי – לורן ביונדי.

קבוצת האופניים אסטנה

מגיעים חזקים לכל תחרות. אסטנה | צילום: petro

ASTANA PRO TEAM
אסטנה היא קבוצה קזחית עם היסטוריה של רוכבים חזקים וניצחונות מרשימים, לג'ירו הנוכחי היא מגיעה עם סגל מטפסים חזק, ואיזון בין רוכבים צעירים מוכשרים ורוכב מנוסה ועטור ניצחונות בדמות לואיס לאון סאנצ'ז. הרוכב המוביל של הקבוצה הוא מטפס מחונן עם קבלות- מיגל אנחל לופז הקולומביאני, רק בן 24 (מקום 3 בטור האלפים האחרון ומקום 8 בוואלטה 2017 עם 2 נצחונות בשלבי הרים). הוא התקווה הצעירה של הקבוצה לפודיום בדירוג הכללי.

מנהל ספורטיבי (DS): אלכסנדר שפר.

BAHRAIN – MERIDA
אחת מתוך 6 קבוצות שמזוהות כ"איטלקיות" במרוץ (3 בצורה לא פורמאלית). בחריין-מרידה היא קבוצה מובילה בדרג העולמי עם מספר רוכבים איטלקיים בטופ העולמי וספונסרים גדולים כפי שהשם מרמז.

הרוכב המוביל הוא דומינקו פוצוביבו, האיטלקי קטן המידות הוא מטפס מחונן עם תוצאות ברמה הגבוה ביותר (מקום 6 כללי בשנה שעברה), יתמוך בו בעליות ג'ובאני ויסקונטי שעל שמו גם מספר נצחונות בגראנד טורים. יורגש בחסרונו הכריש ממסינה, וינצ'נזו ניבאלי (מנצח הג'ירו פעמיים בעבר) שבחר להתמקד ולהתחרות השנה בטור הצרפתי. אחד ששווה לעקוב אחריו הוא מאטה מוהוריץ' שהוא רוכב התקפי מאוד עם שליטה יוצאת מן הכלל באופניים.

מנהל ספורטיבי (DS): אלברטו וולפי

BMC RACING TEAM
הקבוצה האמריקאית ידועה בזכות יכולת הנג"ש הקבוצתי שלה, מה שלא ייבחן הפעם כי במרוץ 2 קטעי נג"ש אישיים בלבד. הרוכב המוביל הוא רואהן דניס, מטפס טוב ושען מצוין (מחזיק שיא השעה בעבר ומנצח את קטע הנג"ש המהיר ביותר אי פעם בטור דה פראנס) אך ללא הצלחה עד כה בגראנד טור – חובת ההוכחה עליו. שני רוכבים בולטים נוספים בסגל הם ניקולאס רוץ' הותיק (מקום 5 כללי בוואלטה 2013) ואלסנדרו דה-מארקי הרוכב ההתקפי שתמיד מייצר עניין בבריחות ינסה להשיג נצחון בקטע.

מנהל ספורטיבי (DS): מקסמיליאן שיאנדרי

BORA – HANSGROHE
הרוכב המוביל לדירוג הכללי הוא דיוויד פורמאלו שניצח ב2015 קטע במרוץ וסיים בשנה שעברה מקום 10 כללי. האיטלקי יישמח לעלות כמה מדרגות בעשירייה הראשונה. בהיעדרו של סאגאן, הספרינטר של הקבוצה הוא סאם בנט שייחפש נצחון ראשון בספרינט סיום בגראנד טור לאחר שהיה קרוב לכך מאוד בשנה שעברה.

מנהל ספורטיבי (DS): כריסטיאן פומר

אחד המועמדים לניצחון בדירוג הכללי. טיבו פינו מקבוצת FDJ | צילום: Lapierrebikes

GROUPAMA – FDJ
הקבוצה הצרפתית השנייה והחזקה במרוץ תנסה להביא את הרוכב המוביל שלה טיבו פינו לפודיום (מקום 4 שנה שעברה). הצרפתי הבכיר נמצא בכושר נהדר לאחר שנצח לאחרונה את טור האלפים. הרוכב הוותיק סטיב מוראביטו (בן 35) יהיה הסגן של פינו בעליות.

מנהל ספורטיבי (DS): סבסטיאן ג'ולי

LOTTO SOUDAL
הקבוצה הבלגית (מתוך 2 שמשתתפות) מגיעה בלי שאיפות גבוהות לדירוג הכללי אבל עם 2 רוכבים בכושר נהדר לאחר קמפיין קלאסיקות אביב מוצלח, טים וולנס (מנצח קטע בג'ירו 2016) ו-יילה ואננדרט (מקום 3 בפלאש וואלון השנה ומנצח קטע בטור דה פראנס 2011). נתון מעניין לגבי הרוכב אדם האנסן הוותיק – הג'ירו הנוכחי יהיה הגראנד טור ה-20 שלו ברצף, שזהו כמובן שיא ההשתתפות בטורים הגדולים והוא מתכנן לסיים אותו השנה עם הטור דה פראנס או וואלטה אספנייה.

מנהל ספורטיבי (DS): בארט לייסן

MITCHELTON – SCOTT
הקבוצה האוסטרלית מגיעה בסגל חזק על מנת לתמוך באסטבן צ'אבס שהוא אחד הפייבוריטים לפודיום במרוץ. הקולומביאני כבר הוכיח את היכולת שלו בגראנד טורס כשלקח מקום 2 בג'ירו 2016 ומקום 3 בוואלטה אספנייה 2016. סיימון ייטס הבריטי יכול להתמודד בעצמו על מקום בפודיום (מקום 7 בטור דה פראנס 2017) ומייקל נייבה הספרדי (תוצאות יציבות לאורך השנים ונצחונות במספר קטעים בגראנד טורים) יהיו הסגנים של צ'אבס בעליות.

מנהל ספורטיבי (DS): מת'יו ווייט

MOVISTAR TEAM
הקבוצה הספרדית מגיעה עם סגל חלש יחסית שלא כולל את שלושת הרוכבים-כוכבים המובילים שלה: וולוורדה, קינטנה ולאנדה (כולם יתחרו יחדיו בטור דה פראנס השנה). זה ייתן הזדמנות למטפס המוביל בסגל, קרלוס בטאנקור הקולומביאני (מקום 5 ומנצח קטגורית הרוכב הצעיר בג'ירו 2013) ורוכבים נוספים כמו ג'יימי רוסון ודאייר קינטנה (אח של ניירו) להוכיח מה הם שווים, אך לא צפוי לאתגר את הפייבוריטים לפודיום הכללי.

מנהל ספורטיבי (DS): חוזה וינסנטה גארסיה

QUICK – STEP FLOORS
הקבוצה הבלגית היא הכי מצליחה בדרג העולמי העונה עם מספר הניצחונות הגבוה ביותר עד כה בעיקר בתחרויות יום אחד. לגי'רו הם מגיעים ללא רוכב מטפס מובהק להתמודדות על הדירוג הכללי ומכוונים לניצחונות בקטעים בודדים עם אחד הספרינטרים הטובים בעולם, אילייה ויויאני האיטלקי (נצחון בקטע אחד בג'ירו 2015) וזנדק שטיבאר (נצחון בקטע בוואלטה אספנייה 2013 ונצחון בקטע בטור דה פראנס 2015) האול-ארואנדר שצפוי לצאת לבריחות בקטעי מעבר ומסלולים טכניים.

מנהל ספורטיבי (DS): דוידה בראמטי

אליה ויויאני רוכב אופניים איטלקי

הספרינטר המוביל את קבוצת קוויקסטפ. אליה ויויאני | צילום: Geof Sheppard

TEAM DIMENSION DATA
הקבוצה מדרום אפריקה מגיעה עם סגל צעיר יחסית ולא מנוסה כאשר לואיס מיינטס (8 כללי בטור דה פראנס האחרון) בהופעה ראשונה בג'ירו הוא הרוכב שיכול להתמודד על מקום בטופ 10 של הדירוג הכללי. המטפסים הנוספים בקבוצה הם נתנאל ברהאנה האריתראי (5 כללי בטור אוסטריה 2015) בן אוקונור הצעיר בן 22 חסר נסיון בגראנד טורס אבל עם ניצחון קטע בטור האלפים האחרון שם בהחלט הוכיח שהוא יכול לטפס עם הטובים ביותר.

מנהל ספורטיבי (DS): בינגן פרננדז

TEAM EF EDUCATION FIRST – DRAPAC P/B CANNONDALE
הקבוצה האמריקאית מגיעה עם סגל מאוזן וללא הכוכבים הגדולים שלה – אורן, רולנאד ו-ואנמארקה.
מייקל וודס הקנדי הותיק (7 כללי בוואלטה 2017) ינסה להתברג בעשירייה הראשונה בעזרתו של ג'ו דומבראווסקי הצעיר שהשיג בינתיים נצחונות משמעותיים רק בארצות ההרית. סשה מודלו האיטלקי המהיר יתחרה על ניצחון בקטעים בודדים (ניצח 2 קטעים בג'ירו 2015).

מנהל ספורטיבי (DS): פבריציו גוידי

TEAM KATUSHA ALPECIN
הקבוצה השוויצרית לא שלחה הפעם את הספרינטר הגרמני מרסל קיטל או מטפס משמעותי כמו אילנור זאקרין, ולכן צפוי שיתמקדו בהשגת נצחון בקטעי הנג"ש האישיים וקטעי מעבר של גבעות (לא מישורים ולא הרים גבוהים). טוני מרטין (אלוף העולם בנג"ש 4 פעמים) ואלכס דאוסט (נצחון בקטע בגי'רו 2013) הם 2 הרוכבים המובילים של הקבוצה, לשניהם יכולת נג"ש מהטובות בעולם עם נצחונות רבים בדיסיפלינה. זוהי הופעה שנייה בסך הכל של טוני מרטין בג'ירו ד'איטליה כאשר הפעם הקודמת הייתה ב-2008.

מנהל ספורטיבי (DS): קלאודיו קוצי

TEAM LOTTO NL – JUMBO
הקבוצה ההולנדית מכוונת לתוצאה טובה בדירוג הכללי כאשר הרוכב הניו זילנדי ג'ורג' בנט  (10 כללי בוואלטה 2016) ואנריקו באטאיין האיטלקי (נצחון בקטע בודד בג'ירו 2013 ו-2014) הוא האיש שילווה אותו בעליות, כל שאר הסגל מורכב מרוכבים הולנדים. דני ואן פופל (נצחון בקטע וואלטה 2015) בהופעה ראשונה בג'ירו הוא האיש מטרה של הקבוצה לנצחונות בספרינט פיניש.

מנהל ספורטיבי (DS): אדי אנגלס

TEAM SKY
קבוצת סקיי הבריטית ממוקדת בדבר אחד – ניצחון כללי בכל טור שהיא מתחרה בו. כריס פרום הוא כמובן הפייבוריט לנצחון (אלוף הטור דה פראנס 4 פעמים) ומגיע לאחר נצחון בוואלטה ובטור דה פראנס ב-2017, הוא חוזר לרכוב בג'ירו ו"לסגור חשבון" לאחר שלא הופיע בו מאז 2010 (וגם אז פרש). הסגן העיקרי שלו לעליות הוא וואט פאולס (6 כללי בוואלטה 2017). לסקיי יש טקטיקה ברורה וסוללת רוכבים חזקים ומנוסים בהובלה עקבית והכתבת הקצב בקדמת הפלוטון שמוציאה לכולם את המיץ בעליות.

רוכבים בולטים נוספים – דויד דה לה קרוז (7 כללי בוואלטה 2016 כולל נצחון בקטע בודד) וסרחיו לואיס הנאו (9 כללי בג'ירו 2012 ומנצח פריז-ניס 2017).

מנהל ספורטיבי (DS): ניקולאס פורטל

האלוף מקבוצת סאנווב. טום דומולאן | צילום: ERIKT

TEAM SUNWEB
הקבוצה הגרמנית מגיעה עם סוללת רוכבים חזקה ובראשה מנצח שנה שעברה- טום דומולאן. ההולנדי חוזר להגן על התואר והפעם זאת תהיה משימה קשה ביותר ראש בראש מול כריס פרום. דומולאן הוא שען מצוין ומטפס טוב ויהיה מעניין לראות כיצד יתמודד בהרים הגבוהים מול המטפסים הטובים בעולם. יתמכו בעליות סאם אומן הצעיר המבטיח (בן 22), לורנס טאן-דאם המנוסה (מקום 9 כללי בטור דה פראנס 2014) וצ'אד האגה.

מנהל ספורטיבי (DS): מארק ריף

TREK – SEGAFREDO
קבוצת טרק-סגפרדו האמריקאית (בפועל עם בסיס איטלקי) תתמקד בניצחונות בקטעים בודדים ותעשה מאמץ להכניס רוכב לעשירייה הראשונה של הדירוג הכללי במרוץ כאשר באוקה מולמה (מקום 7 בג'ירו האחרון) לא משתתף כי הוא מתמקד בטור דה פראנס. הרוכבים המובילים הם ג'יאקומו ניצולו הספרינטר (שינסה לשבור את הנאחס עם ניצחון ראשון במרוץ הביתי) והמטפסים ברמביייה ופאנטאנו להם יש נצחונות בגראנד טור בעבר.

מנהל ספורטיבי (DS): אדריאנו באפי

UAE TEAM EMIRATES
קבוצה עם גב כלכלי רחב בדמות איחוד האמירויות וקשר חזק לארץ המגף עם סגל חזק מאוד שרובו מורכב מרוכבים איטלקיים ומעט זרים. אלוף איטליה פאביו ארו ינסה לגרוף הפעם את כל הקופה לאחר שסיים בעבר פעמיים על הפודיום הכללי של התחרות במקום ה-2 וה-3. דריו דרווין אטאפומה ויאן פולאנץ יהיו הסגנים של ארו בעליות ודיוויד אוליסי ינסה להביא נצחון בקטע כפי שעשה כבר 6 פעמים בג'ירו בעבר.

מגיע להיאבק על התואר עם קבוצת UAE. פאביו ארו | צילום: filip bossuyt

מנהל ספורטיבי (DS): מריו שיראה

קבוצות הדרג השני

ANDRONI GIOCATTOLI – SIDERMEC
אחת מתוך 3 קבוצות איטלקיות בדרג השני וכאחת כזאת היא תרצה להתבלט ולשלוח רוכבים לכל בריחה בשאיפה להשיג נצחון יוקרתי בקטע בטור "הביתי". הרוכבים המובילים הם פרנצ'סקו גאבאצי (נצחון בקטע בוואלטה 2011) ומרקו פראפורטי.

מנהל ספורטיבי (DS): ג'יאני סאביו

BARDIANI CSF
הקבוצה האיטלקית השנhיה ברשימה, רוכבי בארדיאני המזוהים בצבע הירוק ינסו לחטוף נצחון בקטע ולרכוב באופן התקפי לאורך המרוץ ללא שאיפות לפודיום כללי. הרוכבים המובילים הם המטפס צ'יקונה (מקום 9 בטור האלפים האחרון ומנצח קטע בג'ירו 2016) והספרינטר גאורדיני (מנצח קטע בג'ירו 2012)

.
מנהל ספורטיבי (DS): קלאודיו קוצ'ינוטה

ISRAEL CYCLING ACADEMY
הקבוצה הישראלית המקצוענית הראשונה בהנהלת רן מרגליות ובבעלות סילבן אדמס ורון בר-און עושה היסטוריה עם הופעה בגראנד טור ו-2 רוכבים ישראלים בסגל – גיא שגיב וגיא ניב. סיום התחרות ייחשב כהישג של צמד הגיא אבל מעבר להתחלה המרגשת בארץ יש גם ציפיות לתוצאות מהרוכבים המובילים בסגל שהם בן הרמנס (המטפס המוביל, מקום 13 בטור האלפים האחרון ומנצח טור עומאן 2017), כריסטס ניילנדס אלוף לטביה ההתקפי (שהיה חלק משמעותי בנצחון של ניבאלי במילאנו סאן-רמו 2018) ורובן פלאזה (מקום 30 בג'ירו 2017 ומנצח וואלטה קסטיליה ליאון השנה) שינסה להביא נצחון בקטע כפי שכבר עשה בעבר.

מנהל ספורטיבי (DS): קייל קאלסטרום

עושים היסטוריה. ישראל סייקלינג אקדמי | צילום: נועה ארנון

WILIER TRIESTINA – SELLE ITALIA
קשה לפספס את הביגוד האדום-צהוב של הקבוצה האיטלקית ה-3 והאחרונה ברשימה, אין לקבוצה שאיפות בדירוג הכללי וינסו לנצח קטעים בודדים ולקחת חלק בבריחות. הרוכבים המובילים הם מרצ'קו הצעיר (23) ופוזאטו המבוגר (36), האחרון הוא סלבריטי איטלקי וצבעוני עם תוצאות עבר מפוארות (נצחון במילאנו סאן-רמו 2006 וטירנו אדריאטיקו 2003).

מנהל ספורטיבי (DS): לוקה סינטו




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02