איפה יעבור המסלול ואיך רואים את הג'ירו ד'איטליה בישראל בכל יום?

איפה הג'ירו יעבור בתל אביב, איפה להתמקם בירושלים ואיך מצליחים לראות את הדבוקה והרוכבים? הנה המדריך המלא לשלושת הימים של "ביג סטארט" של המרוץ בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרוכבים הישראלים של סייקלינג אקדמי כבר נבחרו, התפאורה בהקמה עם הצבע הורוד השולט, לפי המודלים אפשר לחזות מזג אוויר חמים ונעים, והקמפיינים שנועדו להגביר את המודעות לאירוע הספורט הגדול ביותר שהיה בישראל אי פעם הגיעו לכל מקום. עושה רושם שלא רק שכולם כבר יודעים שהג'ירו ד'איטליה מתחיל כאן, לא מעט אנשים גם שואלים מה לעשות עם זה? או יותר נכון – איך ליהנות מזה?

ביום השני כבר תוכלו לחפש את הרוכב עם החולצה הורודה | צילום: filip bossuyt

עוד כתבות בנושא 
איך ישראל הפכה למדינה של אופניים? 
שני רוכבים ישראלים בסגל של סייקלינג אקדמי לג'ירו ד'איטליה 
מה אומרים צבעי החולצות בג'ירו ד'איטליה? 

בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך קצר לשלושת הקטעים שבהם הג'ירו ד'איטליה מבקר בישראל. מדובר בימים שישי (4 במאי), שבת (5 במאי) וראשון (6 במאי). כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להגיע, וגם אם תראו את הרוכבים לרגע אחד בלבד – זה יהיה שווה את זה.

הקטע הראשון בירושלים 

זהו קטע הפתיחה, והוא שונה לגמרי משני הקטעים הבאים אחריו, שבהם רוכבים ממקום למקום. השלב הראשון הוא קטע אישי נגד השעון, וזה אומר שהחל מהשעה 13:50, כל אחד מ-176 הרוכבים במרוץ יזנק לבדו למסלול מעגלי של 9.7 ק"מ. ההערכה היא שהזמן שיידרש לכל רוכב לסיים את הקטע יהיה 11-12 דקות.

רוב הצופים יתרכזו באזור שער הזינוק ברחוב יצחק קריב סמוך לשדרות ממילא ושער הסיום שיוצב בכיכר צה"ל לא רחוק משם. מה שטוב בקטע הנג"ש הוא שאפשר להתנייד לאורך המסלול, במיוחד לאור העובדה שהשעה המשוערת שבה הרוכב האחרון יחצה את שער הסיום היא 17:00. זה אומר שיש לכם יותר משלוש שעות לספוג אווירה של מרוץ אישי נגד השעון.

איפה להתמקם: ההמלצה שלנו היא להתמקם בין השאר דווקא במקומות שבהם הרוכבים יורידו מהירות, כלומר בסיבובים החדים. פניות כאלו תוכלו למצוא למשל ברחוב אליעזר קפלן ליד כיכר שילה, שם למעשה הרוכבים מגיעים משדרות המוזיאונים ואז לוקחים פניה חדה ימינה, ועוד פעם ימינה לדרך רופין. קצת לאחר מכן תהיה עוד פניה חדה מדרך רופין שמאלה ועוד פעם שמאלה לרחוב אליעזר קפלן (שדרות בנק ישראל). זה בעצם יהיה החלק הטכני של המסלול, שהרוכבים ייפגשו אותו בחצי המרחק (הקילומטר החמישי). מי שרוצה לראות את הרוכבים בשיא המהירות שלהם, כדאי לו להתמקם ברחוב גרשון אגרון, לפני שהוא הופך לרחוב שלמה המלך. מדובר במאות המטרים האחרונים של הקטע בקו ישר, שבו הרוכבים מבינים שכל מאית השנייה חשובה בדרך לשער הסיום אותו הם כבר יראו באופק.

הקטע השני מחיפה לתל אביב 

מיד בתום הקטע נגד השעון בירושלים, הרוכבים יועברו לבתי מלון בתל אביב, וביום שבת (5/5) בבוקר תסע כל השיירה לחיפה כדי להתחיל את הקטע בן 167 הקילומטרים שיתחיל באצטדיון סמי עופר ויסתיים ליד הדולפינריום בתל אביב. הקטע הזה נחשב שטוח, ודרגת הקושי שלו היא קלה. עם זאת, הרוכבים ייפגשו בעלייה אחת בזכרון יעקב.

ככה זה אמור להיראות

הזינוק יהיה כאמור מחיפה באצטדיון סמי עופר בשעה 13:50, וכל מי שיגיע לשם גם שעה לפני, יוכל לטעום מהאווירה. כמובן שהרוכבים עצמם ישהו בשטח סגור לקהל הרחב בשעה שלפני הזינוק, אך אפשר יהיה לצפות מהצד בהתרחשויות ואפילו לנסות ולראות כמה מהכוכבים הגדולים שיהיו שם, כמו למשל כריס פרום.

חשוב לציין שהקטע הזה מתחיל מחיפה לכיוון צפון. תושבי קרית ביאליק יוכלו לצאת לכביש 4 בשעה 14:20 ולראות את שיירת הרוכבים והמכוניות. רבע שעה לאחר מכן הם כבר יעברו ברחוב ההגנה בעכו, ובשעה 15:00 הם יהיו בצומת אחיהוד בדרכם דרומה. על כביש 70 הם צפויים לעבור ב-15:20 במחלף סומך וב-15:35 בצומת יגור.

איפה להתמקם: סביר להניח שחלק גדול מחובבי הרכיבה בארץ יעדיף להתמקם ביום הזה בזכרון יעקב, אליה הרוכבים ייכנסו בסביבות השעה 16:10 ויעברו שם את שתי העליות היחידות בקטע. העלייה הראשונה תהיה בדרך מיקנעם לזכרון, והעלייה השנייה תהיה אחרי הפנייה שמאלה לזכרון יעקב, כל הדרך למעלה. זה יקרה בסביבות השעה 16:15, והראשון שיגיע לקצה העלייה גם יזכה בנקודות הדירוג הראשונות של מלך ההרים. המקום הזה צפוי להיות צפוף, כך שכדאי לקחת את זה בחשבון ולהגיע מוקדם. המארגנים צפויים להודיע בימים הקרובים על שאטלים למקום, מנקודה נוחה יותר להגעה באזור.

אחרי הגיחה לזכרון יעקב, הרוכבים ירדו לכביש 4 ומשם ימשיכו לגיחה נוספת בצד השני, הפעם בקיסריה. הם ייכנסו לשם מאור עקיבא, יעברו ליד מועדון הגולף וירכבו על רחוב רוטשילד באזור 16:35. מקיסריה הם ייצאו דרומה לכביש החוף, משם ירכבו עד תל אביב. הם יעברו בדרך במחלף ינאי (16:52), מחלף השרון (17:20), מחלף גלילות מערב (17:33) שם יפנו מזרחה ומחלף הכפר הירוק (17:37).

בשעה 17:42 הם יעברו ליד מתקן הוולודרום החדש בהדר יוסף, וזו הזדמנות טובה להתמקם עבור מי שיגיע ברכיבה מתוך שבילי פארק הירקון. בסביבות 17:45 ייכנסו הרוכבים לרחוב אבן גבירול וימשיכו עליו דרומה, ב-17:52 ייכנסו לשדרות רוטשילד דרך רחוב מרמורק, ושם ירכבו דרומה עד הסוף, ואז מזרחה כיוון פלורנטין, רחוב סלמה, ואז בחזרה צפונה דרך שדרות ירושלים, כך שהספרינט הסופי יהיה לכיוון צפון משדרות ירושלים שביפו ועד למלון דייויד אינטרקונטיננטל ומסגד חסן בק, שם יוצב שער הסיום. שווה כמובן להתמקם גם באזור מתחם הסיום כדי לצפות בספרינט האחרון וליהנות מההפנינג שהמארגנים יכינו שם. חשוב לציין שכל החניונים בסמוך לפארק צ'ארלס קלור והדולפינריום לשעבר ינוצלו לטובת הרכבים, האוטובוסים והמכוניות של הקבוצות, כמו גם ניידות השידור השונות.

הקטע השלישי מבאר שבע לאילת 

זה יהיה הקטע הארוך ביותר בישראל, אורכו 229 קילומטרים והוא יראה לעולם את הנוף המדברי הארץ ישראלי. כאן גם יראו פחות קהל לצדי הכביש, אלא בעיקר נופים שלא רגילים לראות בג'ירו ד'איטליה או בכל גרנד טור אחר. גם הקטע הזה מוגדר כקל ושטוח, עם מספר עליות קטנות אך לא משמעותיות עבור רוכבים ברמה הזאת.

אילת

כאן יסתיים החלק הישראלי בג'ירו ד'איטליה. אילת | צילום: Henrik Sendelbach

הקטע הזה ייצא לדרך ברחבת העירייה בבאר שבע בשעה 12:30, ומכאן הוא ינוע רק דרומה. הרוכבים ימצאו את עצמן מהר מאוד בכביש 40 ואחרי כשעה ורבע של רכיבה הם יעברו בשדה בוקר ליד מדרשת בן גוריון. בסביבות השעה 14:30 יעברו במצפה רמון, עם עלייה קטנה לפני הכניסה לעיירה וירידה גדולה ביציאה ממנה.

לאחר מכן המסלול ימשיך דרומה ויהיה בעיקר במגמת ירידה. בסביבות השעה 16:30 צפויים הרוכבים להיפרד מכביש 40 בנאות סמדר ולעבור לכביש הערבה, בו הם ימשיכו לנוע עד לנקודה הסופית. בשעה 17:34 הם צפויים לעבור ביטבתה ועשרים דקות לאחר מכן כבר יהיו באילת.

איפה להתמקם: בעיר הדרומית אפשר לצפות לכ-10 דקות של רכיבה, שבה הם יגיעו בחלק הדרומי ביותר לכיכר המצפה התת-ימי, שם יסתובבו ויחזרו צפונה לשער הסיום ברחוב קאמן, שמננו מגיעים למלונות הטיילת הצפונית של אילת.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שושנה הגיב:

    מחלף סומך ולא סומק
    מילא לא להכיר את הארץ אבל לכתוב עם שגיאות?

  • מושיקו הגיב:

    ראשית, סומך ולא סומק.
    שנית, למה תמיד בצפון בשבת?
    מה עם כל שומרי השבת???

    1. קפטן אמריקה הגיב:

      שילכו לראות את הג׳ירו דה בני ברק שמתקיים כל יום בין ראשון לחמישי בין תשע לחמש.

  • אטלס הגיב:

    כל כך קשה לצרף מפה??

  • ראובן הגיב:

    כל הכבוד שאתם נותנים מידע על איפה כדאי לחנות ולראות. תעשו שירות טוב ותשתפו את משטרת ישראל והמארגנים שמפרסמים רק אודות כבישים חסומים במקום להמליץ על מקומות יפים בדרך שיש בהם איזור חנייה וגישה לצפייה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38