גזאצ'ו יוסף מגיב לראשונה לעזיבת הנבחרת: "עוזב בראש מורם, רוחי לא תישבר"

לאחר שעזב את תפקידו כמאמן נבחרת הריצות הארוכות, סיפק גזאצ'ו הסברים: "הגעתי למסקנה שאם אמשיך בתפקיד אני חוטא לערכים שאני מאמין בהם", "עוזב את הנבחרת שלי במצב הכי טוב שהיה אי פעם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גזאצ'ו יוסף | צילום: גיא דר

עשרה ימים עברו מאז הודיע איגוד האתלטיקה על עזיבתו של אחד ממאמני נבחרת ישראל בריצות ארוכות גזאצ'ו יוסף. לפי ההודעה של האיגוד גזאצ'ו "ביקש לסיים את תפקידו בעקבות חילוקי דעות מקצועיים". מאז, שמר המאמן המעוטר על שתיקה, והערב (חמישי) נתן לפחות חלק מגרסתו להודעה המפתיעה, חמישה חודשים בלבד לפני המשחקים האולימפיים, בפוסט ארוך ומפורט בעמוד הפייסבוק שלו.

לכתבות נוספות בנושא:
5 חודשים לפני פריז: גזאצ'ו יוסף עוזב את אימון נבחרת ישראל
הישג מצוין: מדליית ארד לטדסה גטהון בחצי מרתון דן האג
המסע מתחיל עכשיו: שישה רצים ישראלים עלו בהגרלה לספרטתלון

"בכל פעם שאמרו לי לא, זה רק גרם לי לרצות עוד יותר להצליח", כתב יוסף: "כשעליתי ארצה כנער, ב-1991, נשלחתי לפנימייה כדי שאלמד 'מקצוע'. כששאלתי לגבי בגרות, אמרו לי שאני לא יכול. זה לא הרפה ממני, אז בהמשך הלכתי והשלמתי בגרויות. בזמן שלמדתי, המורה לאנגלית אמרה לי שאני לא מספיק טוב כדי לגשת ל-4 יחידות בגרות באנגלית. דווקא הדברים שאמרה לי דחפו אותי לעשות ההחלטה לטוס לארה"ב למשך 4 שנים ולהשלים שם לימודי תואר ראשון באוניברסיטת טקסס טק".

גזאצ'ו יוסף בתקופתו כרץ | צילום: נורית נזירי, ויקימדיה

"כאשר חזרתי מ 4 שנים מפרישה מאתלטיקה ב-2008 בגיל 34 אמרו לי שאני סוס מת במובני אתלטיקה ושאני סתם מבזבז את הזמן שלי. בהמשך שברתי את כל שיאי ישראל מעל 1,500 מ' (1,500 מ', 3,000 מ', 5,000 מ' ו-10,000 מ') שהחזיקו מעל ל 26 שנים".

"פסט פורוורד, לפני 5 שנים כשאמרו לי שאני מאמן של רצים חובבנים ולא רצו להעסיק אותי כמאמן, זה דחף אותי עוד יותר להצליח. אימנתי במשך שנתיים בהתנדבות ותוך כדי כך 3 אתלטים שלי השיגו קריטריון אולימפי (איימרו עלמיה, מלקמו גימבר ואגז גואדה) במרתון סביליה 2020. מאז אני משקיע את כל כולי כדי להמשיך ולקדם כל אתלט שהיה תחתיי וכמובן את גשאו איילה וטדסה גטהון, האתלטים היחידים בישראל שאי פעם ירדו מ 28 דקות ב-10,000 מ'. טדסה מחזיק כיום בשיא ישראל ב-10,000 מ' – 27:32 דקות, וגשאו לפני מספר שבועות שבר את השיא הישראלי של עצמו במרתון סביליה, 2:04:53 שעות".

טדסה גטהון וגזאצ'ו יוסף | צילום: איגוד האתלטיקה

"גם כאשר התעוררו חילוקי דעות על רקע מקצועי, ביני לבין האיגוד, הסכמתי להמשיך ולו רק בגלל הטיימינג וכדי שלא לפגוע באתלטים אבל לא הייתה נכונות לכך מצד האיגוד".

"אז למה בעצם אני כותב את כל זה? אני בטוח שמי שמכיר אותי יודע שאני תמיד נחבא אל הכלים ולא אוהב לדבר על עצמי. אני כותב את זה כדי להסביר שאני לא נפרד מהאתלטיקה בישראל. למרות שהגעתי למסקנה שאם אמשיך בתפקיד אני חוטא לערכי המצוינות והמקצועיות שאני מאמין בהם, רוחי לא תישבר. לא משנה מה יעשו ויגידו, אני אמשיך לקדם את האתלטיקה הישראלית בדרך שלי, עם האמת המקצועית שלי ודרך הערכים שאני דוגל בהם".

גזאצ'ו יוסף וזוהר זמירו כמאמני הנבחרת | צילום: איגוד האתלטיקה

"אני עוזב את עבודתי כמאמן נבחרת ישראל בריצות ארוכות בראש מורם כי אני יודע שאני עוזב את הנבחרת שלי במצב הכי טוב שהיה אי פעם בתולדות האתלטיקה הישראלית. אני מאחל לכל האתלטים היקרים שלי שהם כמו הילדים שלי, המון בהצלחה. תמיד אוהב אותם, אתמוך ואתפלל להצלחתם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג