הישג מצוין: מדליית ארד לטדסה גטהון בחצי מרתון דן האג

רץ המרחקים הישראלי סיים שלישי במרוץ בהולנד עם תוצאה מהירה של 1:01.01 שעות, רק 9 שניות מהשיא הישראלי. בסיום סיפר: "אני שמח על הריצה שלי, ראיתי שאני בכיוון הנכון"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טדסה גטהון (מימין) על הפודיום בדן האג | צילום: ביורן פארה, חצי מרתון דן האג

רץ המרחקים הישראלי טדסה גטהון סיים אתמול (ראשון) במקום השלישי בחצי מרתון דן האג בהולנד, וזכה במדליית הארד. גטהון השיג את התוצאה השנייה בטיבה בחייו במרחק זה כאשר קבע 1:01:01 שעות, רק תשע שניות מהשיא הישראלי בו הוא מחזיק במשותף עם מארו טפרי.

לכתבות נוספות בנושא:
מלקמו ג'מבר ונועה ברקמן ניצחו במרתון ירושלים 2024
5 חודשים לפני פריז: גזאצ'ו יוסף עוזב את אימון נבחרת ישראל
אליוד קיפצ'וגה והטעויות: האם גדול המרתוניסטים היה צריך לפרוש ב-2022?

מי שניצח במרוץ היה עבדי נאגייה ההולנדי, שקבע שיא מסלול ושיא הולנדי חדש של 1:00:21 שעות, כאשר במקום השני סיים צ'רלי קדיר האתיופי עם 1:00:48 שעות. אצל הנשים מי שניצחה הייתה סוזן צ'מבאי עם שיא אישי של 1:07:12 שעות.

גטהון, אלוף ישראל המכהן ב-10,000 וב-5,000 מטר, סיפר לשוונג לאחר הריצה: "אני שמח על הריצה שלי אתמול והתוצאה השנייה בטיבה שלי. זה רחוק רק 9 שניות מהשיא הישראלי שאני מחזיק יחד עם מארו טפרי, שהוא מודל לחיקוי לכולנו, וגם לדור שיגיע בהמשך".

עוד סיפר: "מה שעשה את הריצה של אתמול מיוחדת היא שלפני חודש כמעט הגעתי לתחרות 10,000 צ'אלנג' שהתקיימה בארץ אחרי מחנה אימונים, ולא התחבר לי באותו יום, לא הצלחתי לעשות את מה שציפיתי וגם את מה שהמאמנים ציפו ממני. אבל אתמול ראיתי שאני בכיוון הנכון, ועם האנשים הנכונים, וסומכים עליי שאגיע לאן שאני צריך להגיע".

היעד הבא של גטהון הוא אליפות ישראל ב-10,000 מטר, שתיערך בחודש הבא. שם, ינסה לא רק לשמור על תוארו כאלוף ישראל, אלא להשיג תוצאה מהירה שתיכנס לתוך שקלול התוצאות המדורגות שלו בדירוג האולימפי. גטהון שואף להכניס עוד לפחות תוצאה מהירה אחת לדירוג, מה שיסייע לו ויגדיל את סיכוייו להשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג