המסע מתחיל עכשיו: שישה רצים ישראלים עלו בהגרלה לספרטתלון

200 ימים לפני ההזנקה של אחד ממרוצי האולטרה מרתון הקשים בעולם, נערכה ההגרלה המסורתית, בה עלו שישה ישראלים, שמצטרפים לשני המעפילים אוטומטית. הרשימה המלאה וההסברים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דגל הספרטתלון | צילום: Shutterstock

בדיוק עוד 200 ימים יוזנק ביוון הספרטתלון ה-42, אחד ממרוצי האולטרה-מרתון הקשים בעולם. לכבוד ציון המועד, התקיימה אתמול (שלישי) הגרלת הרצות והרצים המשתתפים באירוע, כשבמוקד כמובן הרצות והרצים הישראלים שצפויים לקחת חלק בתחרות, זו השנה ה-13.

לכתבות נוספות בנושא:
"ניצחון של שפיות בעולם לא שפוי": אמיר אלפיה מסכם את מרתון ירושלים שלו
הישג מצוין: מדליית ארד לטדסה גטהון בחצי מרתון דן האג
המסלול מחכה: מרוץ סביון Sold Out ליום שישי הקרוב

השנה, בניגוד לשנים קודמות, ההגרלה היתה דיגיטלית (לעומת שליפת הכדורים שהייתה בשנים קודמות). דבר שקיצר משמעותית את זמן ההגרלה והקל על המתח של המשתתפים. להגרלה נרשמו השנה 16 ישראלים וישראליות, ולפי התוצאות הראשונות שישה ישראלים עלו בגורל.

האם זו הרשימה הסופית? לא. פוטנציאל הישראלים הוא בין שבע לעשרה, ולשם כך נסביר איך ההגרלה עובדת. בסך הכל משתתפים בספרטתלון בכל שנה 390 רצים ורצות. ישנם כאלו שמשיגים את הקריטריון האוטומטי (כאלו שקבעו תוצאה טובה יותר ב-25 אחוז מהקריטריון), וכאלו נרשמו 114 בשנה הנוכחית.

נשארנו עם 276 מקומות, והרבה יותר רצים שרוצים להשתתף. לשם כך, נערכת הגרלה – 50 מקומות שמורים ליוונים, 40 מקומות שמורים ליפנים ו-30 שמורים לגרמנים. כל אלו אינם חלק מההגרלה הכללית.

שליו ברוש עם פסלו של לאונידס | צילום: פביאן לדראן

נשארנו עם 156 מקומות עליהם התמודדו 329 רצים ורצות שנרשמו השנה. ההגרלה מייצאת רשימה, כך שבאופן תיאורטי 175 הרצים הראשונים ברשימה נכנסים למרוץ, וכל השאר נמצאים ברשימת ההמתנה. עם זאת, כמובן שיש ביטולים וכאלו שלא מתכננים לנסוע השנה ולכן בדרך כלל עד 50 מקומות נוספים (מקום 225) צפויים להיכנס למרוץ.

לכן גם הטווח של הישראלים הוא בין שבעה לעשרה שעשויים להשתתף מתוך ההגרלה, ונפרט כאן את כולם. ראשית, נזכיר שלרועי יהודה וליניב שיינהורן יש קריטריון אוטומטי והם לא היו זקוקים להגרלה (יניב עדיין מתלבט בשלב הזה האם להשתתף השנה).

יניב שיינהורן בספרטתלון | צילום: אופל שיינהורן

ששת הישראלים שעלו בהגרלה לפי הסדר בו עלו ברשימה הם: ארז גולדשמיט, עמית ביאז, חנן כהן, שליו ברוש (כותב שורות אלו), תום שנברון, וחיים מלכי. שישה מתוך שמונת הרצים הרשומים כעת (כולל השניים בעלי הקריטריון האוטומטי) סיימו בעבר ספרטתלון, ואילו עבור ארז ועמית זאת הפעם הראשונה.

נוסיף שגבריאל סוסביץ' ממוקם במקום ה-220 ועשוי לאחר תום ההרשמה להיכנס גם הוא, כשפנינה צדיקריו במקום ה-240, שנראה יחסית רחוק, אבל עם סיכוי תאורטי להיכנס גם היא. אם פנינה לא תשתחל פנימה, זו תהיה לצערנו הפעם הראשונה משנת 2019 בה לא תהיה אישה ישראלית שתייצג אותנו על המסלול.

רועי יהודה וליז מלכה לרגלי לאונידס | צילום: פרטי

ההתרגשות כבר מתחילה, ניפגש כמו בכל שנה בשישי האחרון של ספטמבר באקרופוליס, ולאחר מכן בספרטה לרגלי פסלו של לאונידס ב-1 באוקטובר. אחרי השנה שעברה, בה 7 ישראלים (מ-8 מזנקים) סיימו את המרוץ בהישג נהדר לישראל, כולנו מקווים ל-100 אחוזי הצלחה למשלחת הישראלית בפעם הראשונה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גלעד קראוז הגיב:

    מספר טעיות לתיקון:
    1. לגרמנים שמורים 30 מקומות ולא 25.
    • לכל מדינה יש מכסה של 25 מקומות (כלומר כל מדינה אינה יכולה לשלוח יותר מ-25 רצות ורצים) ליוון יפן וגרמניה מוקצים מראש, מסיבות היסטוריות, 50, 40 ו-30 מקומות בהתאמה.
    ביפן לא מבצעים הגרלה פנימית אלא הם שולחים רצות ורצים לפי הישגים על פי החלטה פנימית שלהם.
    2. יש השנה 114 ולא 100 רצות ורצים שנכנסו ללא הגרלה. רצים שנכנסים ללא הגרלה הם כאלו שהשיגו 25% יותר מהקריטריון הקבוע להשתתפות או סיימו 10 ספרטתלונים ומעלה או שהם נציגים יחידים ממדינתם. כמו כן הספרטתלון שומר לעצמו את הזכות להכניס עד 10 רצים מכל העולם – ללא הגרלה, רצים שהספרטתלון חפץ שישתתפו בספרטתלון.

    3. לאור האמור, נותרו 156 ולא 175 מקומות לרצים שבהגרלה

    4. בהגרלה השתתפו 329 רצות ורצים, כאשר לחלקם יש "פתקים" כפולים (השנה 72 רצים)או מרובעים (השנה 5 רצים) זאת היות שמי שלא עולה בהגרלה מקבל פתק נוסף בשנה שלאחר מכן ואם לא עלה בהגרלה הנוספת מקבל 4 פתקים בהגרלה שלאחר מכן.

    5. שם המשפחה של עמית הוא ביאז ולא ביעס.

    6. יניב שיינהורן ורועי יהודה לא רק השיגו קריטריון ודאי אלא מחזיקים בשיאי ישראל למרחק של 100 מייל (14:10 שעות) ו-24 שעות (234 ק"מ) בהתאמה.

    7. משנת 2011 אז השתתף הישראלי הראשון בספרטתלון, רץ האולטרה אביב כפיף, לא היתה נציגות רציפה, היות שבשנת 2014 לא היה אף ישראלי שרץ בספרטתלון. זאת מעבר לשנת הקורונה 2020 שאז הספרטתלון לא התקיים כלל.

    8. הספרטתלון יתקיים בשבת (28.9.24) ולא ביום שישי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג