בשירות ישראל: יעקב טומרקין ואווה פביאן התארחו בפודקאסט השחייה הפופולרי בעולם

השחייינים הישראלים הבכירים התראיינו לפודקאסט של SwimSwam, הציגו ברהיטות את הצד הישראלי בלחימה בארגון הטרור חמאס, סיפרו על החוויה האישית שלהם ואף יצאו נגד התאחדויות השחייה שלא גינו את הטבח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעקב טומרקין ואווה פביאן | צילום: איגוד השחייה

מאז פרוץ המלחמה בישראל אנחנו רואים מאמצים רבים להסביר את המצב בעולם. מי שהתגייסו למאמץ ההסברה הזה הם שני שחיין ושחיינית נבחרת ישראל יעקב טומרקין ואווה פביאן, אשר התארחו באחד הפודקאסטים הפופולריים ביותר לשחייה בעולם, של אתר חדשות השחייה SwimSwam, ובו סיפרו על המצב מנקודת השקפתם כספורטאי עלית ישראלים.

לכתבות נוספות בנושא:
המחווה המרגשת ויוצאת הדופן של המכללה בארה"ב לשחיינה הישראלי
האלוף האולימפי הביע תמיכה בחמאס, איגוד השחייה פנה בתלונה לאיגוד העולמי
האלוף האולימפי מייקל אנדרו למען ישראל: "שום דבר לא מצדיק טבח כזה"

בין היתר, דיברו בהרחבה טומרקין ופביאן על הסיקור המוטה ברחבי העולם, ובפרט דיברו על הסיקור ב-BBC, שמסרב לקרוא לחמאס ארגון טרור והיה מהראשונים לאמץ את טענת חמאס השקרית לגבי הרקטה שפגעה בבית החולים בעזה, כאילו הייתה זו הפצצה ישראלית. שני השחיינים, ברהיטות מרשימה, ללא התלהמות ומגובים במספרים ונתונים, סיפרו את הצד הישראלי בסיפור לאורך כ-40 דקות של פודקאסט.

האזינו לפודקאסט המלא:

המראיין, שחיין העבר והאלוף האולימפי מל סטיוארט הצהיר כבר מראשית השיחה על תמיכתו בישראל ואף אמר: "אם מתחשבים באוכלוסייה היחסית, המתקפה הזאת גרועה בהרבה מה-11 בספטמבר, הייתה פה את כמות ההרוגים הכי גדולה שהייתה בעולם מאז השואה, וזה איום גדול". בהמשך הוסיף: "אין כאן שני צדדים שווים, אם צד אחד יניח את נשקו יהיה שלום, אם ישראל תניח את נשקה, יתקפו אותה וידחפו אותה לים. ישראל היא דמוקרטיה, בעוד בעזה חוגגים את המוות של הישראלים".

טומרקין ופביאן היטיבו לתאר את המצב של אדם רגיל בישראל, שלא מרגיש בטוח כבר כמעט שלושה שבועות, אפילו להסתובב ברחוב. טומרקין אמר: "בכל פעם שאני צריך לעשות משהו, אני רק חושב איפה המקלט הכי קרוב. יש לי שלוש בנות צעירות, הייתי איתן בגינה מתחת לבית ופעמיים היו אזעקות, רואים כמה הן מפחדות ורצות בחזרה לבניין, יש להן סיוטים, הגדולות כבר מבינות את זה".

יעקב טומרקין | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

גם על שגרת חייהם כספורטאים סיפר יעקב: "למזלנו, אנחנו כשחייני נבחרת יכולים להמשיך להתאמן, במרכז אימונים שנמצא באזור טיפה יותר בטוח מאיפה שאנחנו נמצאים עכשיו, אבל לדוגמה עכשיו היינו אמורים להתחרות בסבב גביע העולם בבודפשט, והטיסה שלנו לשם בוטלה, כי זה מסוכן מדי לנסוע כמשלחת ישראלית. בכל תחרות אנחנו עם מאבטחים, מאז הרצח הנורא של הספורטאים שלנו במינכן 1972, אבל עכשיו זה מסוכן מדי אפילו ככה, כי יש עלינו איומים. השאלה הבאה היא מה נעשה באליפות העולם בקטאר, אתה שואל אם אנחנו מרגישים בטוחים, אני לא ארגיש בטוח שם".

פביאן הוסיפה: "אנשים בעולם צריכים להבין שחמאס הוא לא איזה ישות שמחפשת שלום, זה ארגון טרור שכל מה שהוא מחפש זה לפגוע ולהרוג. הם פלשו לישראל וביצעו מעשי זוועות. זה מה שהם מצהירים על עצמם אפילו, אני מזמינה את האנשים לקרוא את האמנה שלהם ולהבין מה זה הארגון הזה".

טומרקין ופביאן גם הסבירו כשהוצג להם מספר ההרוגים בצד הפלסטיני: "המטרה של ישראל היא לא האזרחים, אלא ארגון חמאס. אפילו עכשיו, גם אחרי הטבח הנורא שעברנו והרצח של ילדים ונשים, ישראל מזהירה את האוכלוסיה לפני שמפציצה אזורים אזרחיים והזהירה את כל צפון הרצועה להתפנות לדרום כי בצפון יש שם המון מנהרות ומשגרי רקטות ולאוכלוסיה יהיה בטוח יותר בדרום. מה שחמאס עשתה זה מנעה מהם להתפנות. ברשתות החברתיות ובמדיה אומרים דברים אחרים, לא נכונים, וזה משגע אותנו".

טומרקין ופביאן לא התביישו לצאת נגד התאחדות השחייה האירופית והתאחדות השחייה העולמית, שלא גינו את הטבח, וכן קראו לפעולה תקיפה ולנקיטת סנקציות נגד ספורטאים שתומכים בגלוי בטבח או בארגוני טרור בכלל.

אווה פביאן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

"ניסינו להסביר את הצד שלנו"
אווה פביאן סיפרה לשוונג איך נוצר הקשר עם האתר: "מל פנה אלי וביקש שאעלה לדבר, אני צירפתי גם את יעקב לזה, וכמובן שהסכמנו. זה חשוב מאוד שנספר את הסיפור שלנו ואת האמת, במיוחד לעולם הספורט, כי אני חושבת שהערכים שלנו בספורט הם בסוף של כבוד הדדי למרות כל חילוקי דעות פוליטיים שישנם. יש לנו הזדמנות ייחודית להגיע לאנשים מעל לכל התעמולה האנטי ישראלית ברשתות החברתיות, וגם בתקשורת המסורתית. בכל הזדמנות שתהיה לי אני אנסה לדבר ולהראות את האמת על מה שקורה כאן, למרות כל הרעש והאנטישמיות שיש ברשתות, זה סיכון שאני מוכנה לקחת".

טומרקין הוסיף: "אני חושב שזה היה מאוד חשוב לעשות את הפודקאסט הזה באנגלית, במיוחד לאתר הזה, שהוא המוביל בעולם, ולאור כל הפוסטים שראינו של שחיינים ממוצא ערבי שמתאמנים בארה"ב. זו הייתה הזדמנות בשבילנו להגיד את האמת ולספר מה באמת קורה, ששחיינים בעולם יידעו, כי מי שלא פה לא מבין את הסיטואציה. אני ואווה ניסינו להסביר את זה מהצד שלנו, מהעיניים של שחיינים, גם מה אנחנו מצפים מאלה שמעלים כאלה פוסטים ואיך שחיינים אמורים לשמש מודל לחיקוי ולהיות אנשים יותר טובים".

זו כבר הפעם השנייה בשבועות האחרונים שהשחייה הישראלית מתגייסת למאמץ ההסברתי, לאחר שהשחיין האולימפי יואב ברוק התראיין לאחר תחילת הלחימה לפודקאסט הפופולרי "INSIDE" של מאמן השחייה ברט הוק. הוק וברוק למדו ושחו יחד באוניברסיטת אובורן והוא ניצל את ההזדמנות להסביר את הצד הישראלי לעולם הספורטיבי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג