בשורות לענף האופניים: מיכאל יעקבלב יוכל לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים

הרוכב המעוטר, שעלה לישראל מרוסיה לפני יותר משנה, קיבל סוף סוף את האישור המיוחל מהוועד האולימפי הבינלאומי ויעשה היסטוריה כישראלי הראשון במשחקים האולימפיים באופני המסלול בוולודרום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאל יעקבלב | צילום: גלעד קוולרצ'יק

בשורות נהדרות לענף האופניים הישראלי. הוועד האולימפי הבינלאומי נענה היום (רביעי) לבקשת הוועד האולימפי בישראל לשחרר את רוכב אופני המסלול (ולודרום) מיכאל יעקבלב ולאפשר לו להתחרות במשחקים האולימפיים פריז 2024 בקיץ הקרוב.

לכתבות נוספות בנושא:
מרכב ליווי ועד לרדאר ופנס: טיפים חשובים לרכיבה בטוחה בכביש
רשמי: ישראל פרמייר טק תקבל הזמנה לכל הגרנד טורים ב-2024
לראשונה: נציג ונציגה לישראל באופני כביש במשחקים האולימפיים בפריז

יעקבלב, אחד מבכירי רוכבי הספרינט בעולם שהישגי השיא שלו הם מדליית ארד באליפות העולם במקצוע קיירין ומדליית ארד באליפות אירופה בספרינט, עלה לישראל עם הוריו וסבתו מרוסיה באוגוסט 2022, לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה.

לאחר שאיגוד האופניים העולמי רשם אותו כספורטאי ישראלי, הוא החל לייצג את ישראל באליפויות בינלאומיות, אך השתתפותו במשחקים האולימפיים הייתה תלויה בשחרורו על ידי הוועד האולימפי הרוסי, אשר למרות מספר שיחות שהתקיימו ביוזמת יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד והמנכ"ל גילי לוסטיג עם ראשיו – עיכבו את השחרור.

מיכאל יעקבלב | צילום: גליה כספי, איגוד האופניים

כעת, לאחר שהוועד האולימפי הרוסי הושעה לאחרונה באופן סופי מהמשחקים בפריז, פנה הוועד האולימפי בישראל לוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) וביקש את השחרור, כשהאישור על כך התקבל רשמית היום.

עו"ד דפנה לנג, יו"ר איגוד האופניים בישראל: "אנחנו שמחים מאוד על הבשורה שמיכאל יוכל לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים פריז 2024. אלו חדשות טובות בימים קשים. תודה לוועד האולימפי בישראל על הובלת הנושא בנחישות וברגישות. מיכאל מצטרף לרוכבת ורוכב אופני כביש שהשיגו את הקריטריון הבינלאומי, כאשר גם נבחרת ההרים בתמונה להשתתפות במשחקים. כך שבמשחקי פריז 2024 הייצוג של ענף האופניים בישראל יהיה הגדול ביותר אי פעם ואנו מאמינים שכך גם ההישגים".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "בשורה משמחת מאד קיבלנו היום מהוועד האולימפי הבינלאומי. תולדה של תהליך ארוך שלנו, יעל ארד, ירדן הר לב ואני ביחד עם דפנה לנג וירדן גזית מאיגוד האופניים הוביל לכך שמיכאל שעשה עליה לישראל, קיבל את האישור המיוחל וייצג אותנו בפריז 2024".

למעשה, יעקבלב יהיה הישראלי הראשון אי פעם שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים באופני המסלול. בעבר, זכתה ישראל לנציגות במרוץ אופני הכביש, במרוץ כביש נגד השעון ובאופני הרים, ובקיץ הקרוב תוכל לרשום נציגות בכל הענפים הללו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג