לראשונה: נציג ונציגה לישראל באופני כביש במשחקים האולימפיים בפריז

איגוד האופניים העולמי פרסם את דירוג הנבחרות הרשמי והקובע לקראת פריז, ובו נקבע כי יהיה לישראל נציג במרוץ הגברים לראשונה מאז 1960 ונציגה בנשים בפעם השלישית ברציפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איתמר איינהורן. יהיה הנציג הישראלי? | צילום: ספרינט סייקלינג

אמנם הראש של רובנו בישראל בימים אלו לא ממש עוסק בספורט, אלא במלחמה המתחוללת מול חמאס, אולם ברגע של שפיות קיבל ענף האופניים הישראלי היום (רביעי) מעט חדשות טובות, כאשר לראשונה אי פעם יהיו לישראל במשחקים גם רוכב וגם רוכבת בתחרויות אופני הכביש.

לכתבות נוספות בנושא:
נדב רייסברג התחרה ביפן: "רכבתי רועד אחרי ששמעתי על תומר שפירר ז"ל"
3,000 ק"מ למען ישראל: המחווה המדהימה של רוכב האופניים הצ'כי
יותר קצר, פחות גבוה, וננצח בנג"ש: מסלול הג'ירו ד'איטליה 2024 נחשף

איגוד האופניים העולמי, UCI, פרסם את דירוג הנבחרות הקובע לקריטריון הבינלאומי למשחקים האולימפיים בפריז, כאשר 45 הנבחרות הראשונות בדירוג הגברים ו-45 הנבחרות הראשונות בדירוג הנשים זוכות בכרטיס אחד לפחות למשחקים.

נבחרת ישראל באופניים | צילום: נועה ארנון

מהפרסום הרשמי עולה כי ישראל מדורגת במקום ה-38 בגברים וה-44 בנשים ותשלח גם נציג וגם נציגה לתחרויות הכביש במשחקי פריז. בגברים תהיה זו הפעם הראשונה בה יהיה נציג ישראלי בתחרות אופני הכביש מאז משחקי רומא 1960, אז ייצגו את ישראל הנרי אוחיון וז'ק בן דוד. בנשים זו הפעם השלישית ברציפות בה תהיה נציגות לישראל, אחרי שני בלוך דוידוב בריו 2016 ועומר שפירא בטוקיו 2020.

עדיין לא ידוע כמובן מי יהיו הנציגים הישראליים במשחקים, שכן מדובר בכרטיס קבוצתי, והדבר ייקבע לפי התוצאות שישיגו הישראלים בתחילת השנה הבאה (עד 31 במאי 2024). לפי מסמך הקריטריונים של איגוד האופניים מדובר על ההישגים "באליפויות אירופה ועולם בשנים 2023 ו-2024 וכן תוצאות במרוצי WorldTour בשנת 2024 בעלי אופי דומה למסלול של מרוץ הכביש במשחקים האולימפיים". אם התוצאות תהיינה צמודות, תידרש לעניין הוועדה המקצועית של איגוד האופניים שתכריע את זהות הרוכב/ת.

מי שמצטייר לפחות לפי שעה כמועמד המוביל הוא אלוף ישראל איתמר איינהורן, שמדורג במקום הגבוה ביותר בדירוג העולמי (במקום ה-204), בפער ניכר מעודד קוגוט המדורג שני, כשגם עומר גולדשטיין בתמונת הסיכויים. בראיון לשוונג מוקדם יותר השנה אף התבטא איינהורן בנושא ואמר כי הוא: "רוצה להצליח להשיג נקודות לקראת האולימפיאדה וגם להוכיח שרוכב ישראלי ראוי לנצח".

אצל הנשים, נראה כי המועמדת הבכירה היא רותם גפינוביץ', שמדורגת במקום ה-190, גם היא בפער ניכר מהבאה אחריה, אלופת ישראל אנטונינה רזניקוב, שהיא כידוע כלל אינה רוכבת מקצועית אלא טריאתלטית, ומדורגת בזכות התואר הלאומי במקום ה-268 בעולם. עם זאת, עומר שפירא, שילדה את ביתה הבכורה ביולי האחרון, סיפרה בראיון ל"נכנסים לשוונג" על שאיפותיה לחזור לרכוב ובהחלט עשויה להתחרות גם היא על הכרטיס בתחילת 2024.

נציין כי פרט לאופני הכביש, לישראל ישנן שאיפות להשיג את הקריטריונים גם באופני המסלול וגם באופני הרים, ולשלוח לפריז נבחרת גדולה ואיכותית בענפי האופניים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אודי רוזנפלד כפר סבא הגיב:

    מאחל הצלחה לכל מי שמתחרה בענף האופניים. ובכל אירוע של אופניים. לי יש את מגבלותי. אבל זה הדבר היחיד שחשוב לי יותר מכל ספורט אחר וראשון בחיי. יש לי בעיות ב2 הרגליים ובגב. אבל אני אוהב את זה מאוד מאוד. ויותר מכל דבר אחר. ואני מאחל הצלחה לכל ישראלי וישראלית. לדעתי יש מספיק אם לא יותר מדי כדורגלנים ממקצועות אחרים בארץ. עיני לא צרה בהם. אבל אופניים ברמות הגבוהות אין להם תחרות!!! זו תורה שלמה!!! וזה פי כמה יותר קשה מכדורגל. זה בטוח!!! ואף ספורט לא נמשך כמוהם. הם הענף המועדף עלי. אני רחוק מהשגים ספורטיביים וגם לא מתחרה אבל רוכב כפי יכולתי ואם אני נאבק, אז רק בעצמי. לכן קניתי זוגות. מספר. ואני יכול להעיד שהם החברים הכי טובים שלי!!!! אני תא הדלק, והם המכונה. לא ארכוב על חשמלי כי זה לא אני. רק מכני. ויש לי ברמה שמעל הממוצע אז אני מרוצה ומאושר מהם!!!!!! בזכותם אני חי!!!!!!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג