בפעם ה-7 ברצף: מתן רודיטי ואווה פביאן אלופי ישראל במים פתוחים

בהיעדרו של הסבב האירופי, השחיין האולימפי הבכיר קיבל קרב מאתגר מיונתן אחדות, אך בישורת האחרונה הראה את איכותו. בנשים פביאן השלימה דאבל לאחר קרב צמוד מעדן גירלואנצה ואופק אדיר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אווה פביאן ומתן רודיטי | צילום: לידור גולדברג, איגוד השחייה

כבר כמה שנים שבכל חודש מרץ באילת נערכת חגיגת שחייה במים פתוחים בינלאומית עם הסבב האירופי, אליו מגיעים מרבית הבכירים בענף, והוא גם משמש כאליפות ישראל. השנה, בצל המלחמה, הסבב האירופי לא נערך כמובן בעיר הדרומית, אולם אליפות ישראל נערכה והגיעה היום (שבת) לסיומה עם המקצה המרכזי למרחק האולימפי, 10 ק"מ, בו ניצחו בפעם השביעית ברציפות שני הבכירים של הנבחרת מתן רודיטי ואווה פביאן.

לכתבות נוספות בנושא:
הפועל בת ים אלופת ישראל במים פתוחים במשחה השליחים ל-5 ק"מ
על חודן של 2 מאיות: צפו בפוטו פיניש הדרמטי מאליפות ישראל במים פתוחים
בדירוגים גבוהים: 10 ישראלים עלו לאליפות המכללות בשחייה

רק שמונה שחיינים וארבע שחייניות התייצבו על קו הזינוק למקצה הקשה, אולם אלו היו הבכירים והבכירות ביותר בענף, מה שהבטיח משחה איכותי ומעיין. אצל הגברים החצי הראשון של המשחה התנהל בדבוקה אחת, כאשר לאחר מכן הקצב התגבר ונוצרה קבוצה מובילה בה היו מתן רודיטי, יונתן אחדות, זיו כהן ומאור גורלניק.

מתן רודיטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בשלב מסוים, רודיטי ואחדות פרצו קדימה וברחו לשני חבריהם לנבחרת, כשאחדות, שניצח כזכור את ה-5 ק"מ לפני יומיים, הצליח להחזיק בקצב של השחיין האולימפי הבכיר ממש עד הסיום. בישורת האחרונה רודיטי פתח מבערים וסיים בזמן של 1:52:17 שעות, כשהוא מקדים בארבע שניות את אחדות, מי שנחשב לאחד הכישרונות הצעירים הבולטים בענף והראה כי הוא חזר לכושר לאחר הפציעה. זיו כהן, שחיין המכללות, השלים את תמונת הפודיום עם 1:54:37 שעות.

זיו כהן, מתן רודיטי ויונתן אחדות | צילום: לידור גולדברג, איגוד השחייה

במקצה לנשים, שהיה צמוד במיוחד, מי שהכתיבה את הקצב הייתה כצפוי אווה פביאן, שהובילה כמעט לאורך כל המשחה. אלא שעדן גירלואנצה ושחיינית נבחרת הנוער אופק אדיר סירבו לוותר לה ונאבקו איתה ממש עד הסיום. פביאן ניצחה בזמן של 2:06:10.53 שעות, גירלואנצה סיימה פחות משתי שניות אחריה עם 2:06:12.28, וכחצי שניה אחריה סיימה אדיר עם 2:06:12.83 שעות.

באליפות הנוער (עד גיל 19) ניצח מאור גורלניק עם 1:56:20 שעות, לפני עדן פרטין פלורס ויותם ורשבסקי, בעוד אצל הנשים אופק אדיר הוכתרה כאלופת ישראל לנוער, כשהיא מקדימה את אמילי גולוס בת ה-15, שעבורה הייתה זו טבילת האש הראשונה במרחק האולימפי.

אופק אדיר, אווה פביאן ועדן גירלואנצה | צילום: לידור גולדברג, איגוד השחייה

שני הראשונים בגברים ובנשים (רודיטי, אחדות, פביאן וגירלואנצה) קבעו את הקריטריון לאליפות אירופה לבוגרים שתיערך בבלגרד ביוני הקרוב. אופק אדיר ומאור גורלניק קבעו קריטריון לאליפות אירופה ואליפות העולם לנוער. טקס הסיום נערך בנוכחות ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, ובמהלכו התקיים גם טקס זיכרון לשופט השחייה במים פתוחים, ספי בארי, שהלך לעולמו במפתיע בנובמבר האחרון.

רודיטי אמר בסיום: "אני שמח לזכות באליפות ישראל, זו תמיד תחרות מאוד חשובה עבורי. אילת מקום מדהים לאירוח של תחרות מים פתוחים ואני תמיד נהנה מהתנאים ומהים. אני שמח שזו היתה הכנה טובה לתחרויות הבאות עד האולימפיאדה".

אווה פביאן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

פביאן אמרה בסיום: "היה ממש כיף, כמו תמיד באילת, זה ממש מיוחד שיש את התחרות הזו בעיקר בתקופה הקשה הזו שאנו עוברים. אני מעריכה את המאמץ של אנשי איגוד השחייה לארגן עבורנו את התחרות, זה היה חשוב מאוד גם בשביל השחיינים והשחייניות הצעירים. הארגון היה מעולה, אני שמחה ששוב השתתפתי וגאה בעצמי שנתתי את הכול במים. היה קרב צמוד כל הדרך וזה היה כיף להשתתף במשחה כזה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג