בדרך לאולימפיאדה? התאחדות השחייה האירופית הודיעה כי תקדם את השחייה במי קרח

התפתחות ענף השחייה במי קרח בשנים האחרונות לא נעלמה גם מעיניה של התאחדות השחייה האירופית, שהצהירה על שת"פ עם ההתאחדות העולמית לשחייה במי קרח בהובלת רם ברקאי. הצעד הראשון בדרך למשחקי החורף האולימפיים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
המשלחת מישראל לתחרות בינ"ל במי קרח | צילום: אורי סלע

השחייה במי קרח הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות, ונראה כי הדבר לא נעלם מעיניה של התאחדות השחייה האירופית LEN. ההתאחדות יצאה בהודעה רשמית לפיה בכוונתה לשתף פעולה עם ההתאחדות הבינלאומית לשחייה במי קרח IISA כדי לקדם ולפתח את הענף באירופה.

לכתבות נוספות בנושא:
שיא עולם: שחתה 2.5 ק"מ באוקיינוס הדרומי בטמפרטורה של 2 מעלות
מתי מומלץ לילדים להתחיל ללמוד לשחות ומה ההבדל בין הסתגלות לשחייה
שתי טקטיקות, גורבנקו אחת: על השבוע שובר השיאים של השחיינית הישראלית
זמן לזנק למים: 9 טיפים חשובים לשחייניות ושחיינים מתחילים

נשיא LEN אנטוניו סילבה אמר בנושא: "אנחנו רואים בשחייה במי קרח כענף שחייה חדש ומתפתח, ואנחנו מצפים להמשך הדיונים עם IISA כיצד נוכל לפתח את הענף באירופה. זה מתאים למדיניות של LEN שהיא לעודד כמה שיותר אנשים לקחת חלק בענפי המים ולתמוך בכל הענפים השונים ברחבי היבשת".

השחייה במי קרח הפכה לספורט מאורגן ב-2009 בזכות הישראלי לשעבר רם ברקאי, שחיין אקסטרים שהקים את IISA והחל לארגן אליפויות שהלכו וגדלו עם השנים. הארגון מגדיר שחייה במי קרח כשחייה במים של 5 מעלות צלסיוס, עם כובע סיליקון, משקפת ובגד ים סטנדרטי.

אליפות העולם האחרונה שנערכה בצרפת בינואר הייתה הגדולה ביותר אי פעם והשתתפו בה 467 שחייניות ושחיינים מ-41 מדינות. היא כללה תחרויות פתוחות, לקבוצות גיל, וכן לשחיינים פראלימפיים, ונראה שגם ההתאחדות האירופית לא הייתה יכולה עוד להתעלם מההצלחה והפריחה של הענף.

ברקאי, שבירך על הסיוע בהתלהבות בהצהרה רשמית של IISA, הצהיר בעבר כי אחת ממטרותיו הן כי הענף ייכנס לתכנית האולימפית, כחלק מאולימפיאדת החורף, ונראה כי ההכרה והתמיכה של התאחדות השחייה האירופית היא הצעד הראשון בדרך להגשמת היעד, אולי אף מוקדם משחשב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג