זמן לזנק למים: 9 טיפים חשובים לשחייניות ושחיינים מתחילים

עונת הרחצה כבר כאן, וזה בדיוק הזמן שלכם להתחיל לשחות. אסתר ויאיר קליינמן משתפים בעצות שיעזרו להפוך את הכניסה שלכם למים לחלקה יותר: מהנשימה, דרך תנועת הרגליים ועד לציפה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: H. B. from Pixabay

לכבוד עונת הרחצה בבריכות ובחופים, כתבנו לכם כמה טיפים בנושא שחייה. בארצנו החמה, יש ימים שהאפשרות היחידה לקיום פעילות גופנית או בילוי היא רק במים, אז איך הופכים את השחייה לאפשרות אמיתית לביצוע פעילות גופנית במים?

רובנו אוהבים את הים והבריכה, אבל לא כולם מסוגלים לשחות יותר מכמה בריכות ברצף. כמובן שאנחנו ממליצים בחום לכל מי שעדיין לא שוחה, ללכת ללמוד. יש היום מגוון גדול של קורסים ומדריכים טובים ללימוד סגנון חתירה, שהוא סגנון הבסיס שיאפשר לכם ללמוד את הטכניקה היעילה לשחייה לאורך זמן.

לעוד כתבות בנושא שחייה
שחייה בים או שחייה בבריכה: היכן ההוצאה הקלורית גבוהה יותר?
רוצים להתחיל לשחות? 5 טיפים לפני שקופצים למים
כל הסיבות מדוע כדאי גם לכם להתחיל לשחות?

זמן להתחיל לשחות | צילום: אסתר קליינמן

מה שיפה בענף השחייה הוא שכולם יכולים – גם אנשים שאינם בכושר, בעלי עודף משקל או מבוגרים. המים עוטפים את כולם, מאפשרים טווחי תנועה גדולים, מנטרלים את משקל הגוף, מפחיתים כאב לסובלים מכאבים כרוניים ויוצרים חווייה חושית בלתי רגילה. שחיה, כמו רכיבה על אופנים, לא שוכחים, ולכן ללמוד לשחות זו השקעה חד פעמית משתלמת במיוחד. עם כל האהבה שלנו לספורט מגוון, בגיל 80 כנראה שהספורט היחיד שרובנו נוכל להתמיד בו יהיה שחייה.

אם אתם כבר שחיינים, כל שנותר לכם הוא למצוא את הבריכה או החוף הקרוב ולקפוץ למים. ללמוד שחייה בהתכתבות, כפי ששרו כוורת, זה אוקסימורון, אז נסתפק בתשעה טיפים קטנים שיכולים להועיל לכם בשלבים הראשונים של השחייה, וישפרו את הטכניקה למי שכבר שוחה.

1. ציפה היא נקודת המפתח: ככל שנצוף טוב יותר, נהיה יעילים יותר. תרגלו ציפה על הגב ועל הבטן. שקיעה אפילו מועטה של הרגלים היא כמו עוגן שעוצר ספינה ויאט אתכם.

2. נשימה: התרגלו לקחת אוויר מהפה ולהוציא את האויר בתוך המים מהאף – הפוך מאיך שנושמים בריצה.

נושמים בצורה נכונה | צילום: יאיר קליינמן

3. שימרו על סימטריה בין צידי הגוף: בחתירה נושמים הצידה, נשימה כל שלוש תנועות מאפשרת נשימה בשני הצדדים. אם אתם רגילים לנשום לצד אחד, חשוב מדי פעם לתרגל גם את הצד החלש שלכם.

4. גלגול האגן: הקפידו להתגלגל על הצד ע"י סיבוב האגן והגוף וכך לא תרימו את הראש. בנשימה צריך להוציא רק עין אחת מהמים ועין אחת נשארת בתוך המים. המים צריכים להגיע ממש עד קצה הפה, ואם בולעים מים, כנראה שאתם צריכים עוד קצת להסתובב עם הגוף.

5. החזקת האוויר: אם אתם מסיימים את הבריכה ללא אוויר, סיכוי טוב שאתם מוציאים אותו מהר מידי. ולכן תחזיקו עוד רגע את האוויר בריאות לפני הנשיפה. אם מחזיקים את האוויר ומוציאים אותו רק בתנועה השלישית, יש מספיק.

6. מנח נכון של היד: בתנועות החתירה גם מחוץ למים וגם מתחת למים, המנח הנכון הוא שהמרפק תמיד נמצא מעל כף היד.

יאיר קליינמן מדגים מנח נכון של היד | צילום: אסתר קליינמן

7. תנועת הרגליים: התנועה צריכה להתחיל מהשרירים הגדולים של אזור האגן, ולא מכיפוף הברך. הרגליים צריכות להיות ישרות וצמודות זו לזו, אך לא נעולות. כפות הרגליים צריכות להיות בפוינט, אך משוחררות ורכות.

8. קצב הרגליים: יש הרבה אפשרויות לקצב הרגלים, אם אתם שחיינים מתחילים מה שחשוב זה שהן לא ישקעו, דהיינו העיקר שלא יפריעו. כל השאר – בונוס.

9. תרגלו טכניקה תמיד, בכל אימון: כל שיפור הכי קטן בטכניקה משפר את הקצב, את יעילות התנועה ואת ההנאה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג