שיא עולם: שחתה 2.5 ק"מ באוקיינוס הדרומי בטמפרטורה של 2 מעלות

השחיינית הצ'יליאנית ברברה הרננדס, שזכתה כבר לכינוי "בתולת הים של הקרח", עשתה את הבלתי ייאמן ושחתה את המרחק הארוך ביותר שהושג אי פעם באוקיינוס הדרומי. המטרה: הגברת המודעות לשמירה על האוקיינוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ברברה הרננדס | צילום: THD Lateral, ויקימדיה

השחיינית ברברה הרננדס הוארטה עשתה היסטוריה ביום שני האחרון. הצ'יליאנית בת ה-37, שמתמחה בשחייה במים פתוחים ובמי קרח, שחתה 2.5 ק"מ באוקיינוס הדרומי, במים בטמפרטורה של כ-2 מעלות צלסיוס בלבד. מדובר במרחק הארוך ביותר שאי פעם שחו באוקיינוס הדרומי

יש לציין, כי הרננדס לא עשתה זאת עם חליפה מחממת מיוחדת, אלא כשהיא לבושה בבגד ים תחרותי "רגיל" לשחייה בבריכה, שאורכו מגיע עד הברכיים בלבד. היא השלימה את המרחק בזמן של 45:30 דקות, כאשר שיא המרחק היה שייך עד היום לשחיינית ההודית בנאקטי שארמה, שהשלימה 2.25 ק"מ במים הקרים ב-2015.

הצ'יליאנית משתייכת לקבוצה בשם Antarctica2020, בה חברים פוליטיקאים, מדענים, אנשי תקשורת וספורטאים, ששמה לה למטרה להעלות את המודעות לשמירה על מי האוקיינוס הדרומי. שחיין מוכר נוסף ששייך לקבוצה זו הוא הדרום אפריקאי לואיס פיו, שהיה הראשון בהיסטוריה שהשלים שחייה למרחק בכל אחד מהאוקיינוסים, והיה הראשון לחצות את האגמים הקפואים של אנטרקטיקה.

הרננדס מסרה בהודעה לתקשורת לפני המשחה: "זה כבוד גדול לשחות בחלק המדהים הזה של העולם ולהיות חלק מהארגון הזה, ששם לו מטרה כה חשובה. אני רואה את השינויים שמתרחשים באוקיינוס שלנו, ומקווה שדרך השחייה שלי אוכל לתת השראה לאנשים לפעול ולהגן על האיזור הקסום הזה".

מדובר בשחיינית אשר כבר זכתה לכינוי "בתולת הים של הקרח", לאחר שבמשך השנים השלימה שלל אתגרים במים קרים במיוחד. בין היתר, בפברואר 2022 היא שברה שיא גינס לשחיית המייל המהירה ביותר באוקיינוס והוכתרה באותה שנה לאשת השנה במים הפתוחים. היא גם השיגה את אתגר "שלושת הכתרים" (תעלת למאנש, תעלת קטלינה והקפת מנהטן), זכתה בשלל מדליות באליפות העולם בשחיית קרס, ונכנסה להיכל התהילה של שחיית הקרח.

אגב, שיא העולם שקבעה והדרך שהובילה למשחה תועדו ועתידים לראות אור בסרט תיעודי שליווה את הרננדס לכל אורך הדרך ואחריה. הסרט עתיד לצאת באפריל השנה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג