מתי מומלץ לילדים להתחיל ללמוד לשחות ומה ההבדל בין הסתגלות לשחייה

שחייה היא לא רק הנאה גדולה עבור ילדים, היא גם מצילת חיים. אסתר ויאיר קליינמן עונים על השאלות החשובות בנושא: מתי אפשר להכניס את הילדים למים, מה הגיל בו כבר יכולים ללמוד סגנונות ובאילו אביזרים מומלץ להשתמש בתהליך הלימוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתי מתחילים לשחות? | צילום: אסתר קליינמן

בפרק הקודם נגענו בשיפור טכניקת השחייה, הפעם נדבר על שחייה וילדים. כל ההורים רוצים שילדיהם ידעו לשחות, הרי שחייה היא פעולה הישרדותית ונחוצה כדי להישאר בחיים. אז באיזה גיל כדאי להתחיל ללמוד? האם חייבים לשלוח את הילדים לחוג? ומה כדאי לעשות כדי שהילדים יהיו שחיינים טובים?

נתחיל מפעוטות – הסתגלות למים היא מיומנות חשובה ביותר כבר אצל תינוקות. הוויסות החושי מושפע מאוד משהייה במים, ולכן מומלץ לאפשר לתינוקות לשחק באמבטיה, ובבריכה. שחיית תינוקות היא אפשרות נפלאה לחיבור בין ההורים לילדים, לתרגול צלילה והתהפכות לגב באופן עצמאי על מנת לא לטבוע. אין ספק שרכישת שליטה במים היא מיומנות מצילת חיים.

לעוד כתבות בנושא שחייה:
זמן לזנק למים: 9 טיפים חשובים לשחייניות ושחיינים מתחילים
שחייה בים או שחייה בבריכה: היכן ההוצאה הקלורית גבוהה יותר?
רוצים להתחיל לשחות? 5 טיפים לפני שקופצים למים
כל הסיבות מדוע כדאי גם לכם להתחיל לשחות?

צילום: יאיר קליינמן

באיזה גיל כדאי להתחיל ללמוד טכניקה וסגנון? התשובה היא כמובן אינדיווידואלית ותלויה ביכולות של הילד/ה, אך ככלל אצבע ניתן לומר שסביב גיל 6 הבשלות המוטורית של הילדים מאפשרת להם לרכוש את תנועות השחייה באופן יעיל ומהיר. ניתן כמובן להתחיל ללמוד בגיל צעיר יותר, אך בדרך כלל הלמידה תהיה איטית יותר, ולא תמיד אפקטיבית.  מה שילד בן 4 ילמד במשך שנה שלמה בחוג, ילד בן 6 בשל מוטורית, ילמד במספר שיעורים בודדים, שוב בהכללה גסה.

אבל, וכאן מגיע החלק החשוב, הסתגלות למים. אמנם אנחנו מלמדים ילדים מגיל 6 לשחות, אבל עד גיל זה האחריות מוטלת על ההורים. רוצים שהילדים יאהבו לשחות? כנסו איתם לבריכה. שחקו איתם, תעשו פרצופים אחד לשני מתחת למים, תקפצו, תשפריצו, תשיטו אותם, כל דבר שייצר עבורם חוויה מהנה. יש לכם ילד שמפחד ממים? או מפחד להכניס את הראש? אל תלחצו עליו ואל תכריחו. תגיעו איתו לבריכה, כשמתאים כנסו איתו למים ותשחקו. זה חייב להיות מהנה ולהיצרב כחוויה חיובית.

ברגע שהילדים רוצים ללמוד תנועות שחיה, זה הזמן ללכת ללמוד בצורה מסודרת אצל מדריך/מורה שאתם סומכים עליו/ה. מחקרים מראים שכשלומדים מיומנות תנועה חדשה, עלינו לבצע אותה 10,000 פעם בכדי שהיא תהפוך להרגל, לתנועה אוטומטית שלא צריך לחשוב עליה.

ללמוד תנועה חדשה קל הרבה יותר מלשנות הרגל קיים, ולכן כשאתם רואים שהילדים שלכם מתחילים לשחות עם תנועות, ושהם רוצים ללמוד, אל תחכו. כדאי שילמדו את הבסיס בצורה נכונה. חבל שיטמיעו טעויות, שיצריכו לעבוד קשה כדי לשנות.

צילום: יאיר קליינמן

מה לגבי אביזרים? חגורת ציפה, לעומת מצופי ידים, משאירה את הידיים פנויות, וכך יש לילדים יותר חופשיות לדמות שחייה ולתרגל עצמאות במים. ניתן לתת סנפירים לילדים שמצליחים לצוף ולהתקדם במים בתנועות כלב. הסנפירים הם כלי מצוין. הם מציפים את הרגלים, גורמים לרגלים לנוע בתנועת סגנון חתירה וגב, ומגבירים את קצב השחייה, כך שהם יוצרים חווית מהירות מהנה.

שימוש ב"נודל" או בכל מצוף אחר שגורם לילדים לשחק, לצוף ולהנות במים, הוא מבורך כל עוד הוא בטיחותי, וחשוב להדגיש שוב ושוב, שלעולם אין להשאיר ילדים במים ללא השגחה, גם אם הם עם מצופים, לא בים ולא בבריכה.

דגש בטיחותי נוסף שרלוונטי לילדים וגם למבוגרים, בעיקר בים ובכנרת. אם נסחפתם עם מצוף ואתם לא מצליחים לחזור ליבשה בבטחה, לעולם אל תעזבו את המצוף, בהנחה שיהיה לכם קל יותר לשחות בלעדיו. אם הסחף חזק, אתם תתעייפו מהר. היצמדו למצוף ונסו לסמן שאתם זקוקים לעזרה. זה עלול לקחת זמן, ולהציל את חייכם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • הנסי בן הנסי הגיב:

    נו באמת כדאי,לתת מגיל ינקות לאהוב את,המים,בבריכה עם,השגחה .. 7,עיניים לקראת כתה,א כמו שאומרים גיל 5 וחצי,6 אפשר ללמד. .ישנה בעיה בעיקר בסגנון,החזה שמורים דיי רבים אינם מקפידים על מה שצריך להקפיד ולתת דגש הו אז העיניין,נמשך ונמשך עד שהילד מואס…על מה,להקפיד אשמח לספר במידה,ומי מכם,ישאל

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג