אפריפה: "אני כבר בקרקע, רוצה לשבור את השיא הישראלי באליפות ישראל"

אלוף אירופה עד גיל 23 סיפר במסיבת עיתונאים לקראת אליפות ישראל שמתחילה בראשון: "בא לתת שואו לקהל". יונתן קפיטולניק שחוזר מפציעה: "מגיע במצב טוב". המנכ"ל גל לוי חשף: "מקבעים את גרנד פרי ירושלים כתחרות בינ"ל מהשנה הבאה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מסיבת העיתונאים לקראת אליפות ישראל באתלטיקה | צילום: גיא דר

איגוד האתלטיקה ערך היום (רביעי) את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת אליפות ישראל, שתיערך בשבוע הבא בימים ראשון ושני באצטדיון האתלטיקה בגבעת רם בירושלים (הכניסה חופשית). מי שתפס כצפוי את מירב תשומת הלב היה אלוף אירופה הטרי עד גיל 23 בלסינג אפריפה, שיתחרה בשני ימי התחרות, גם ב-100 מטר ביום ראשון וגם ב-200 מטר ביום שני.

לכתבות נוספות:
הגדולה מכולן: שיא עולם מדהים לפיית' קיפייגון בריצת מייל בליגת היהלום
זהב כחול-לבן: בלסינג אפריפה אלוף אירופה עד גיל 23 בריצת 200 מטר
שיא ישראלי U23 לרומי טמיר בקפיצה משולשת, מקום 13 לאדוה כהן בליגת היהלום
המשימה הושלמה: נבחרת ישראל באתלטיקה עלתה לדרג השני באירופה

אפריפה מספר כי הוא מכוון גבוה באליפות: "אני כבר בקרקע, לא בהיי. אני מתרגש מהבמה שתינתן לנו בירושלים לקראת התחרות, אני בא כדי לקבוע תוצאה, שיא ישראל זו המטרה שלי".

בלסינג אפריפה על ראש הפודיום | צילום: איגוד האתלטיקה

על מצבו הפיזי אחרי הפציעה שעבר בתחילת העונה הוסיף הספרינטר: "אני מרגיש יותר טוב, מקווה שלא יהיו לזה השפעות באליפות, אבל אני לא חושב על זה, אני בא בגישה של להפציץ, לעשות שואו לקהל, ליהנות. אני במצב טוב גם גופנית, ובא בשיא הכוח".

על החלום להגיע למשחקים האולימפיים בפריז, שאתמול בדיוק צוינה שנה לתחילתם: "אני אישית לפני שנתיים בערך, זה לא היה בכלל ריאלי, חלום שכנראה לא יתגשם… מה שהראה לי שהכל אפשרי זה אליפות העולם לנוער, זה הראה לי שאני מסוגל ואני מקווה שבאליפות ישאל אוכל לעשות קריטריון, או תוצאה עם ניקוד גבוה. מכוון הכי גבוה, זה החלום שלי, גם בגיל מאוד צעיר זה ייתן לי ניסיון וחוויה שאני לא יודע אם אזכה לעוד הרבה כאלה.

אתלט נוסף שחולם על פריז הוא הקופץ לגובה יונתן קפיטולניק, שאשתקד פרץ עם הישגים נהדרים, אך השנה לא התחרה בגלל פציעות: "השנה לא התנהלה כמו שרציתי שהיא תהיה. הייתה מטרה של אליפות העולם, זה לא הגיע בגלל פציעות, אבל זו שנה חשובה ופציעות זה משהו שקורה בספורט, חשוב ללמוד איך להתנהל איתן. לאליפות אני מגיע במצב טוב, ללא כאבים, ורוצה לסיים את השנה הזאת בצורה חיובית. יש קופצים ברמה גבוהה בארץ, כמה שחוזרים מהעבר וצעירים שמגיעים ומתקדמים הלאה ועושים קפיצת מדרגה, אני לא יודע באיזה כושר אני, אבל כן מאמין שאני מגיע במצב טוב ויכול לנצח".

יונתן קפיטולניק | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

על החלום האולימפי סיפר: "זה משהו שכל ספורטאי מצפה ומייחל לו. גם אני רוצה ומאמין שאוכל, אבל השנה הייתה שנת החלמה. הייתי מוכן לשים את השנה הזו בצד, הייתי יכול לנסות לחזור מוקדם יותר או ללחוץ קצת יותר להגיע לאליפות העולם, אבל העדפתי לשים אותה בצד כדי להגיע לשנה החשובה באמת בשיא".

אחת האתלטיות שעשו את קפיצת המדרגה הגבוהה ביותר השנה היא זורקת הדיסקוס אסטל ולאנו, שכבר קבעה השנה את התוצאה השנייה בהיסטוריה של ישראל. על הדרך שעשתה במכללות בארה"ב סיפרה: "הגיע מאמן חדש והוא שינה את כל הטכניקה שלנו, וגם את עבודת המשקולות ואת הצד המנטלי והאמונה בעצמנו. היינו בחוץ בכל מזג אוויר, כל השנה – שלג, גשם… וברגע שאתה רגיל לזה ויודע איך להתחרות, אתה פשוט עושה את זה טוב. השיפור הזה היה צריך לקרות מזמן, יש לי עוד בטנק ואני מחכה לאליפות ישראל, כשהמטרה היא לשבור את השיא, בשביל זה באה להתחרות".

אסטל ולאנו | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

אלופת ישראל המכהנת גם בריצת 400 מטר משוכות וגם בקפיצה לרוחק, נועה לוי, סיפרה: "גם השנה אני מתחרה גם בקפיצה לרוחק, מאוד נהנית ברוחק, אבל 400 משוכות זה המטרה העיקרית, אני מרגישה שעשיתי קפיצת מדרגה די משמעותית השנה ובאה לשבור שוב את השיא שלי".

על רמת הארגון הגבוהה בתחרות בירושלים, שמהווה גם טסט לקראת אליפות אירופה לנוער שתיערך בשבוע לאחר מכן סיפרה לוי: "חווינו את זה גם בשנה שעברה, הרמה של התחרות מאוד גבוהה, הארגון, האווירה?. יש הבדל עם אצטדיון שערוך לאליפות ברמה אירופית, האצטדיון ערוך ברמות גבוהות, רק חסר שהקהל יבוא ואנחנו נעשה את שלנו".

מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי הרחיב בנושא: "זו שנה שנייה שאנחנו בעונה מיוחדת, אירוח של אירוע בינלאומי גדול, מגמה שאנחנו מפתחים ברמה האירופית והעולמית ואנחנו מנסים להמשיך אותה. אני יכול כאן לספר שאנחנו גם מקבעים את גרנד פרי ירושלים, תחרות בינלאומית לבוגרים עם סילבר לייבל, שתיערך מהשנה הבאה בעיר. לגבי אליפות ישראל, זה האירוע הכי מרגש שלנו כל שנה, התחרות משמשת כטסט איוונט לאליפות אירופה לנוער. אירוע ברמה בינלאומית אחרת, הפקת אתלטיקה ברמה הכי גבוהה שיש".

מסיבת העיתונאים לקראת אליפות ישראל באתלטיקה | צילום: גיא דר

המנהל ההישגי איתי מגידי סיפר על הצד המקצועי: התחרות נועלת את הקריטריון לאליפות העולם, תוזמנה כך שאפשר יהיה להשיג ניקוד לבודפשט. השיאים מבחינתנו הם בעיקר בריצות הקצרות והקפיצות, אבל יש לנו גם 800 ו-1,500 של סיון אוירבך שאנחנו מקווים שהיא תתקרב לשיא הוותיק של עדנה לנקרי ב-800 מטר. אני חושב שהרוחק גברים מאוד מעניין, הרבה קופצים ברמה טובה, צוברים ניקוד לאליפות אירופה גם לנוער וגם כבר לבוגרים".

שותפו לתפקיד המנהל ההישגי רוגל נוחם הוסיף: "השולחן הזה מאוד מייצג את האתלטיקה הישראלית, נוציא רגע את הריצות הארוכות שמתמקדים כבר בהכנות לאליפות העולם, יש פה אתלטים גם צעירים מאוד, עם הישגים מאוד טובים ומוכחים ברמה הבינלאומית – בלסינג ויונתן, גם אסטל, שהבנו כבר בגיל צעיר שהפוטנציאל שלה הוא משחקים אולימפיים והשנה עברה שנת מפנה, אפילו באמונה שלה עצמה, וגם נועה שמהווה אולי את הרוח הישראלית, אלתטית הרבה שנים, ורק מתקדמת, שולחן מייצג שזה מאוד מרגש אותי. אליפות ישראל טובה לספורטאים וטובה לקהל, מרכזים את הטובים ביותר בכל מקצוע, זה באמת שווה לראות. לקראת אליפות אירופה זה מרהיב, קולגות שלי מאוד רוצים לבוא להתחרות באצטדיון הזה.

על חנה מיננקו סיפר רוגל: "נכון לרגע זה חנה לא תתחרה, הייתה לנו עונה עם המון עליות וירידות, בעיקר ירידות… פציעות, מחלות. לא התנהלה כסדרה ונראה מה קורה בהמשך. אני יכול להגיד על חנה, שאם היא מחליטה שהיא תהיה במשחקים האולימפיים היא תהיה שם ושם היא תעשה את המיטב שהיא יכולה, ראינו את זה לאורך השנים, הכל בידיים שלה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • טוב שלא צולם בשדה הגיב:

    למה הם כלכך צפוצים בשולחן בתמונה האחרונה? מביך

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג