זהב כחול-לבן: בלסינג אפריפה אלוף אירופה עד גיל 23 בריצת 200 מטר

הישג אדיר לאתלטיקה הישראלית. האצן בן ה-19, שאך לפני שנה הוכתר כאלוף העולם לנוער, הוסיף לארון תואר נוסף לאחר שקבע זמן של 20.67 שניות והקדים במאית בלבד את ההולנדי רפאל בוג'ו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בלסינג אפריפה | צילום: איגוד האתלטיקה

האתלט הישראלי בלסינג אפריפה זכה הערב (ראשון) במדליית הזהב והוכתר לאלוף אירופה עד גיל 23 בריצה ל-200 מטר. שיאן ישראל במרחק הזה חצה ראשון את קו הסיום בתוצאה של 20.67 שניות, מאית בלבד לפני מדליסט הכסף ההולנדי רפאל בוג'ו.

בכך, אפריפה בן ה-19 מוסיף לעצמו עוד תואר מכובד, אחרי שהוכתר לאלוף העולם לנוער במרחק הזה בקיץ 2022 ונראה שזו רק ההתחלה עבור האתלט המוכשר. הוא אמנם לא איים על שיאו הישראלי שעומד על 19.96 שניות, אולם יש להתחשב בכך שמדובר באחת התחרויות הראשונות העונה בהן רץ את המרחק הזה.

בלסינג אפריפה על ראש הפודיום | צילום: איגוד האתלטיקה

מדובר במדליית זהב ראשונה לישראל באליפות אירופה עד גיל 23, אליפות הנערכת מאז 1997. עד כה, היו לישראל שתי מדליות כסף מאליפויות קודמות: של דימה קרויטר בקפיצה לגובה משנת 2015 ושל טדסה גטהון בריצת 10,000 מטר משנת 2019.

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, בירך את אפריפה על ההישג: “יום של אליפויות! ברכות לאצן בלסינג אפריפה על מדליית זהב בגמר אליפות אירופה עד גיל 23”.

בלסינג אפריפה עם מאמנו יגאל בלון | צילום: איגוד האתלטיקה

גל לוי, מנכ”ל איגוד האתלטיקה, בירך: "בלסינג התחיל את העונה עם פציעה שפגעה בהכנה העונתית שלו. לאט לאט הוא ויגאל השלימו פערים והוא עמד במטרה כמו ספורטאי מקצוען. עתידו עוד לפניו! זאת מדליה חשובה מאד להמשך. בעוד חודש נראה אותו מתמודד מול הספרינטרים הטובים בעולם על הבמה הגדולה בעולם- אליפות העולם בבודפשט. אנו באיגוד האתלטיקה, יחד עם אגודת מכבי ת"א, ובהובלת המאמן יגאל בלון נמשיך לסייע לבלסינג בכל מה שידרש שימשיך ללכת קדימה ולפתח קריירה של ספרינטר מהמובילים בעולם".

בלסינג אפריפה על ראש הפודיום | צילום: איגוד האתלטיקה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג