המשימה הושלמה: נבחרת ישראל באתלטיקה עלתה לדרג השני באירופה

בתום שלושה ימי תחרות אינטנסיביים, הנבחרת הצליחה לסיים במקום השלישי בדרג ג' ו"לעלות ליגה". המנהל המקצועי רוגל נחום: "גאה בספורטאים, עמדו ביעדים שהצבנו להם", אריאל אטיאס: "הישג מדהים, הנבחרת זה כוח אחר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל באתלטיקה לאחר ההעפלה | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

נבחרת ישראל באתלטיקה השלימה היום (חמישי) את העבודה ועלתה לדרג השני לנבחרות באירופה. בתום שלושה ימי תחרות בפולין, במסגרת המשחקים האירופיים, דורגה הנבחרת במקום השלישי הכללי בדרג השלישי, אשר מקנה את ההעפלה לדרג ב', בו תתחרה ישראל מהשנה הבאה.

ישראל סיימה את התחרות עם 434 נקודות, 39.5 נקודות אחרי נבחרת אוסטריה שסיימה במקום השני, ו-71 נקודות יותר מאשר בוסניה והרצגובינה שסיימה במקום הרביעי. אירלנד ניצחה את התחרות כולה עם 494 נקודות. בסך הכל ישראל צברה מקום ראשון אחד (של אסטל ולאנו בכידון אתמול), 7 פעמים מקום שני ו-8 פעמים מקום שלישי, כולל לא מעט שיאים אישיים ושיאי עונה.

לסיכום היום הראשון | לסיכום היום השני

רוגל נחום, המנהל המקצועי של איגוד האתלטיקה, הודה בסיום לכל השותפים לדרך ואמר לספורטאים: "עשיתם שלושה ימים מדהימים, נהנינו מאוד, עבדתם כולכם קשה, כל הצוות פה התרוצץ, אנחנו מאוד גאים בכם ואוהבים אתכם והייתה פה אחלה סיומת".

עוד הוסיף לאחר מכן: "לפני שנתיים ירדנו ליגה בגלל שלא הופענו לתחרות בגלל הקורונה, זו הייתה תקופה מוזרה לכולנו, ואנחנו שמחים לעלות חזרה לדרג שאנחנו מתאימים אליו, דרג ב', עם מדינות שאנחנו פחות או יותר באותה רמה ויכולים להתחרות בהן. המשלחת שלנו פה היום ברובה כמעט המכריע כולם עשו תחרות טובה, תוצאות שנה, שיאים אישים, עמדו ביעדים שהצבנו להם והביאו את הניקוד שציפינו שהם יביאו ולכן גם היינו בין שלוש המדינות הראשונות. אני מאוד גאה בהם ומודה לצוות המקצועי שהיה איתי פה איתי מגידי ורנו לווינגרה השותפים שלי למחלקה ההישגית וכל המאמנים והצוות הרפואי שליווה אותנו. כמובן הגב שנתן לנו הוועד האולימפי ואיגוד האתלטיקה שתמיד עומד מאחורינו. גאווה גדולה, כיף גדול, וזהו מחכים לחזור לארץ".

אריאל אטיאס, שעשה היום דאבל עם מקום רביעי בקפיצה לגובה (1.90 מטר) ושישי בהטלת כידון (57.99 מטר) הוסיף: "אני חושב שזה הישג באמת מדהים, הנבחרת זה כוח אחר פשוט, לשים את ישראל כחול ולבן זה משהו אח, אפילו אם אתה קצת פחות בשביל עצמך, הנבחרת מוציאה ממך הרבה יותר. אני חושב שבאמת החבר'ה פה האתלטים, המאמנים והמנהלים עשו עבודה מדהימה".

אריאל אטיאס וג'ניה זבולוטני | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

מי שבלטו בנבחרת ביום התחרויות האחרון היו רומי טמיר, שסיימה במקום השני בקפיצה לרוחק עם שיא אישי של 6.07 מטר, אדוה כהן שסיימה גם היא שנייה ב-3,000 מכשולים עם 9:47.52 דקות ומרגריטה דורוז'ון שסיימה שנייה בהטלת כידון עם 47.23 שניות. בשליחים ל-4X400 מיקס ערן סיבוני, שני זכאי, נועם ממו וניצן אסס סיימו במקום השלישי עם 3:27:57 דקות.

תוצאות נוספות:
– בריצת 200 מטר אילנה דורפמן חמישית עם שיא אישי של 24.43 שניות
– ב-200 מטר אצל הגברים אביב קופלר שביעי עם שיא עונתי של 21.59 שניות
– בהדיפת כדור ברזל מנחם מנדל חן שישי עם 15.87 מטר
– בריצת 5,000 מטר טדסה גטהון רביעי עם 14:19.86 דקות
– בקפיצה לגובה דניאל פרנקל רביעית עם 1.70 מטר
– בריצת 1,500 מטר סיון אוירבך שלישית עם 4:29.11 דקות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג