נבחרת האתלטיקה מדורגת 3 במשחקי אירופה, ולאנו וסלפטר כיכבו, אפריפה פסל

נבחרת ישראל פתחה את הופעותיה בניסיון לעלות לדרג השני ונמצאת בכיוון הנכון בתום יום התחרויות הראשון: סלפטר סיימה שנייה ב-5,000 מטר, ולאנו ניצחה בדיסקוס וסיימה שלישית בברזל, זינוק מוקדם של האצן הותיר אותו עם 0 נקודות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי

נבחרת ישראל באתלטיקה פתחה היום (שלישי) את הופעותיה במשחקיים האירופיים בפולין, המשמשים כאליפות אירופה לאומות. ישראל, המשתתפת בדרג ג', הנמוך ביותר, שואפת לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים ולפחות בתום יום התחרויות הראשון היא נמצאת בכיוון הנכון כשהיא מדורגת שלישית.

לפי חוקי התחרות, כל מדינה שולחת נציג ונציגה אחת לכל מקצוע, אשר שואפים לצבור את מירב הנקודות, כאשר 15 נקודות ניתנות למנצח, 14 למקום השני וכן הלאה. אפס נקודות ניתנות רק על אי השתתפות או פסילה. בתום היום הראשון, לישראל 131 נקודות, אחרי אוסטריה (159) ואירלנד (156) ולפני מלטה (121.5) ובוסניה הרציגובינה (114.5).

מי שהרשימה עם הניקוד הגבוה ביותר של היום הייתה אסטל ולאנו, שתוך כחצי שעה צברה 28 נקודות עבור הנבחרת האתלטית בת ה-23 סיימה שלישית בהדיפת כדור ברזל עם 15.21 מטר ואחרי שתי הדיפות בלבד עברה לזריקת דיסקוס, שם ניצחה את התחרות עם מקבץ איכותי ותוצאה של 57.17 מטר.

אסטל ולאנו | צילום: הוועד האולימפי

ולאנו סיפרה: "האמת שזה די משוגע, העובדה ששמו את שני המקצועות באותו זמן, אבל אני מאוד שמחה, נהניתי מזה, היה לי חשוב לתת נקודות לקבוצה ולעשות את הכי טוב שלי. סך הכל זה בין התוצאות הכי טובות שלי בברזל, בדיסקוס זו התוצאה השנייה הכי טובה שלי, עם סרייה יציבה, וזה אפילו לא הרגיש כזה טוב אז אני מחכה לתחרות הבאה".

המרתוניסטית לונה צ'מטאי-סלפטר רצה הפעם "רק" 5,000 מטר (המרחק הארוך ביותר בתחרות) וסיימה במקום השני עם 15:36.07 דקות. מדליסטית הארד מאליפות העולם הוליכה כל הריצה, אך נכנעה לאלופת אירופה ב-3,000 מכשולים לואיזה גגה האלבנית.

לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי

בסיום אמרה סלפטר: "זה היה נהדר בשבילי לייצג את הנבחרת שלי, אני רוצה שנעלה לדרג השני, אנחנו לא יכולים להיות כל הזמן בדרג השלישי, זה מגוחך. כבר יש לנו מדליה קבוצתית מאליפות אירופה שנה שעברה, אז אנחנו צריכים להיות למעלה. המטרה שלי היא בודפשט, אליפות העולם, זה החלום שלי להיות על הפודיום, באתי לכאן לחדד את המהירות שלי, לא היה לי 'קיק' בסוף, אני צריכה לעבוד על זה".

הרגע הדרמטי של הנבחרת היה בריצת ה-100 מטר, לה רבים ציפו, כשבלסינג אפריפה השיאן הישראלי במשותף עלה על המסלול. אלא שרגע של חוסר ריכוז וזינוק מוקדם של אפריפה הותיר אותו עם פסילה מחוץ לתחרות ועם 0 נקודות במקצוע בו הציפייה הייתה לאחד המקומות הראשונים. גם לב סקוריש נתן כמה רגעי לחץ עם שתי פסילות בגובה ההתחלתי בקפיצה במוט, אולם הוא עבר בניסיון השלישי וסיים במקום השני עם 4.90 מטר.

לב סקוריש | צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי

תוצאות נוספות:
– ב-400 מטר ניצן אסס רביעית עם שיא אישי של 55.51 שניות
– בקפיצה המשולשת גיא מרגלית שישי עם 14.87 מטר
– ב-400 לגברים ערן סיבוני סיים שביעי כשהשווה את שיאו העונתי עם 48.16 שניות
– בריצת ה-800 מטר נועם ממו הצעיר סיים שמיני עם 1:56:05 דקות
– ב-3,000 מכשולים תומר מועלם סיים רביעי עם 8:53.87 דקות
– ביידוי פטיש יבגניה זבולוטני סיימה רביעית עם 54.94 דקות
– בריצת ה-100 מטר לנשים אילנה דורפמן סיימה רביעית עם 12.01 שניות

גיא מרגלית | צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דני גוטהולד הגיב:

    למה האתלטים המצטיינים כמו אהרון קפיטולניק חנה קזנייבה מיננקו דיאנה ויסמן לא משתתפים?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג