נבחרת ישראל בדרך הבטוחה לעליית דרג באליפות אירופה באתלטיקה, שיא לשליחים

האתלטים כחול-לבן המשיכו להראות יכולת טובה באליפות אירופה לאומות כחלק מהמשחקים האירופיים בפולין והגדילו את הפער מהמקום הרביעי. רביעיית השליחים ל-4X100 מטר קבעה שיא ישראלי עד גיל 23, שיאים אישיים לטדסה גטהון ונועה לוי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בלסינג אפריפה, עדן סלע, תומס דובנוב רז ואביב קופלר | צילום: איגוד האתלטיקה

נבחרת ישראל באתלטיקה המשיכה היום (רביעי) את השתתפותה באליפות אירופה לאומות, כחלק מהמשחקים האירופיים בפולין. כזכור, הנבחרת מתחרה בדרג ג', הנמוך ביותר, ושואפת לסיים בין שלוש הנבחרות הראשונות, מה שיקנה לה עלייה לדרג השני.

עם תום יום התחרויות השני, הנבחרת שומרת על המקום השלישי המיוחל וכשיש לה 290  נקודות, היא מגדילה משמעותית את הפער מהמקום הרביעי שם ניצבת מלטה עם 247.5 נקודות. ראשונה מדורגת כעת אירלנד עם 327 נקודות ואוסטריה שנייה עם 320. אמנם האתלטים והאתלטיות של ישראל לא השיגו אף ניצחון על המסלול או בשדה היום, אולם כמעט כולם הציגו יכולת גבוהה עם שיאים אישיים ושיאים עונתיים, וכן ללא פסילות, מה שהקנה לנבחרת ניקוד גבוה ואת המקדמה המשמעותית לקראת היום האחרון של התחרות.

מי שהייתה קרובה במיוחד לניצחון והרשימה עם שיא ישראלי חדש עד גיל 23 הייתה רביעיית השליחים ל-4×100 מטר בלסינג אפריפה, שפסל אתמול בריצת ה-100 מטר, החזיר היום בגדול כשסגר מצוין את המקצה, ויחד עם עדן סלע, תומס דובנוב רז ואביב קופלר הם סיימו במקום השני עם 39.66 שניות, שיפור של 4 מאיות לשיא ורק 7 מאיות מהמקום הראשון. במקצה המקביל לנשים ניצן אסס, אילנה דורפמן, אלינה דרוטמן והילני מור סיימו במקום השלישי עם 45.68 שניות.

שיאן ישראל ב-10,000 מטר טדסה גטהון, הוזעק למלא את מקומו של יונתן כרמין החולה ב-1,500 מטר וסיים במקום הרביעי עם שיא אישי של 3:45.92 דקות. בסיום סיפר גטהון: "קיבלתי את ההודעה לפני יומיים, זו היה הפתעה גדולה, אבל אני עשיתי את זה כאימון ובכל זאת זה שיא אישי, אז אני ממש שמח, כי לא יוצא לי לרוץ הרבה את המרחק הזה. שמח שהבאתי את הנקודות לנבחרת. לגבי ה-5,000 מטר מחר, מזג האוויר לא כזה פשוט אבל אעשה את הכי טוב בשביל הנבחרת".

טדסה גטהון | צילום: Maxim Dupliy

ישי איפראימוב סיים במקום השני בקפיצה לרוחק עם שיא עונתי של 7.70 מטר. בסיום סיפר: "זו הייתה התחרות הכי טובה שלי השנה, הרגשתי טוב, עכשיו הפנים הלאה לשפר את השיא האישי 7.76 מטר, להמשיך הלאה לקראת אליפות אירופה ויש עוד הרבה תחרויות מעניינות השנה. היה לי מאוד חשוב לבוא לפה, עשינו גם טקס מאוד משמעותי בבירקנאו אתמול, הייתה ממש תחושה של גאווה לאומית".

נועה לוי סיימה במקום השלישי ב-400 מטר משוכות עם שיא אישי של 58.72 שניות. בסיום לא הסתירה את התרגשותה: "אני בשוק, מאושרת, קודם כל שמחה שהבאתי את הנקודות למדינה, ואני לא מאמינה שעשיתי תוצאה כזאת, אין לי מילים. יש לי תחרות בבלגיה בשבוע הבא, אחרי זה אליפות הבלקן, אליפות ישראל והשמיים הם הגבול".

צעירת המשתתפות ירדן מנטל בת ה-16 סיימה שלישית בקפיצה במוט עם 3.60 מטר. לאחר התחרות אמרה: "אני באמת מרגישה שנפל בחלקי להשתתף בתחרות גדולה כזאת, זה תמיד כבוד להתחרות עם דגל ישראל, אני מאוד שמחה שלקחתי חלק בתחרות הזאת. מעט מאוכזבת מהתוצאה, היו לי כמה בעיות טכניות, אבל אני עם הפנים קדימה, ממש בעוד כמה ימים יוצאת לגרמניה לתחרות בינארצית ומקווה להראות את היכולת שלי שם".

תוצאות נוספות:
– דור חיון מקום 6 ב-110 מטר משוכות עם 15.40 שניות
– לינוי לוי במקום ה-3 ב-100 מטר משוכות עם שיא עונתי של 13.88 שניות
– נוח יאסקי סיים במקום הרביעי ב-400 מטר משוכות עם 53.95 שניות
– יהב אדיר סיים במקום החמישי ביידוי הפטיש עם שיא עונתי של 54.74 מטר
– בקפיצה המשולשת רומי טמיר סיימה רביעית עם 12.67 מטר

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג