אירופה רותחת: שלושת האלופים האחרונים של מרתון ברלין יתחרו במרתון לונדון

מרתון לונדון שעומד במרכז המרתונים הגדולים של האביב מבטיח לנו את אחד הקרבות המרתקים בהיסטוריה. אבל יש עוד שני מרוצים גדולים שבועיים לפני כן, ויש ישראלים שמתחרים כשאחד מהם אפילו מתכוון להיות אלוף עולם בעוד חודש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניס קימטו מרתון ברלין
דניס קימטו מרתון ברלין

עונת המרתונים של האביב כבר יצאה לדרך באירופה עם המרוצים בברצלונה וברומא, אבל המרתונים הגדולים ביותר עוד לפנינו וזה הזמן להתכונן אליהם ואולי לתוצאות מטורפות באזור שיא העולם. אחרי הכל, כששלושת הרצים המהירים בכל הזמנים נפגשים על מסלול אחד בלונדון וכשבמרתונים אחרים יש עוד עשרות רצים שרוצים להצטרף למועדון הזה וכמה מהם כנראה יצליחו – עושה רושם שהחודש הקרוב יהיה חם מאוד בגזרת המרתונים. אז בדיוק בשביל זה אנחנו עושים עבורכם סדר.

דניס קימטו מרתון ברלין 2014

פוגש בפעם הראשונה את האיש שממנו הוא לקח את השיא. דניס קימטו | צילום: gettyimages

מרתון לונדון

תאריך: 26 לאפריל

משתתפים: 35,000 רצים

הוא אמנם האחרון מבין המרתונים שאנחנו מזכירים כאן, אבל אי אפשר שלא לפתוח אתו. וזה לא רק בגלל שמדובר באחד מ-6 המרתונים הגדולים בעולם, אלא בגלל שדה המשתתפים הכל כך מכובד. נתחיל עם העובדה ששיאן העולם הנוכחי, דניס קימטו, יהיה שם. קימטו שניצח במרתון ברלין האחרון בתוצאה של 2:02:57 שעות, יתמודד בפעם הראשונה נגד שיאן העולם הקודם, וילסון קיפסאנג. קיפסאנג התחרה בלונדון בשלוש השנים האחרונות, ניצח פעמיים כשבשנה שעברה הוא גם שבר את שיא המסלול וקבע 2:04:29 שעות.

המארגנים ניסו לעשות את המקסימום ולסדר קרב משולש בין קימטו וקיפסאנג הקנייתים לקנניסה בקלה האתיופי, אלא ששיאן העולם ב-5,000 ו-10,000 מטר במסלול פרש מלונדון בגלל פציעה בגיד אכילס. אבל אותם מארגנים סידרו יופי של תחליף, כשמי שהצטרף לאחרונה לרשימת המשתתפים הוא קנייתי בכיר נוסף, ג'פרי מוטאי. מדובר באלוף מרתון ברלין ב-2012, שניצח פעמיים במרתון ניו יורק ושעד לשיא העולם האחרון החזיק בתוצאה הבלתי רשמית המהירה בעולם אותה קבע במרתון בוסטון (2:03:02 שעות).

וילסון קיפסאנג מנצח מרתון ברלין 2014

כבר ניצח פעמיים בלונדון. וילסון קיפסאנג | צילום: gettyimages

וזה ממש לא הכל. אם נחשיב לרגע את התוצאה של ג'פרי מוטאי לרשמית, נקבל בלונדון בריצה אחת את ארבעת המרתוניסטים המהירים בכל הזמנים. אל קימטו, קיפסאנג וג'פרי מוטאי יצטרף גם עמנואל מוטאי, שסיים שני במרתון ברלין האחרון בזמן של 2:03:13 שעות. הוא אגב ניצח במרתון לונדון ב-2011. ואם זה לא מספיק, ברשימה המכובדת הזאת נמצא גם את אליוד קיפצ'וגה, עוד קנייתי שעשה בשנים האחרונות הסבה מוצלחת מאוד מריצות המסלול לריצות הכביש וניצח במרתון שיקגו האחרון בזמן של 2:04:11, איטי בשש שניות משיאו האישי שנקבע בברלין ב-2013. במילים אחרות, גם אם לא מחשיבים את התוצאה של ג'פרי מוטאי בבוסטון נקבל במרתון לונדון 2015 את שלושת המרתוניסטים המהירים בכל הזמנים ושישה מבין עשרת המהירים בהיסטוריה. אז כנראה שלא נראה שיא עולם מכיוון שיש כמה מסלולים מהירים יותר מלונדון, אבל אין ספק שזו תהיה אחת הריצות המרתקות בהיסטוריה.

במרתון לנשים יגיעו ללונדון שלוש האלופות האחרונות: עדנה קיפלאגאט, מארי קייטאני ופריסקה ג'פטו, כשמי שתנסה לשבור את ההגמוניה הקנייתית תהיה האתיופית אסלפש מרגיה, שחזרה השנה מחופשת לידה וניצחה במרתון דובאי. עוד רצות בתמונת הניצחון הן פלורנס קיפלאגאט הקנייתית שהיא שיאנית העולם בחצי מרתון וטירפי צגאי האתיופית שניצחה במרתון ברלין האחרון.

הזווית הישראלית: יתכן שדווקא יהיה לנו אלוף עולם במרתון הזה. מרתון לונדון 2015 יוכר גם בפעם הראשונה כאליפות עולם לרצים קטועי רגליים. איתן חרמון הישראלי הוא אחד הרצים קטועי הרגל הטובים בעולם, והמטרה שלו במרתון הזה היא ברורה – לסיים כאלוף עולם ולקבוע את הזמן המהיר ביותר במרתון עבור רצים קטועי רגליים שעומד כיום על 2:57:06 שעות.

מרתון פאריס

תאריך: 12 לאפריל

משתתפים: 50,000 רצים

אין ספק שבעיר האורות יתקיים המרתון הגדול מכולם, אולי החוויה הגדולה ביותר עבור הרצים העממיים. מה שכן, האחות לונדון גנבה לצרפתים את רוב הרצים המהירים בעולם, אבל עדיין יש לנו רשימה מכובדת. וינסנט קיפרוטו, שניצח במרתון פאריס ב-2009 ובפרנקפורט ב-2013 ינסה לזכות בתואר מכובד נוסף. עושה רושם שהוא יוכל לעשות את זה כי מולו יעמדו רצים שנראים כבר מעבר לשיא כמו מוזס מוסופ, גילברט קירווה ומייק קיגן.

50786.3

גם השנה תגיע כמות אדירה של ישראלים. מרתון פריז | צילום: omegaiota

הזווית הישראלית – גם השנה תגיע פאריס כמות אדירה של רצים מישראל, ובין השאר אפשר יהיה למצוא שם את גלעד רותם, איש הברזל הישראלי הטוב בכל הזמנים.

מרתון רוטרדאם

תאריך: 12 לאפריל

משתתפים: 20,000 רצים

השם של מרתון רוטרדאם, מבחינת הרצים המהירים בעולם, נפגע מעט. במקביל לתוצאות שרק השתפרו בברלין, שיא המסלול ברוטרדאם נקבע ב-2009 ולא נשבר מאז. בשנה שעברה אליוד קיפצ'וגה ניצח בעיר ההולנדית "רק" בזמן של 2:05:00 שעות. אבל הרבה מאוד רצים ופרשנים יספרו לכם שעדיין מדובר באחד המסלולים המהירים בעולם, ולמרות שזה לא תמיד קורה – גם מזג האוויר אמור סטטיסטית לספק שם תנאים אידיאליים לרצים.

אז מי יהיה שם השנה? שמות פחות נוצצים מן הסתם, אבל שמות שצריך לשים לב אליהם כי בכל שנה מישהו יכול לפרוץ לכיוון הצמרת הגבוהה באמת. ברנרד קואץ' הקנייתי, שסיים שני אחרי קיפצ'וגה בשנה שעברה, חוזר כדי לנסות ולזכות בתואר ראשון כשהוא מחזיק בשיא אישי של 2:04:53 שעות. מולו נראה את הקנייתים אליוד קיפטנוי (6 באליפות העולם ב-2011), מארק קיפטו (סגן אלוף מרתון פרנקפורט 2013) וגילברט יגון (אלוף מרתון אמסטרדם ב-2009).

הזווית הישראלית – באיגוד האתלטיקה נוהגים לשלוח למרתון רוטרדאם את הרצים הישראלים הבכירים, כדי שינסו לקבוע שם קריטריונים לתחרויות הגדולות בעולם. השנה יגיע לשם טסמה מוגס, שהתחרה לראשונה במרתון טבריה 2015 וינסה לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם שתתקיים בקיץ בבייג'ינג. הקריטריון הזה עומד על 2:17:00 שעות.

צילום עמוד הבית: Photo by Boris Streubel/Bongarts/Getty Images


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג