איגוד האתלטיקה חשף את התכניות המקצועיות ל-2024, היעד: מדליה בפריז

במפגש עיתונאים לרגל השנה החדשה, שטח האיגוד את התוכניות המקצועיות ל-2024, כשבראש כמובן המשחקים האולימפיים והיעד של 10-8 אתלטים שיגיעו לשם, ומדליה במרתון: "מי שלא מציב יעדים לא מגיע אליהם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי (משמאל) וגשאו איילה מסיימים במקום השני והשלישי במרתון באליפות אירופה | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

איגוד האתלטיקה כינס היום (שני) מפגש עיתונאים לרגל השנה החדשה, בו מנכ"ל האיגוד גל לוי והמנהלים המקצועיים רוגל נחום ואיתי מגידי שטחו את התוכניות המקצועיות של האיגוד לשנת 2024, שתהיה כמובן שנה אולימפית. לאותה נקודת יעד בפריז שואף האיגוד להגיע עם משלחת שתמנה בין 8 ל-10 אתלטיות ואתלטים, כאשר המטרה המוצהרת היא לראשונה בהיסטוריה זכייה במדליה אולימפית באתלטיקה, מריצת המרתון.

לכתבות נוספות בנושא:
אקורד סיום שנה: שיא העולם ב-5 ק"מ נשבר, מקום 4 ללונה צ'מטאי סלפטר
מארו טפרי ולונה צ'מטאי סלפטר הוכרזו כאתלטי השנה 2023
טרגדיה: האתלט האולימפי בנג'מין קיפלגט נרצח בקניה

"זה אולי יישמע יומרני, אבל במרתון המטרה היא מדליה, מקווה שהכל יתכוונן לשם, בפעם הראשונה מדליה באתלטיקה לישראל", סיפר לוי: "מי שלא מציב יעדים לא מגיע אליהם", הוסיף. רוגל נחום פירט: "הקריטריונים הם מאוד קשים, ומי שמגיע לא מגיע רק כדי להשתתף. חנה מיננקו לדוגמה, אם היא תקבע קריטריון, שום דבר חוץ מגמר לא יספק אתה. בלסינג אם יגיע, ירצה חצי גמר. פעם נורא התביישו להגיד דברים כאלה, אבל זה השתנה, הם בעצמם לא חושבים על דברים פחותים מזה. בשלוש השנים האחרונות הוכחנו שהמטרה לא רק להגיע לאירועים הגדולים, אלא לבצע, להגיע לשיא שם".

לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי

כיום, המשלחת מונה את המרתוניסטים לונה צ'מטאי סלפטר ומארו טפרי, וכן שני מרתוניסטים נוספים שזהותם טרם נקבעה (שלושה קבעו את הקריטריון נכון לעתה פרט למארו, מהם שניים יטוסו). בנוסף אליהם, מאמינים באיגוד שיגיעו למשחקים אתלטים נוספים, כאשר המועמדים הבולטים הם בלסינג אפריפה, שכרגע נמצא בפנים מבחינת הדירוג העולמי, יהונתן קפיטולניק וחנה קנייזבה מיננקו שחוזרים מפציעה, רצת המכשולים אדווה כהן, המרתוניסטיות מאור טיורי וביטי דויטש וזורקת הדיסקוס אסטל ולאנו. גם דיאנה ויסמן שילדה לאחרונה וסלאמוויט באיולין-טפרי, שעתידה ללדת בקרוב, עשויות להילקח בחשבון.

תחרות המטרה של כל המשלחת לפני המשחקים תהיה אליפות אירופה ברומא, שתחל ב-7 ביוני ותהווה פרט להכנה חשובה מקצועית גם תחרות שמעניקה דירוג עולמי רב, דרכו אפשר להגיע למשחקים האולימפיים. באליפות אירופה לא תתקיים ריצת מרתון, אולם ריצת חצי המרתון תהיה נקודת יעד חשובה עבור ישראל, הן כבודדים והן כנבחרות.

אסטל ולאנו | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

שתי תחרויות חשובות שיתקיימו בארץ הן גראנד סלאם ירושלים שייערך ב-19 במאי (תחרות בדרג B מבחינת הדירוג העולמי) ואליפות ישראל ב-27-26 ביוני, שתהיה הזדמנות אחרונה לצבירת ניקוד וקביעת קריטריונים, ותיערך השנה בתל אביב באצטדיון הדר יוסף המשופץ.

הקרב המרתק במרתון
את הקרב האמיתי על כרטיסים נמצא במרתון הגברים, כשהאיגוד הציג גם את הבחירות של כל אחד מהרצים ל-2024, שהן בחירות מעניינות במיוחד:

מארו טפרי שכאמור כבר הבטיח את מקומו בזכות מדליית הכסף באליפות העולם, אך מחזיק בתוצאה הרביעית בטיבה בהיסטוריה, ירוץ במרתון רוטרדם המהיר ב-13 באפריל בניסיון להחזיר לעצמו את השיא הישראלי. גשאו איילה, שיאן ישראל, מחזיק בסיכויים הטובים ביותר להצטרף למארו ורק אם שני מרתוניסטים אחרים יעקפו אותו הוא יהיה בחוץ. למרות זאת, הוא עתיד לרוץ במרתון סביליה שנחשב גם הוא למרתון מהיר.

גשאו איילה, איימרו עלמיה וגירמה אמרה במרתון ולנסיה | צילום: איגוד האתלטיקה

גירמה אמרה, שכעת מדורג שלישי במרוץ, בחר שלא לרוץ עוד מרתון מלא עד למשחקים האולימפיים ובכך למעשה "להמר" שאף אחד לא יעקוף את הזמן שקבע. הוא יסתפק בחצי מרתון בליסבון וכמובן בחצי המרתון של אליפות אירופה. איימרו עלמיה, שמדורג כעת רביעי והקרוב ביותר לגירמה, ירוץ במרתון טוקיו בניסיון אחרון להיכנס לתוך השלישייה המובילה, כאשר שניים נוספים שיכולים להילקח בחשבון אך כרגע עוד רחוקים מזמני היעד, ימר גטהון וגודדאו בלצ'או,ירוצובסביליה גם הם

תומכים גם בדרגי הביניים
באיגוד שיתפו כי פרט לנבחרת ולדרג העלית ישנם עוד למעלה מ-50 ספורטאים שנהנים מתקציבי האיגוד ברמות שונות, שמאפשרים להם לממש את יכולותיהם הכסף, שנע בין 5,000 ש"ח לצעירים לשנה ל-15 אלף ש"ח לבוגרים (ובמקרים מסוימים אף למעלה מכך), הוא לטובת מחנות אימונים, תחרויות בחו"ל, מעטפת רפואית ומנטלית וכו'.

גל לוי סיפר: "זה נולד מתוך הרעיון שאי אפשר להגיע לתחרויות גדולות בשיטה החדשה של הדירוג אם מתחרים רק בישראל. זה שונה מעט מהקונספציה בארץ שאומרת שתומכים בספורטאי רק אחרי שהוא מתחיל להגיע להישגים. עבור 85 אחוז מהספורטאים זה מכסה את מרבית הוצאות החו"ל שלהם בשנה". בנוסף, ישנם כ-30 אתלטים ואתלטיות בקולג'ים בארה"ב, שחלקם גם הם זוכים לתמיכה הזאת כאשר הם שבים לארץ כל קיץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג