מארו טפרי ולונה צ'מטאי סלפטר הוכרזו כאתלטי השנה 2023

איגוד האתלטיקה הכריז על נבחרי השנה החולפת, המרתוניסט והמרתוניסטית בראש. אלעד עדיקה ולינוי לוי האתלטים הצעירים של השנה, עידו פרץ התגלית, גזאצ'ו יוסף וזוהר זימרו מאמני השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי ולונה צ'מטאי סלפטר | תמונות: איגוד האתלטיקה

איגוד האתלטיקה בישראל הכריז היום (ראשון) על מצטיינות ומצטייני השנה שלו לשנת 2023. בראש הרשימה ניצבים המרתוניסט מארו טפרי והמרתוניסטית לונה צ'מטאי סלפטר, שהוכתרו כאתלט ואתלטית השנה. בנוסף, אלעד עדיקה הוכרז כאתלט הצעיר של השנה, לינוי לוי האתלטית הצעירה של השנה, עידו פרץ תגלית השנה וגזאצ'ו יוסף וזוהר זימרו הם מאמני השנה.

לכתבות נוספות בנושא:
מהמרתון ועד האולטרה: סיכום שנה שוברת שיאים בריצות הארוכות ב-2023
גירל פאוור: כשמאות צעירות הגיעו לחגיגה של אתלטיקה נשית
שיאני העולם במוקד: הוכרזו אתלטי השנה לשנת 2023

מהאיגוד נמסר: "בעקבות המלחמה והתקופה הקשה שעוברת על כולנו, החלטנו באיגוד האתלטיקה שלא לקיים את ערב הגאלה השנתי המסורתי אבל חשוב לנו לציין את האתלטים והאתלטיות המצטיינים והמצטיינות של השנה האחרונה. כולם נבחרו על ידי הנהלת האיגוד".

אתלט השנה: מארו טפרי (מכבי ת"א) – סגן אלוף העולם בריצת מרתון, בודפשט 2023. הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בפריז 2024.

אתלטית השנה: לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א) – מקום רביעי בריצת מרתון באליפות העולם, בודפשט 2023. הבטיחה את מקומה במשחקים האולימפיים בפריז 2024.

האתלט הצעיר של השנה: אלעד עדיקה (לידר ירושלים) – מקום שמיני בגמר הקפיצה לרוחק אליפות אירופה U20 שהתקיימה בירושלים (אוגוסט 2023).

האתלטית הצעירה של השנה: לינוי לוי (מכבי ראשל"צ) – קבעה את הקריטריון לאליפות אירופה U20 שהתקיימה בירושלים (אוגוסט 2023).

אלעד עדיקה | צילום: גלעד קוולרצ'יק

תגלית השנה: עידו פרץ (הפועל חולון) – זכה במדליית הכסף בריצת 100 מטר ב-EYOF (הפסטיבל האולימפי האירופי לנוער, יולי 2023).

מאמני השנה: גזאצ'ו יוסף וזוהר זימרו – צמד המאמנים של נבחרת ישראל בריצות ארוכות. הובילו את טפרי למדליית הכסף ההיסטורית באליפות העולם בבודפשט ועומדים בראש אחת מנבחרות המרתון החזקות באירופה.

לינוי לוי | צילום: איגוד האתלטיקה

טפרי אמר: "אני מודה לאיגוד האתלטיקה על הבחירה בי, התואר הזה מרגש אותי מאוד. שנת 2023 הייתה בהחלט שנה מקצועית טובה עבורי, אך אני מצפה בקוצר רוח לשנת 2024. אני אמשיך לעבוד קשה ולתת את כל כולי, כשהמטרה הגדולה עומדת מול עיניי- המשחקים האולימפיים בפריז".

צ'מטאי סלפטר אמרה: "אני כל כך שמחה להיבחר שוב לאתלטית השנה ואני מודה לכל מי שהיה חלק מהשנה המוצלחת שלי. אני מעריכה מאוד התמיכה שאני מקבלת מאיגוד האתלטיקה, שמעניק לי כל מה שאני צריכה על מנת להצליח. אני מתרגשת מאוד לקראת השנה החדשה, השנה האולימפית, ומחכה כבר לייצג את המדינה שלי במשחקים האולימפיים בפריז הכי טוב שאני יכולה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג