שיאני העולם במוקד: הוכרזו אתלטי השנה לשנת 2023

התאחדות האתלטיקה העולמית הכריזה על הזוכים לשנת 2023, כשלראשונה הפרס חולק לקטגוריות. זכו: קלווין קיפטום, טיגיסט אספה, פיית' קיפייגון, נואה ליילס, מונדו דופלנטיס ויולימאר רוחאס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אתלטי השנה בעולם ל-2023 | צילום: World Athletics

התאחדות האתלטיקה העולמית הכריזה על אתלטי השנה לשנת 2023. לראשונה, שונתה שיטת הבחירה ונבחרו 3 אתלטים ו-3 אתלטיות בהפרדה של ריצות מסלול, מקצועות שדה וריצות כביש. ארבעה מתוך השישה שברו שיאי עולם בשנה החולפת, והנה הרשימה המלאה לפניכם:

ריצת כביש לגברים: קלווין קיפטום
שיאן העולם הטרי בריצת המרתון סיפק הופעה פנומנלית עם תוצאה אדירה של 2:00:35 שעות במרתון שיקגו באוקטובר האחרון. הקנייתי בן ה-24 היה הראשון אי פעם שיורד מ-2:01 במסלול תקני והצית מחדש את הדמיון ואת חלום הירידה משעתיים.

ריצת כביש לנשים: טיגיסט אספה
האתיופית בת ה-27 הדהימה את העולם במרתון ברלין בספטמבר האחרון עם זמן שהיה נחשב דמיוני לחלוטין עד לא מכבר, 2:11.53 דקות, שיפור של 2 דקות ו-11 שניות לשיא העולם הקודם, השיפור הגדול ביותר בבת אחת לשיא מזה 40 שנה.

ריצת מסלול לגברים: נואה ליילס
אחד הכוכבים הגדולים של אליפות העולם בבודפשט היה הספרינטר האמריקני, אשר זכה בטריפל – מדליות זהב בריצות ל-100 מטר, 200 מטר וחלק מהזהב של נבחרתו ב-4X1000 מטר. תוצאותיו (9.83 ב-100 מטר ו-19.47 שניות ב-200 מטר) מציבות אותו כמהיר ביותר השנה בעולם, כאשר ב-200 מדובר על שנה שישית ברציפות בה הוא חתום על הישג זה.

ריצת מסלול לנשים: פיית' קיפייגון
אם שיא עולם אחד זה הישג בלתי רגיל, מה נגיד על שלושה שיאים שונים באותה השנה? הקנייתית בת ה-29 הפליאה עם שיא עולם ב-1,500 מטר של 3:49.11 דקות בפירנצה, שבוע בלבד לאחר מכן, בריצה השלישית שלה בלבד בקריירה ב-5,000 מטר שברה את שיא העולם גם במרחק זה עם 14:05.20 דקות בפריז. לקינוח, שברה גם את שיא העולם בריצת מייל עם 4:07.64 דקות במונקו. לאלו, יש להוסיף את שתי מדליות הזהב שלה מאליפות העולם בבודפשט.

מקצועות שדה לגברים: מונדו דופלנטיס
הקופץ במוט כבר הרגיל אותנו להופעות מרהיבות בכל תחרות בה הוא משתתף והקפיד לעשות זאת גם השנה. השוודי הכריזמטי שבר את שיאי העולם גם באצטדיון וגם באולם, עבר 20 פעם גבהים של מעל 6 מטר, הוכתר שוב כאלוף העולם, זכה בליגת היהלום בפעם השלישית וכל זה כשהוא בן 24 בלבד.

מקצועות שדה לנשים: יולימאר רוחאס
קופצת המשולשת הוונצואלנית בת ה-28 אמנם לא שיפרה השנה את שיא העולם שלה, אך שוב הפגינה דומיננטיות בכל תחרות בה השתתפה. באליפות העולם האחרונה, היא דורגה רק במקום השמיני לפני הקפיצה האחרונה שלה, אולם אז רשמה 15.08 מטר כדי להבטיח תואר עולמי רביעי. בנוסף, זכתה בליגת היהלום בפעם השלישית ברצף עם 15.35 מטר.

הכוכבים העולים
בפרס המוענק לאתלט ולאתלטית הצעירים של השנה זכו שני אלופי העולם עד גיל 20, ושניהם קנייתים – פיית' צ'רוטיץ', שפרט למדליה לנוער זכתה גם בארד באליפות העולם לבוגרות ב-3,000 מטר מכשולים, ועמנואל וואניוני, שזכה במדליית הכסף בבודפשט בריצה ל-800 מטר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג