אקורד סיום שנה: שיא העולם ב-5 ק"מ נשבר, מקום 4 ללונה צ'מטאי סלפטר

רגע לפני שהשנה התחלפה, ביאטריס צ'בט הספיקה להשחיל עוד שיא אחד אחרון עם 14:13 דקות במרוץ 5 ק"מ בברצלונה, אתלטית השנה הישראלית קבעה 31:09 דקות במרוץ 10 ק"מ במדריד, שיא אישי להדר אופיר פורר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי

רגע לפני ש-2023 התחלפה ב-2024, נערכו אמש (ראשון) שני מרוצי כביש מעניינים בספרד שהולידו שיא עולם חדש, כמעט שיא נוסף וגם הישג ישראלי אחרון לשנה של לונה צ'מטאי סלפטר.

בברצלונה, במרוץ Cursa dels Nassos, שברה ביאטריס צ'בט את שיא העולם ב-5 ק"מ עם ריצה מסחררת של 14:13 דקות. הקנייתית בת ה-23, שהוכתרה כאלופת העולם במרחק זה לא מכבר על הכביש וזכתה בארד באליפות באצטדיון שבבודפשט, שיפרה ב-16 שניות את השיא הקודם שהיה שייך לסנברה טפרי האתיופית ונקבע לפני שנתיים בגרמניה.

נזכיר כי במרוצי הכביש לנשים יש שני שיאי עולם בטבלת השיאים – שיא אחד שנקבע במרוץ לנשים בלבד, ושיא נשים שנקבע במרוץ מעורב (בו יכולות הנשים להיעזר במכתיבי קצב גברים). את השיא ששברה אתמול צ'בט היא קבעה אמנם במרוץ לנשים בלבד, אולם הוא מהיר יותר גם מהשיא במרוץ מעורב, שעומד על 14.19 ושייך לאג'גאיו טאיה האתיופית, כך שהוא מרשים אף יותר.

אגב, טאיה עצמה סיימה שנייה במרוץ בברצלונה עם 14:21 דקות, בעוד הקנייתי ליליאן קסאיט השלימה את תמונת הפודיום וסיימה שלישית בזמן של 14:26 דקות. שלושת המדליסטיות קבעו זמנים מהירים יותר משיא העולם הקודם לנשים בלבד, הוכחה נוספת לשיפור הנהדר במרוצי הכביש לנשים שחזינו בו בשנה החולפת. במקום החמישי סיימה מדינה אליסה בת ה-18 עם 14:40 דקות, התוצאה המהירה ביותר לנוער בהיסטוריה.

בסיום אמרה השיאנית הטרייה צ'בט: "הגעתי לברצלונה נחושה לשפר את שיא העולם, הררגשתי שאני יכולה לעשות את זה. לשיא הזה יש משמעות אדירה עבורי, אני עדיין לא מעכלת". במרוץ הגברים ניצח דומיניק לובאלו השווייצרי עם 13:12 דקות, שש שניות לפני מת'יו קיפקואץ' הקנייתי ו-15 שניות לפני עבדסמאד אוחלפן הספרדי.

לונה נועלת שנה במדריד
במקביל למרוץ בברצלונה נערך במדריד מרוץ השנה החדשה ל-10 ק"מ, San Silvestre Vallecana, ובו לקחו חלק גם שתי ישראליות. אתלטית השנה של ישראל לונה צ'מטאי סלפטר הייתה בדבוקה המובילה לכל אורך המרוץ ואף הוליכה לפרקים, ולבסוף סיימה את המרוץ במקום הרביעי עם תוצאה של 31:09 דקות, 1:04 דקות משיאה האישי שנקבע בהולנד לפני 4 שנים וניצב עד היום במקום ה-13 בהיסטוריה בכל הזמנים.

מי שממשיכה לרשום שיפורים עקביים נהדרים היא אלופת ישראל באצטדיון במרחק זה ובחצי המרחק, הדר אופיר פורר, שסיימה במקום ה-17 עם שיא אישי חדש של 34:13 דקות. תוצאה זו מהירה אף יותר משיאה באצטדיון שעומד על 35:29.63 דקות. לפי מאמנן של השתיים דן סלפטר המרוץ בספרד היה "מרוץ הכנה ללונה ולהדר אחרי מחנה אימון קשה בקניה, לקראת יעדי התקופה העיקריים".

לונה צ'מטאי סלפטר ובנה רוי עם הדר אופיר פורר | צילום: איגוד האתלטיקה

מי שניצחה במרוץ כולו הייתה אבאבל ישאנה האתיופית, שקבעה 30:30 דקות, והקדימה ממש על קו הסיום את אסמארץ' אנלאי הצעירה (30:31 דקות) ואת ליקינה אמבאו (30:32 דקות). אצל הגברים ניצח בריהו ארגאווי האתיופי עם 27:15 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג