הדור הבא? לראשונה אושר השימוש במדחום בסמארטפון על בני אדם

האם זהו הסוף למדחומים כפי שהכרנו אותם? גוגל קיבלה אישור רשמי מה-FDA לעשות שימוש בסמארטפון שלה, ה-Pixel 8 Pro בתור מדחום למצח. הסטייה - עד 0.3 מעלות צלסיוס בלבד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
המדחום בפיקסל | צילום: גוגל

האם זהו הסוף לשימוש במדחום ביתי כפי שהכרנו אותו? אחרי לא מעט בירוקרטיה, קיבלה גוגל אישור רשמי מה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) להשתמש בחיישן הטמפרטורה המובנה בסמארטפון שלה לטובת מדידת חום בבני אדם.

לכתבות נוספות בנושא:
ראש בראש: בננה VS ג'ל אנרגיה בספורט – מה עדיף?
שאלת השאלות: כמה פעמים בשבוע כדאי להתאמן?
אמבטיות קרח הן כבר מזמן יותר מטרנד, אך האם זה באמת יעיל ובריא?

כאשר ה-Pixel 8 Pro, הסמארטפון האחרון שהוציאה גוגל, הוכרז לראשונה באוקטובר האחרון, החברה אמרה שהחיישן שלו מתאים למדידת החום של חפצים ביתיים, אבל אסור להשתמש בו על בני אדם. כעת, גם זה השתנה עם האור הירוק שנתן המנהל והשימוש יורחב למה שגוגל מתארת כ"אפליקציית טמפרטורת הגוף הראשונה בסמארטפון – וכזו שמשתווה למדי חום אחרים שאושרו על ידי ה-FDA שסורקים את העורקים הזמניים סביב המצח".

הסוף למדחומים כפי שהכרנו אותם? | צילום: 4595544 from Pixabay

"בניסויים קליניים, אלגוריתם התוכנה שלנו הצליח לחשב את טמפרטורת הגוף בטווח של 36.1 עד 40 מעלות צלסיוס בטווח טעות של עד ±0.3 מעלות בהשוואה למדחומים אחרים המודדים את אזור המצח שאושרו על ידי ה-FDA", כתבה החברה.

הטכנולוגיה בה משתמש המכשיר היא פשוטה למדי ולא חדשנית במיוחד, שכבר שנים מדובר על ביצועה, אך כעת לראשונה מקבל אישור רשמי. מדובר בסך הכל בחיישן אינפרא אדום ללא מגע, שקולט נתונים משדה ראייה רחב ונדרשות לו ארבע שניות לספק תוצאה. כדי לוודא שהמכשיר נמצא במרחק הנכון מהעור – כך שיוכל לזהות את טמפרטורת הדם הנעה דרך כלי הדם הקרובים לעור – הוא עובד עם מד הטווח של המכשיר שמתאים את הפוקוס במצלמת הסמארטפון. האפליקציה מספקת גם משוב למשתמש באמצעות רטט והוראות שמע, כדי להנחות אותו לעבר העורקים ברקות.

לא מן הנמנע, שכעת לאחר קבלת האישור גם יצרניות סמארטפונים נוספות, יכניסו יכולת דומה למכשירים שלהם. במצב זה, המדחומים הביתיים שאנחנו מכירים כיום עשויים להיעלם לחלוטין מהעולם תוך כמה שנים, פשוט כי לא יהיה בהם צורך. השלב הבא עשוי להיות הכנסת המדחומים גם לשעונים חכמים, ואולי אף ניטור קבוע של החום ביומיום כדי לתת חיווי קבוע לשינוי טמפרטורה, או ניטור במהלך פעילות גופנית שיוכל לתת ניתוחים פיוזיולוגיים מעמיקים נוספים על המתאמן.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג