מחקר || עדיף להתאושש עם הידיים על הברכיים

איך אתם מורידים את הדופק אחרי שרצתם בקצב גבוה ועצרתם? מסתבר שעם הידיים על הברכיים מורידים דופק יותר טוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רץ מתאושש בסיום מרוץ

יש כאלה שמבצעים אימוני אינטרוולים עצימים ובזמן ההפוגות לא עוצרים אלא ממשיכים בריצה קלה, יש גם כאלה שעוצרים לרגע כדי להוריד דופק ואז ממשיכים בהליכה או ריצה קלה. ובכלל, כל רץ שרוצה להשתפר ומבצע אימוני איכות מכיר מצוין את הרגע שעוצרים בתום מאמץ קשה או על קו הסיום של מרוץ, האוויר נגמר לגמרי ואז מחפשים את התנוחה הטובה ביותר להתאושש.

רץ מרתון על קו הסיום

כנראה שעדיף ככה | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
כיצד נשימה נכונה תהפוך אתכם לרצים יותר טובים?
כמות כפולה מהמומלץ של פחמימות משפרת ביצועים?
כיצד כורכום ופעילות גופנית תורמים למשקל תקין?

אז מסתבר שחקרו את העניין הזה, והתנוחה הטובה ביותר להתאושש היא כשמניחים את הידיים על הברכיים. המחקר שנערך בשנה שעברה על ידי קבוצת חוקרים אמריקאים, בדק את תהליך ההתאוששות של 20 כדורגלניות תוך כדי אימון אינטרוולים שכלל ספרינטים.

במהלך ההפוגות של האימון, החוקרים מדדו לכל אחת את הדופק הגבוה והנמוך ביותר בזמן ואת רמת דו תחמוצת הפחמן. התוצאות הראו שההתאוששות מהפעילות העצימה מהירה יותר כאשר נחים עם הידיים על הברכיים ולא כאשר שמים את הידיים על הראש, כמו שחלק מהמתאמנים נוהגים לעשות.

אחת הסיבות לכך היא שבזמן ההתאוששות, המתאמנים צריכים למקסם את שטח הפנים בין אזור הסרעפת לבין כלוב הצלעות, מה שיוביל לנשימה סרעפתית, כך שלפי המחקר הזה עדיף לכופף את עמוד השדרה כדי להכניס יותר אוויר ולא לעמוד בצורה זקופה.

אז אם אתם לא עושים את זה ומוצאים את עצמכם מתקשים להתאושש תוך כדי ההפוגות באימון איכות עצים, אולי זה באמת הזמן לנסות את הכיפוף, שיתכן ויביא לביצועים יותר טובים. למען האמת אפשר להעריך שתנוחת הכיפוף והידיים על הברכיים כשאנחנו מותשים היא תנוחה טבעית עבור רוב בני האדם, אבל לא מעט רצים נוטים להתאושש בעמידה זקופה עם הידיים על הראש או עמידה זקופה עם הידיים על המותניים. בכל מקרה ההמלצה היא לא להיות בתנוחה הזאת במשך כל הזמן ההתאוששות, אלא לעשות את זה כמה שניות או כמה שהגוף מרגיש שהוא צריך – ואז להמשיך בתנועה, גם אם זו תנועה איטית.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג