יום הבוחר || מי הם חברי הכנסת שרצים ולא רק לכנסת?

רגע לפני שאתם ניגשים לקלפי, חשבנו לעניין אתכם במשהו אחד משותף לכם ולמועמדים החדשים והישנים לכנסת. יש מרתוניסט בכיר, טריאתלט שעושה פודיומים, ועוד כמה רצי 10 לא רעים בכלל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פתקי קלפי בחירות
פתקי קלפי בחירות

פוליטיקה וספורט הולכים ביחד לא רע. תחשבו על זה, זה מצטלם טוב, נראה טוב (בדרך כלל) ולעתים עושה ספינים מנושאים חשובים אחרים. הנה על קצה השרוך פוליטיקאים ספורטיביים במיוחד: ביל קלינטון נהג לרוץ בכל מדינה אליה הוא מגיע עם פמליית המאבטחים שלו, ברק אובמה חוטא בריצה, ולדימיר פוטין נצפה רץ, גולש סקי ונלחם עם אריות, אהוד אולמרט כראש עיריית ירושלים היה רץ להנאתו לא מעט, יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג רץ ללא הפסקה והרשימה עוד ארוכה.

הנשיא רובי ריבלין

הנשיא רובי ריבלין "רץ" במרתון ירושלים | צילום: פלאש 90

אז רגע לפני שאתם מתייצבים בקלפי, חשבנו שאולי יעניין אתכם לדעת עם מי מבין הפוליטיקאים אתם יכולים להזדהות קצת יותר. לכן חיפשנו בכל קצוות הקשת הפוליטית את הפוליטיקאים שנדבקו בחיידק הריצה. יש כאלה שמשתתפים באופן קבוע בתחרויות, יש כאלו שמסתפקים בריצות בוקר או ערב, אבל מה שמשמח הוא שיש בכנסת גם כאלו שאוהבים לעשות ספורט על כל גווניו.

חבר כנסת נחמן שי

רץ באופן עקבי. נחמן שי במרתון ירושלים 2015 | צילום: דגנית מקא

גוש הימין
אם מחפשים פוליטיקאים ברשימות השונות של המרוצים בארץ, קל יותר למצוא שם כאלה מגוש המרכז או השמאל, אליהם נגיע בהמשך. מה שכן, ידוע כי יש כמה פוליטיקאים ימנים שאוהבים לרוץ לא רק לכנסת כמו נפתלי בנט, ראש מפלגת הבית היהודי ובוגר סיירת מטכ"ל עליו סיפרו פעם בתקשורת שהוא היה בכושר הטוב ביותר בקורס קציני חי"ר. גם מספר 6 ברשימה של בנט, העיתונאי לשעבר ינון מגל, הוא בוגר סיירת מטכ"ל שמשתדל לעשות ספורט באופן קבוע.

עוד כתבות בנושא
יום הבוחר || מה חושבות המפלגות על הספורט בישראל
"באתי בשביל המרוץ, נשארתי בשביל החוויה של מרתון ירושלים"
מותק השריר התכווץ

בליכוד התקשינו למצוא יותר מדי "צדיקים" מלבד ח"כ דני דנון, שהיה סגן שר הביטחון לתקופה מסוימת. דנון השתתף לפני שנתיים במקצה ל-10 קילומטרים במסגרת מרתון ירושלים (סיים בזמן של 1:22 ש') ובנוסף הוא התחרה גם במרוץ לפסגת המצדה בשנת 2011.

את הרץ הבכיר ביותר המייצג את גוש הימין (פחות או יותר) נמצא כנראה במפלגת כולנו של משה כחלון, שם מספר 2 הוא יואב גלנט, בעבר אלוף פיקוד הדרום וגם מפקד שייטת 13. גלנט הוא רץ חובב שהשתתף עד היום במספר אירועים כולל מרוץ כפר סבא ביום שבת האחרון, שם סיים מרחק של 10 קילומטרים בזמן מכובד של 49:57 דקות.

מי הפוליטיקאים שאוהבים לרוץ?

רץ עם קבלות. שלח | צילום: עופר ביידה

מרכז 
כשאנחנו מדברים על גוש המרכז אנחנו מתייחסים בעיקר למפלגת "יש עתיד". אז נכון שבמערכת הבחירות הקודמת ב-2012 מישהו הוציא מהארכיון טקסט ציני שכתב בשנת 2005 יאיר לפיד נגד משתתפי מרתון תל אביב והכותרת שלו היתה "חבורה של אדיוטים". יחד עם זאת, לפיד מעיד על עצמו שהוא מתאמן כל יום שעה אחת לפחות באימוני איגרוף. יחד עם זאת, אחד מחברי הכנסת הבכירים של יש עתיד כיום הוא מרתוניסט בעל הישגים מרשימים מאוד ביחס לחובבן. עופר שלח, פרשן הטלוויזיה שהצטרף לכנסת ב-2012, מחזיק בשיא אישי מדהים של 2:52:12 שעות שאותו קבע במרתון רוטרדם בשנת 2009. אין ספק שמדובר במרתוניסט הידוען המהיר ביותר בארץ, אלא אם כן השחקן איתי תורג'מן יוכיח אחרת במרתונים הבאים שלו. שלח גם ניצל את שמו הידוע בקהילת המרתוניסטים כדי להבטיח לפעול למען הנגשת מתקני ריצה לציבור הרחב וזה קרה במערכת הבחירות הקודמת. פוליטיקאי נוסף מ"יש עתיד" שנצפה השנה במרוץ היה שר החינוך שי פירון, שהשתתף במרוץ עלם בחולון ורץ במקצה ל-5 קילומטרים. חבר מפלגה נוסף, יואל רזבוזוב, הוא ספורטאי אולימפי לשעבר אשר זכה כג'ודקא באליפות ישראל כבר בגיל 16 והחזיק בתואר אלוף ישראל במשך כעשור ברציפות.

שמאל 
כנראה שמפלגת המחנה הציוני היא המפלגה הספורטיבית ביותר, לפחות ביחס של רצים מול מועמדים לכנסת. כאן אנחנו מוצאים בראש ובראשונה את עומר בר לב, מספר 6 ברשימה ובעבר מפקד סיירת מטכ"ל. בר לב, תושב כוכב יאיר, הוא טריאתלט חובב שמשתתף בלא מעט תחרויות וגם משיג הרבה פודיומים בקטגוריות גיל. רק השנה הוא סיים במקום השני בקטגוריה שלו (55+) בטריאתלון אילת ובמקום השלישי בטריאתלון תל אביב. שיאו האישי בטריאתלון אולימפי הוא 2:24:20 שעות.

מי הפוליטיקאים שאוהבים לרוץ?

רק בעונה החולפת הוא השיג שני פודיומים בטריאתלון. עומר בר לב | צילום: באדיבות עומר בר לב

עד כמה שזה ישמע לא מציאותי, המועמד לראשות הממשלה מטעם המחנה הציוני, יצחק הרצוג, נצפה כרץ חובב. כתושב שכונת צהלה בתל אביב הוא נהג לפקוד בשנים האחרונות את מרוץ צהלה, שיתקיים השנה ב-18 לאפריל. הרצוג בדרך כלל משתתף שם במקצה ל-5 קילומטרים, ובנוסף הוא השתתף בעבר בריצה ל-10 קילומטרים במרתון תל אביב.

יצחק הרצוג

אוהב לרוץ בצהלה. הרצוג | צילום: עוז כרמל

עוד פוליטיקאי ספורטיבי מטעם מפלגת המחנה הציוני הוא נחמן שי, דובר צה"ל במלחמת המפרץ ב-1991, שסיפר בראיונות שונים שהוא נוהג לרוץ 3-4 פעמים בשבוע. שי משתתף גם במרוצים עממיים, ובמהלך מסע הבחירות הוא רץ במקצי ה-10 קילומטרים גם במרתון תל אביב (58:33 דקות) וגם ביום שישי בירושלים (1:01:46 שעה). בשנים האחרונות שי פוקד בדרך כלל את שני הארועים האלה, ובעבר הוא השתתף גם במרוץ לפסגת המצדה, אגב, גם יואל חסון ממפלגת המחנה הציוני השתתף בעבר במרוץ לפסגת המצדה.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אני הגיב:

    שכחתם מישהו… איזה ח"כ עם השגים ספורטיביים, רזבובוב משהו… גם היה על כמה פודיומים…

    1. שגיא הגיב:

      הוא לא רץ. הוא צ'ודוקא. ייצג אותנו באולימפיאדה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג