רוכבים עם מועמדים

מחר, בצהרי יום שישי, יתכנסו בכיכר רבין רוכבי אופניים רבים, מהתחרותיים ביותר לאלו שפשוט רוכבים איתם בשכונה, כדי לפגוש מועמדים לכנסת ולעשות איתם סיבוב ברחבי העיר. המארגנים קוראים לרוכבים לבוא ולהשפיע, בתקווה שהמחוקקים לעתיד יעזרו ביום שאחרי הבחירות "להפוך את ישראל להולנד"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מחר, בצהרי יום שישי, יתכנסו בכיכר רבין רוכבי אופניים רבים, מהתחרותיים ביותר לאלו שפשוט רוכבים איתם בשכונה, כדי לפגוש מועמדים לכנסת ולעשות איתם סיבוב ברחבי העיר. המארגנים קוראים לרוכבים לבוא ולהשפיע, בתקווה שהמחוקקים לעתיד יעזרו ביום שאחרי הבחירות "להפוך את ישראל להולנד"

מאת:מערכת שוונג


רוצים לראות יותר שבילי אופניים בעירכם? מרגישים שמסוכן עבורכם לעלות על הכביש? נמאס לכם שגונבים לך את האופניים? רוצים להגיד את זה למי שאולי יוכל לחוקק חוקים בנושא במקום להמשיך לסנן בשקט קללות לעצמכם? מחר זו ההזדמנות שלכם. ביום שישי ב-12:30 יערך בכיכר רבין אירוע מיוחד, לקראת הבחירות, שנועד להפגיש את קהילת רוכבי האופניים הישראלית, החל מן הרוכבים התחרותיים ועד אלו שרק רוכבים מהבית למכולת ובחזרה, עם המועמדים לכנסת שיציעו פתרונות לבעיותיהם השונות.

את האירוע עורכת עמותת "ישראל בשביל אופניים", שחרטה על דיגלה את המאבק לקידום תרבות הרכיבה בארץ. "מטרת האירוע היא להציג את המועמדים בפני הקהילה ואת הקהילה בפני המועמדים ולנסות לייצר מחויבות של מקבלי ההחלטות לקידום תשתיות והגברת בטיחות הרוכבים", אומר יותם אביזוהר, מנכ"ל העמותה.



הפרומו לאירועו אשר יצרה "ישראל בשביל אופניים"


לאביזוהר יש לא מעט תלונות כלפי ההתנהלות הממשלתית בכל הנוגע לטיפול בעניינים הנוגעים לרכיבת אופניים. "למרות ההבנה שקיימת במשרדי הממשלה השונים שצריך לעודד רכיבה על אופניים על בסיס יומי, כחלק מאורח חיים בריא ולמען איכות החיים, איכות הסביבה והגברת הנגישות לכלל הציבור, ולמרות המחויבות לכאורה לפעול להגברת בטיחות הרוכבים, ההשקעה בנושא עדיין זניחה", הוא אומר, "ב-4 שנים האחרונות, נחסמו הצעות חוק שמטרתן הגברת בטיחות הרוכבים ולעידוד השימוש באופניים, למרות שבין יוזמיהן שרים וחברי כנסת מרכזיים מהקואליציה. גם תקנות חניה לאופניים שאושרו ונחתמו על ידי שר הפנים לפני שנה, הוקפאו על ידו בניגוד לכללי מינהל תקין. התקציב המושקע בפיתוח תשתיות לרכיבה זניח והפוטנציאל לא ממומש, למעט בתל אביב. בשאר הערים, המצב בכי רע. אם לא יהיה שינוי, גם הנינים שלנו לא יוכלו לרכב בביטחה ללימודים ולעבודה".

המפגש בין קהילת רוכבים למועמדים לכנסת הוא למעשה "מסורת" שהתחילה כבר בבחירות הקודמות. "הניסיון הזה הצליח – מי שהצטרף אלינו לרכיבה בהחלט עזר לנו ב-4 שנים האחרונות. ועדיין, זה לא מספיק, אפשר לעשות הרבה יותר. אנחנו מקווים שהמפגש הזה יביא לכך שיהיה לנו עם מי לעבוד בכנסת כדי לקדם את הדברים שאנחנו רוצים – תשתיות, בטיחות ומודעות", אומר אביזוהר, "לא יתכן שמדינה שמדברת על בטיחות בדרכים, חיסכון באנרגיה ושמירה על הסביבה לא תאפשר לאזרחים שלה לעשות את זה באמצעות הרכיבה אם הם מוכנים, במיוחד לאור העובדה העלות פה היא באמת בסך הכל די זניחה".



בוחרים באופניים


כעת שואפת "ישראל בשביל אופניים" שהמועמדים שיגיעו ביום שישי יתחייבו לתמוך בשלושה עניינים מרכזיים: הצעת החוק לעידוד תחבורת האופניים (המסדירה סלילת שבילי אופניים בערים, התקנת מקומות חניה ומקלחות במקומות עבודה ומייצרת מנגנון של תמריצים כלכליים לעידוד הרכיבה לעבודה), הצעת החוק להגברת בטיחות הרוכבים (המחייבת נהגים בשמירת מרחק מינימאלי של 1.5 מ' מרוכבי אופניים ובמתן זכות קדימה לרוכב בעת פתיחת דלת מרכב חונה) והקצאת אחוז מתקציב משרד התחבורה לפרויקטים שנועדו לעודד את הרכיבה באופניים ולהגברת בטיחות הרוכבים.

האירוע יפתח בדברים שישאו המועמדים השונים, בהם ניצן הורוביץ ממרצ, ציפי לבני ואלון טל מהתנועה, דב חנין מחד"ש ויואל רזבוזוב ממפלגת יש עתיד, בהם ינסו להסביר כיצד "יהפכו את ישראל להולנד" אחרי הבחירות. "רכיבה על אופניים, בשבילי, היא גם בשביל הנפש וגם למען איכות הסביבה", אומרת ציפי לבני, יו"ר התנועה, "לצערי הרב, אני לא רוכבת על אופניים דרך קבע, במיוחד לא בימים אלו, המאופיינים בלו"ז פוליטי צפוף. יחד עם זאת, בימים שגרתיים יחסית, אני בהחלט נהנית מהליכות מרעננות על חוף הים ומכל פעילות שיש בה גם בשביל הגוף וגם בשביל הנפש. חשובה לי מאוד ההשתתפות באירוע מכיוון שהרכיבה על אופניים מייצגת בעיניי משהו נוסף – תרומה אמיתית לסביבה בה אנו חיים. אין ספק שאם יותר אנשים ישתמשו בכלי התחבורה הזה, הרווח יהיה כולו שלנו כחברה גם בעובדה שפחות מזהמים יפלטו לאוויר אותו אנו נושמים וגם בפתרון למצוקת החניה בערים הגדולות. מכל הסיבות הללו, אשמח לראותכם ולקחת חלק באירוע הזה".

לאחר הנאומים השונים יצאו המשתתפים לרכיבה משותפת ברחבי תל אביב.המארגנים מבקשים לעודד את כל הרוכבים באשר הם לבוא לאירוע, גם "במחיר אימון", על מנת להציג את כוחם בפני המעומדים. ""אני יודע שיום שישי זה יום קצת בעייתי עבור רוכבי האופניים שבודאי יש להם תכניות רכיבה, אבל מסלול הרכיבה שלנו יגיע לטיילת וכך יאפשר לרוכבי הכביש להמשיך לפארק הירקון, ראש ציפור וגבעת המופעים ולרוכבי השטח להמשיך לירקון ההררי, בואכה מקורות הירקון, כך שנשמח מאוד אם הם יצטרפו בפתיחה. חשוב שכל הקהילה תתגייס, תצביע ברגליים ותוכיח למקבלי ההחלטות שקיים בישראל ציבור רחב ורוכב שנמאס לו להיות שקוף לא רק עבור הנהגים אלא גם עבורם", מסכם אביזוהר.

3.1.2013


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג