"באתי בשביל המרוץ, נשארתי בשביל החוויה של מרתון ירושלים"

יאיר קרני השתתף בחצי מרתון ווינר ירושלים, אך מלבד זאת הוא היה גם הרץ הסמוי של מערכת שוונג שנשלח על מנת לבחון את הפרמטרים בשטח. רפי גינת, מאחוריך...
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון ירושלים 2015
מרתון ירושלים 2015

הפעם, בחרתי להתרשם מחצי מרתון ירושלם מנקודת מבט של משתתף שסיים ב-10% האחרונים של המרוץ. לקראת המרוץ, אימנתי 18 משתתפים פוטנציאלים מתכנית ההרזיה "דרך הכושר לחיים". כולם התחילו את דרכם בעודף משקל בינוני עד רב, שהפכו את המטרה הקילוגרמית למטרה ספורטיבית. חלקם רצים, וחלקם הולכים. בניתי להם תכנית אימונים למשך שלושה חודשים שהיתה מורכבת מהליכה משולבת בריצה, וחלקם רק ריצה כחלק מאימוני הכנה למרתון פאריס או וינה. תכנית האימונים כללה אימוני נפח שהמרחקים עלו בהדרגה ואימוני עליות כדי להרגיל את תושבי מישור החוף להליכה וריצה בעליות ובירידות כצפוי במרוץ שמתקיים בעיר הררית כמו ירושלים. האימון המסכם להולכים היה הליכה/ריצה לסירוגין למרחק 18 ק"מ לפי זמן. משתתפת אחת נשרה עקב פציעה ספורטיבית וכל השאר עמדו במשימה בכבוד.

מרתון ירושלים 2015

זה המסלול היפה והמאתגר ביותר שעברתי. מרתון ירושלים | צילום: פלאש 90

אקספו
באמצע השבוע הגענו לתערוכת האקספו שהדהימה בהשקעה, בהיקפה ובשירות שניתן למבקרים. שלב חלוקת ערכות הרצים עבר בשלום, ללא תורים ארוכים וללא בלבולים בין המספרים, השמות והקטגוריות השונות. גם חולצות המרוץ הצבעוניות היו חידוש מרענן, צבעים שונים לגברים ולנשים ולמקצים השונים.
ציון10

עוד כתבות בנושא
יאיר קרני: כך נזהרים מהרעלת מים בריצות
יאיר קרני || ימי הביניים: יאיר קרני על תזונה לספורטאים בתקופת הביניים
יאיר קרני: "התזונה הפליאוליתית אינה מתאימה לכל אחד"

תחבורה ותעבורה
ביום שישי בבוקר, יום המרוץ, יצאתי מביתי ב-04:30, הגעתי לחניון מלחה ליד איצטדיון טדי ב-05:30. בשעה 06:00 בדיוק, יצא האוטובוס הראשון לנקודת הזינוק. זה מאורע מכונן: הסעה שיוצאת ממש בזמן וללא איחור. נקודת ההורדה היתה אמורה להיות בנקודת האיסוף חזרה, ולא כך יצא. לא נורא.
ציון 9

תחנות מים
הזינוק המדורג של חצי המרתון נעשה בחכמה רבה תוך יצירת שתי דקות המתנה בין זינוק אחד לבא אחריו ב-3 הזינוקים השונים לאותו מרחק, עובדה שיצרה מרווח נוח ומרחב לריצה, כל אחד רץ בקצב שלו או של הפייסרים שהיו מסומנים היטב בצורה בולטת וברורה בעזרת בלונים. התחלנו את הריצה/הליכה בין האחרונים ונכנסנו לקצב אחיד של הליכה/ריצה. בתור אחד שנטל חלק בניסוח הקודים של התנהלות המרוצים, אמרתי לרצים שהיו איתי, שבקילומטר השלישי צריך להיות הצוות הרפואי הראשון – ואכן הוא היה ממוקם שם. אחר כך אמרתי להם שחצי קילומטר הלאה צריכה להיות ממוקמת תחנת השתייה הראשונה – ואכן היא היתה שם. בתור משתתפים שהיו כמעט אחרונים על המסלול, גם בתחנת השתייה הראשונה וגם בכל תחנות השתייה שבאו אחריה – היו לנו מים למכביר, לא היה חוסר במים. במרבית המקומות נוקה השטח ככל האפשר מאלפי הבקבוקונים הקטנים שנזרקו על ידי הרצים לאחר ששתו את המים. כל זאת נכון גם לגבי חצי המרתון וגם לגבי החצי השני של המרתון השלם, אותו יצא לי לראות לסירוגין, וגם לגבי ה-10 קילומטר כפי שדיווחה לי רצה שהשתתפה במרוץ הזה.
ציון 10

מרתון ירושלים 2015

מרתון ירושלים 2015

עידוד הקהל
המסלול, עבר ברחובות הראשיים של העיר, בעיר העתיקה, ובשכונות יפהפיות. קצרה היריעה להכיל עד כמה יפה ומגוון היה המסלול, פשוט מדהים. (אנחנו בתקופת בחירות, ולא יכולתי שלא לשים לב לעובדה שבין מעון ראש הממשלה לבין משכן הנשיא, מפרידים רק מאות בודדים של מטרים…) נהניתי מאד ממגוון התזמורות ומהעידוד של הקהל שיצא לרחובות לעודד את הרצים. ממש תענוג. אני רץ כבר כמעט 48 שנים, ואני קובע שזה המסלול היפה והמאתגר ביותר שעברתי במרוץ מהסוג הזה.
ציון 10

היערכות רפואית
הגענו לסיום עם כל 17 ההולכים והרצים שהתחילו. סיבה למסיבה. ההערכות הרפואית היתה למופת לכל אורך המסלול ובדיוק במקומות שנקבעו מראש. שמעתי ממקורותי ש-55 משתתפים נזקקו לטיפול רפואי וכולם נפגעו רק באופן קל. התארגנות אוהל המיון הקדמי תפקדה כראוי.
ציון 10

ניקוד כללי
עברנו את קו הסיום, כשבו זמנית, סיימו בסדר מופתי אחרוני הרצים של חצי המרתון, ראשון המסיימים של המרתון והרצים למרחק 10 ק"מ – בקווי סיום נפרדים למרחקים השונים, בצורה מסודרת ומכובדת. המדליות יפהפיות, לשמירה בכספת.
ציון 10

ציון סופי כולל 9.9 מחמיא מאד

ובכל זאת יש לי 3 הערות:
1. עישון בתוואי המסלול: לאורך המסלול, היו פזורים הרבה בעלי תפקידים, אשר רובם, פרמדיקים, עישנו על המסלול ליד הרצים, בזמן הריצה. בעיניי זהו טעם לפגם.
2. מספר המשתתפים האמתי: בתקשורת התבשרנו על 26,000 משתתפים. באתר תוצאות המרוצים סיימו עם תוצאות רק 10,933 רצים בכל המקצים: אופני ידיים 13, 5 ק"מ 522, 10 ק"מ 6,006, חצי מרתון 3,274, מרתון 1,118, סה"כ 10,933 משתתפים בלבד. לאן נעלמו עוד 15,000 משתתפים? הסטטיסטיקה העולמית מדברת על 10% שלא מסיימים את המרוצים. עוד אחוז זעיר השתתף מבלי להירשם. לאן נעלמו כל השאר?
3. טיפול רפואי: כמו בכל המרתונים האחרונים, חסר לי המידע המוסמך מה קרה לרצים שנזקקו לטיפול רפואי. המידע הזה חשוב לנו המאמנים ולכלל הרצים, כדי לדעת ממה להימנע וכיצד למנוע או לצמצם את הפגיעות במרוצים הבאים. פרסום המידע הזה הוא אינטרס ציבורי.

מרתון ירושלים 2015

סיים ארבעה מרתונים מתחילת השנה. אריאל רוזפלד בירושלים | צילום: פלאש 90

ולסיום אנקדוטה, שני רצים בולטים סיימו ברצף שלושה ויותר מרתונים בזה אחר זה:
האחד הוא אריאל רוזנפלד (40+) שסיים לא פחות מ-4 מרתונים מינואר האחרון – מרתון טבריה 2:52:15 ש'; תל אביב 2:54:13 ש'; ירושלים 2:54:27 ש'; סה"כ 8:39:55 ש'. בנוסף רוזנפלד השתתף גם במרתון ישראמן-נגב (רץ כחלק משלשה) בזמן של 3:12:56; רוזנפלד נערך לאולטרה מרתון ספרטאטלון ביוון בחודש ספטמבר השנה והוא גם טבעוני. הוא מקדים בשלושה המרתונים הללו את רפי גרטי ב-50 שניות.

השני הוא ציון נגר (65+) שהשתתף במרתון טבריה 3:15:01 ש'; תל אביב 3:17:48 ש'; ירושלים 3:19:14 ש'; סה"כ 9:52:03 ש'. נגר, לעומת זאת, למחרת מרתון ירושלים רץ 10 ק"מ במרוץ כפר סבא.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חמוטל ויאיר קרני הגיב:

    בסוף הכתבה ביקשנו ליידע אותנו על עוד רצים שסיימו השנה את שלושת המרתונים ברצף. נשמח לקורא ולשמוע על עוד רצים. תודה שהוספת אותו לרשימה!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג