מבחן שוונג || שעון גרמין מדגם פניקס 5 פלוס

הבוחן שלנו אברום בורג צבר קילומטראז' עם הגרסה החדשה של גרמין שניתן להוריד אליו ולאחסן בו כמה מאות שירים או פודקסטים ולהקשיב באמצעות אוזניות בלוטות׳ - התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא מכבר כתבתי כאן מבחן שוונג על הפניקס 5. עכשיו בא לעולם ה-5 פלוס, ואני לא בטוח שהשעון הנוכחי הוא רק פלוס לקודם. משימוש ניסיוני על פני כמה שבועות עולה בי התהייה למה בגרמין, אי שם בקנזס, היססו מלקרוא לשעון בשמו המפורש ״פניקס 6".

עוד מבחני שוונג
פנס ראש של LEDLENSER מדגם NEO6R
נעלי ריצה של נייקי מדגם אייר זום פגסוס 35
תרמיל שתייה של NATHAN מדגם VAPROKRAR

כן הוא נראה כמו 5, מופעל כמו 5, מתנהג כמו 5 אבל הוא 6. יש בו מספיק חידושים כדי להיחשב כקו מוצרים עצמאי ונבדל. כאשר המסקנה שווה למסקנתי על הפניקס 5, ״יש בו את כל מה שאתה רוצה ממחשב ריצה״ ועוד נשאר עודף של יישומים ותכונות שיספיקו לכמה וכמה שנים.

מבחן השעון

מדובר בשעון עילית עם כמה ממשקי GPS (הרשת האמריקאית הקלסית, הגלונאס הרוסית ועכשיו נוסף גם הגלילאו של האיחוד האירופאי), מד דופק מובנה, אפשרויות ניווט על מפות טופוגרפיות בכל דגמי ה-5 פלוס, קשוח מאד מבחינת העמידות, גם לפעילויות חוץ ושטח מחוספסות במיוחד. ניתן להוריד אליו ולאחסן בו כמה מאות שירים או פודקסטים ולהקשיב באמצעות אוזניות בלוטות׳, מה שמייתר לחלוטין את הצורך בריצה עם מכשיר נוסף (טלפון או נגן). בין שאר המסכים ניתן גם למצוא מצפן משוכלל, ברומטר, מד גובה ובגרמין מבטיחים גם חיי סוללה  משופרים (עד 10 ימים במצב של שעון בלבד. ו-8 שעות פעולה רצופה אם משתמשים בצרכני האנרגיה הכבדים – ה GPS ונגן המוסיקה). זמן הסוללה בהפעלת GPS ללא מוזיקה אמור להגיע עד ל-32 שעות לדגם 5x ו-24 שעות לדגמים האחרים. משמע די והותר לכל המירוצים המתקיימים בארץ. ועוד נשאר עודף לריצת שחרור למחרת.

ועוד לא אמרנו כלום על שפת ההפעלה בעברית המופיעה כבר בדגמים האחרונים של גרמין. הממשקים עם הטלפון החכם, קבלת ההודעות, האפשרויות לחסום אותן באימון (נא לא להפריע) וכל שאר התופינים הנלווים לשעון חכם (אני פשוט מסרב עדיין להכיר ולהכשיר מציאות של ריצה עם טלפון).

מתישהו צריך לכתוב כמה חפירות-חקירות יותר מעמיקות הן על רמות הדיוק של ה-GPS והן על כמה ניתן לסמוך על מדי הדופק השונים, רצועת חזה נגד חיישן כף יד וכו׳. בייחוד לאלה שרצים על פי טווחי דופק, חישובי מאמצים, חומצת חלב וצריכת חמצן (בדגם ה-X לא בדקתי יש גם מדד חביב של רווית חמצן וכמותו בדם). בסקירה הזאת מותר וראוי להסתפק בציון הרכיבים האיכותיים של ה-5 פלוס ההופכים את שני התחומים האלה לאמינים מספיק. ודאי ביחס לכל השאר.

ועכשיו למציאות עצמה. רצועת הסיליקון הרכה והנוחה מאפשרת גם לשעון הכבד הזה להרגיש בנוח היד, כאלו הוא תמיד היה שם. יש אפשרות התאמה ליד ימין או שמאל. שחרור מהיר למי שמעוניין לגוון את הצבע של  הרצועות. התאמת המסכים עשירה כמו בכל מערכות ההפעלה של גרמין. והשעון הזה ערוך ומוכן כמעט לכל סוג ספורט שניתן להעלות על הדעת: ריצה, שחיה, רכיבה, חדר כושר, מים פתוחים (בשחיית חזה בים חובה להוציא מדי פעם את היד אל מחוץ למים, אחרת החיישן לא מתחבר ללוויין ואין תיעוד של השחייה), טריאתלון, גולף, ריצת ניווט, מסילת כושר, טיפוס הרים, בריכה, סקי, סנובורד, סקי קרוס-קאונטרי, חתירה (בחוץ ובפנים על מכשיר), הליכה, קיאקים, יוגה, קיר טיפוס, מכשיר אליפטי, מדרגות, ועוד כמה סוגי פעילות ספורטיביים שאני לא יודע איך לתרגם אותם לשפה העברית, או לשפת הגוף. לחובבי חדר הכושר, לפניקס 5 פלוס יש חיישן תנועה שיודע לספור סטים/חזרות על מכשירי העינויים הפזורים במרחביו.

בהרים, בים, בבריכה, על האופניים, ביום ובלילה, בלחות ובזיעה הוא לא מצמץ לרגע. על כל שאר הספורטאים אני לא אחראי אבל אם את או אתה מחפשים את המכשיר האולטימטיבי, הגעתם לתחנה הנכונה. מובן שיש דגמים אחרים, זולים יותר ומוגבלים יותר. זה פשוט השפיץ, הכי טוב שיש. עד שעוד מעט יבוא הגרמין 6 האמיתי ויראה לנו מה הוא יודע.

לרכישת גרמין פניקס 5 פלוס לחצו כאן

יותר: מאחסן עד 500 שירים

פחות: השעון כבד וגדול (47 מ"מ) באופן יחסי

משקל: 87 גרם

זמן שימוש סוללה: עד 8 שעות במצב GPS ומוזיקה

מחיר: החל מ-3,560 שקל

ציון: 9 מתוך 10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג