מבחן שוונג || נעלי ריצה של אדידס לנשים מדגם Pure Booost X

הבוחנת שלנו יצאה למספר ריצות דו-ספרתי ובחנה את Pure Boost X, נעל הכביש החדשה של אדידס - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בפתחו של מרתון סמסונג ת"א 2016, חברת אדידס המעניקה חסות למרתון, השיקה בצורה חגיגית את נעלי הריצה החדשות שלה Pure Booost X שהקו העיצובי שלהן כך היא חשפה נעשה על ידי נשים עבור נשים. אחרי שהשיקו בעבר הלא רחוק מספר דגמים בטכנולוגיית בוסט (Boost), השאלה המרכזית היתה עד כמה כבר אפשר להשתפר מתואר הנעליים שזכו בהגדרה "The best runner shoe" ולמעשה זאת בדיוק מטרת המבחן שערכתי.

72845.2

הבדלים בין נשים לגברים במבנה האנטומי שלהם בזמן הריצה וסגנון הריצה

במגוון הפרסומים של החברה מבטיחים שילוב מנצח בין טכנולוגיה לעיצוב. אז אחרי שהתענגתי מהמחמאות מהמתאמנים שלי על העיצוב והצבעוניות המושכת את העין של הנעליים, יצאתי לריצת מבחן בפארק. כך שהחלק הראשון של ההבטחה התקיים מבחינתי. קשת ההצפה של הגפה מעל הסוליה מעניקה מראה אלגנטי ומעודן לכף הרגל בשילוב עם צבעים אפנתיים ומלאי חיים של סגול-ורוד ושרוכים צבעוניים באותה קשת צבעים. איך הרגל הרגישה בריצה והאם היה שיפור בביצועים? הממצאים מעניינים ביותר.

הסוליה

על פי גרסת החברה סוליית הנעל עשויה מ-100% בוסט, אותן כריות קטנות, צפופות וגמישות הקרויות בעגה המקצועית "קפסולות אנרגיה", שתפקידן להחזיר אנרגיה לרגל מרגע נחיתת כף הרגל על הקרקע. תחתית הסוליה עשויה בטכנולוגיית "Stretchweb Sole" והיא נמתחת ומתאימה את עצמה לצעד באופן אישי. גם המבנה המעוגל של הסוליה תורם לתחושת "ריחוף" בזמן הריצה.

73507.1

הקשת הצפה מאפשרת תנועה יותר טבעית וחופשית למבנה האנטומי הנשי של כף הרגל בכל צעד ופסיעה

עוד מבחני שוונג
שעון גרמין מדגם 235 Forerunner
נעלי ריצה של אלטרה מדגם Instinct 3.0
גרבי קומפרשן של Toesox לריצה מדגם Zoe

הגפה

החידוש העיקרי והבשורה של הנעל, "הקשת המרחפת" (Floating arch) שמתרוממת למעלה מהסוליה ולא במקרה. מתברר כי יש הבדלים בין נשים לגברים במבנה האנטומי שלהם בזמן הריצה וסגנון הריצה. כשהרגל עומדת במקום, אין הבדל בין נשים וגברים. אבל ברגע שאנחנו מחליטות לרוץ ומשנות את המנח של כף הרגל בזמן הריצה – רצועות של נשים יותר גמישות, ולכן הזווית של הקשת של כף הרגל גדלה ביחס לגברים. לכן הקשת הצפה מאפשרת תנועה יותר טבעית וחופשית למבנה האנטומי הנשי של כף הרגל בכל צעד ופסיעה. הקשת עוטפת ושומרת על כל צורה של כף הרגל תוך הוספת נוחות טבעית ומרבית.

הגפה של הנעל מגיעה ללא לשונית נפרדת, לשונית מחוברת לנעל הסרוגה שננעלת כמו גרב. לאחר הידוק הנעל בצדדים וקשירת השרוכים, הנעל מתאימה את עצמה לכל צורה של כף הרגל, עוטפת ומספקת תמיכה מירבית לכף הרגל. היתרון הגדול של הנעל הסרוגה שניתן לנעול נעליים בקלות בלי הצורך לשרוך שרוכים בכל פעם. העדר תפרים רבים בתוך הנעל מעניק תחושה שהנעל עוטפת של הרגל היטב בלי שפשופים מיותרים. הרשת הדקה באזור מרכז כף הרגל ואצבעות מעניקה אוורור מרענן בזמן הריצה.

הריצה

כשנעלתי את הנעל בפעם הראשונה, הרגשתי בליטה באזור העקב והקשת הצפה, תחושה חדשה שלקח להתרגל אליה בתחילת הריצה שהורגשה באופן מרענן כקפיצית במיוחד. אחרי כמה קילומטרים, הקשת הצפה והסוליה התאימו את עצמם למבנה של כף הרגל שלי. הנעל הקלה מספקת חווית ריצה רכה עם שיכוך זעזועים מרשים. התמיכה באזור הקרסול והקשת של כף הרגל מאפשרת דריכה מדויקת, מפנקת ובטוחה. הסוליה הרכה הקפיצית ומחזירה אנרגיה לצד הקשת המרחפת, המבנה המעוגל כלפי קצות האצבעות וסוליה רכה, מאפשרים נוחות עבור מגוון סגנונות ריצה – גם לאלו שרצות על עקבים וגם לאלו שמעדיפות לרוץ על קצות האצבעות.

הרגשתי שהנעל מגלגלת אותי לקראת הצעד הבא בקלות, קפיציות ורכות ללא עייפות ברגליים. במבחן השני שיצאתי לריצה ארוכה יותר אחרי הגשם והכבישים היו רטובים ושמחתי על אפשרות לבחון את הנעל בתנאי רטיבות. הנעליים הרגישו ממש כחלק אינטגרלי מהרגל, כאילו הותאמו במיוחד בשבילי או אפילו נולדתי איתן, עטפו את כף הרגל בצורה מחבקת ועוטפת ברכות. קלות ולא מורגשות, הרגשתי ריחוף בכל צעד, הנעל דאגה לתת אנרגיה ולהקפיץ לעבר הצעד הבא במפגש של הרגל בקרקע.

כדי להתנסות במשטחי ריצה שונים וסגנונות ריצה, שילבתי מספר משטחים: ריצה על האספלט, אספלט רטוב, דקים עשויים עץ, דשא רטוב ואפילו חולות. הנעליים סיפקו יציבות ומנעו החלקה גם במשטחים הרטובים. העייפות האופיינית ברגליים לא הורגשה כלל, ההפך, הנעל תרמה לתחושת הקלילות שבריצה. אני מודה שזו היתה הריצה המרגשת והכיפית ביותר שחוויתי לאחרונה. הצלחתי להמשיך בריצה ובקלות גם את המקטעים בהם פעם הרגשתי קושי בגלל העייפות הטבעית ברגליים ואף נאלצתי לעבור להליכה כדי לנוח. אחרי שהבנתי שהנעליים מקפיצות אותי למרחקים, הוספתי מהירות. ומה פלא – הגוף הסתגל להוספת מהירות ללא מאמץ מיוחד ברגליים ובמערכת הנשימה, כוח הדחיפה כבר הטיס אותי קדימה במהירות הרצויה ונחיתה רכה ואנרגטית. אם לא הייתי צריכה לחזור לאימונים עם מתאמנים, תחושתי היא שהייתי ממשיכה לרוץ עוד ועוד.

סיכום

בהחלט מדובר בבשורה וחידוש מרענן ומבורך בתחום נעלי ריצה לנשים. הנעל הזו עשויה להטות את הכף מעוד ריצה שגרתית לריצה חווייתית ואנרגטית עם פוטנציאל להתמכרות קשה לריצה. תחושת הריצה עוצמתית אך קלילה ומרחפת שגורמת לגמוא מרחקים ובמהירות. רצות יותר מנוסות גם ייהנו מתוספת במרחקים ומהירות, כי ידוע שככל שאנחנו יותר מנוסות ובכושר, ההישג וההתקדמות מאתגרת יותר. הנעל הזו יכולה בהחלט לעשות את ההבדל ולעזור לנצח כל אתגר.

פחות: לשונית תמיכה בקרסול עשויה להיות מורגשת מאחור כשנועלים עם גרב קצרה וחתוכה לסניקרס. גרב גבוהה יותר בגובה של הלשונית האחורית מורגשת בצורה אופטימלית ונוחה.

יותר: שיפור ביצועים ניכר גם במרחק ובמהירות. טכנולוגיית בוסט והקשת הצפה, רכות, נוחות, ספיגת הזעזועים, משקל קל, קלילות, קפיציות והתאמה מושלמת למבנה כל כף הרגל, מראה אופנתי ואלגנטי.

רכות בקדמת הנעל: טובה מאוד

רכות בעקב: טובה מאוד

קשיחות: הנעליים רכות וגמישות

דרופ: 9 מ"מ

משקל: 184 גרם למידה 37.5

יציבות: יציבות טובה בכל סוגי המשטחים (כביש, דשה, שטח, מעל חולות), כולל משטחים רטובים.

מידות: 36-41

מחיר: 599 שקל

ציון: 9




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג