מבחן שוונג || גרבי קומפרשן של Toesox לריצה מדגם Zoe

עד כמה עוזר הקונספט של גרבי הלחץ, ומה כל כך מיוחד בגרביים שבהם יש הפרדה בין אצבעות הרגליים. הבוחן שלנו יצא לבדוק גרביים חדשים שיצאו לשוק וחזר עם מסקנות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עולם האקטיב לייף סטייל רק הולך וגודל, ועם הגדילה הזאת אנחנו נחשפים ליותר ויותר מוצרים, חלקם מעניינים יותר וחלקם פחות, חלקם יעילים וחלקם טרנדים חולפים. לפני מספר שנים נכנסו לשוק גרבי הלחץ והיו כאלה שחשבו שזה טרנד, אבל בסופו של דבר הם הפכו למוצר לגיטימי בקרב קהילת הרצים, וגם ספורטאי סבולת אחרים. אנחנו יודעים שהם טובים להתאוששות שאחרי האימון, ומתאמנים רבים יעידו שהם עוזרים להם גם במהלך הריצה.

73144.1

הייחוד בגרביים הוא שיש בהם הפרדה לחמש האצבעות, במלים אחרות כפפה לרגל

אני חייב לציין שמעולם לא הרגשתי צורך לנסות גרבי לחץ, למרות שאני רץ הרבה וכן מחפש את הדרכים היעילות ביותר להתאוששות טובה. אולי פסלתי אותם כי אני נוהג לרוץ עם מכנס קצר, כן אכפת לי מאיך שאני נראה ואם הייתי חושב שגרביים כהים עד לגובה הברך זה מראה מלבב, הייתי בוחר כנראה בקורס שופטי כדורגל ולא בקורס מאמני ריצה.

עוד מבחני שוונג
ערוץ מבחני שוונג 
מבחן שוונג || נעלי ריצה של אדידס מדגם אולטרה בוסט
מבחן השוואתי בין 5 דגמים של משקפי שמש

איזה מזל שבעיסוק שלי, לא תמיד אני עושה את הבחירות. במקרה הזה ביקשו ממני לבחון את גרבי הקומפרשן (לחץ) של Toesox, חברה אמריקאית שהחלה את הפעילות שלה לפני 11 שנים בקליפורניה והמוצרים הראשונים שלה כוונו ליוגה. כיום הם מייצרים גם גרביים לריצה, לפילאטיס ולשלל עיסוקים ספורטיביים אחרים. הקונספט שלהם עבור כל הדגמים – גרביים שבהם יש הפרדה לחמש האצבעות. במלים אחרות – כפפה לרגל ובהמשך נסביר למה זה חשוב.

אז עכשיו מצאתי את עצמי מול גרביים באורך שאני לא רגיל אליו, אבל במבט ראשון זה נראה כמו החלק הקל להתרגל אליו כי מי גורב כפפה על כף הרגל? ושוב במלים אחרות, מה אני אמור לעשות עכשיו עם הדבר הזה? אז קודם כל עשו בשכל שסיפקו לי את הגרביים האלה בחורף. הכנתי לי טייץ ארוך לריצת הבוקר, כך שאני אראה "נורמלי" בכל מקרה (מי חשב פעם שגבר בטייץ ארוך זה נורמלי?). כשגרבתי את ה-Toesox נחשפתי בעצם לחלק הבעייתי שלהם – ההתאמה על האצבעות היא לא פשוטה. לא רוצה להשמע מתלונן מדי, בסך הכל גרביים, אבל אנשים שקמים ב-5 בבוקר לא אוהבים להתעסק יותר מדי בדברים מהסוג הזה. מצד שני, לכו תגידו את זה לרוכבי האופניים שמתארגנים ב-5 בבוקר.

וכאן מתחילות החדשות הטובות. נכון, לא קל לגרוב על האצבעות אבל מרגע שזה קרה ושנעלתי את הנעליים, ההרגשה היא נפלאה. התחושה של הגרביים האלה בכף הרגל טבעית לגמרי, ואני מדבר על פרק הזמן של ההסתגלות עוד לפני שהתחלתי את הריצה. אני יכול לספק לכם את הנתונים של היצרן ולהסביר שזה קורה בגלל רצועה כפולה להתאמה הדוקה, עקב וקטורי לתאימות אופטימלית, בד אוורירי עליון לצינון, ורצועת קשתית כף הרגל להרמת הקשת. אבל הדבר הכי טוב היה לצאת לריצה ראשונה של 10 קילומטרים כדי להבין איך כל זה עובד. ואז לצאת לריצה של 20 קילומטרים כשהגוף היה קצת עייף ומותש מפעילות קודמת.

גרבי קומפרשן TOESOCKS

אז מה הקטע של ההפרדה בין האצבעות?

אז הנתונים שנכתבו כאן על מבנה הגרב הם יפים ומרשימים, אבל אין צל של ספק שה"שיחוק" של המוצר הזה הוא הקונספט שלו – ההפרדה בין האצבעות. אם נחזור לרגע ליוגה, הפעילות שאליה מחוברים מייסדי החברה, שם אומרים שההפרדה בין אצבעות הרגליים היא מאוד חשובה לאיזון הגוף כי בצורה הזאת מפעילים יותר שרירים בכפות הרגליים. אני מנסה לשלב את זה עם דברים שנכתבו בספר "נולדנו לרוץ" שבו פרק שלם מתייחס לכפות הרגליים כאל איבר שמצד אחד הוא כל כך רגיש ומצד שני החלק המרכזי שלנו כרצים. אז מכאן אני לוקח לעצמי מסר חשוב לגבי הפרדת האצבעות ככלי עזר לחיזוק הרגליים ו"זורם אתו".

הדבר השני הכי חשוב, ואת זה מבינים בעיקר בריצות הארוכות יותר, הוא שהפרדת האצבעות ברגליים מונעת כמובן חיכוך וכן מונעת שלפוחיות. יש רצים שכבר רגילים אליהן, אבל יש הרבה שמתקשים לקבל את הרעיון של השלפוחיות ויש לנו כאן אופציה למוצר שיכול למנוע בעיה של שלפוחיות בתחרויות או אימונים ארוכים ולמנוע מצבים לא נעימים.

בכל מה שקשור לקומפרשן, עושה רושם שהגרביים של Toesox עושים את העבודה. כפי שציינתי בהתחלה, כשמדברים על מוצר קומפרשן קשה לתאר את היעילות שלו במהלך פעילות גופנית. אני כן יכול להעיד שיצאתי עם הגרביים לריצה ארוכה יחסית כשהשרירים ברגליים היו עייפים והתכווצו קצת לפני כן בריצה ארוכה אחרת ללא הגרביים. חכמת ההמונים אומרת שהגרביים עוזרים "לתפוס" את השרירים טוב ולמנוע התכווצויות, אני נוטה להאמין שזה עזר קצת.

בכל מה שקשור לזמן ההתאוששות, המשכתי לגרוב אותם כשעה לאחר כל ריצה והתחושה היתה נעימה מאוד. כמו בכל מוצר קומפרשן איכותי, הרעיון בהתאוששות הוא פינוי מהיר יותר של חומצות החלב בדם. בעניין הזה כבר היו מחקרים שהוכיחו שמוצרי קומפרשן באמת עושים את הפעולה הזאת. אצלי באופן אישי, כמי שמתאמן בבוקר ומתחיל לאחר מכן את היום, זה היה כלי עזר מצוין כדי לצאת מהמקלחת, להתלבש, ולהתחיל באמת את היום כאילו כלום לא קרה ב-5 בבוקר. עניין נוסף, גרבי הקומפרשן של Toesox המיועדות לריצה נקראות Zoe. הן מוצעות בשבעה צבעים שונים, ומיועדות לנשים וגברים.

מחיר: 239 שקלים

ציון שוונג: 9 מתוך 10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג