מבחן שוונג || נעלי הקרוספיט של ריבוק מדגם Nano 5

הבוחן של נעלי הקרוספיט החדשים של ריבוק הוא ד"ר איתי זיו, קרוספיטר חובב ומרים משקולות מחונן שהתאמן עם הנעליים ובדק מה לצפות מנעל קרוספיט - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

את שיטת האימון בקרוספיט, לא ממש ניתן להשוות לצורות אימון מקובלות ושכיחות אחרות של השנים האחרונות וזאת מבחינת הגיוון, העצימות, אפקט האימון, הוצאה קלורית ועוד. מדובר בשיטת אימון שיובאה לארץ רק לפני כמה שנים וכבר תפסה תאוצה מרשימה וישנם למעלה מ-50 מועדוני קרוספיט ברחבי הארץ.

69800

המתאמן זקוק לנעל שתעמוד במשימות גופניות כמו: הפיכת צמיג, טיפוס על חבל, סקווט על רגל אחת

עוד מבחני שוונג
מבחן שוונג || נעלי ריצה של אלטרה מדגם Instinct 3.0
מבחן שוונג || תיקי שתייה של שורש דגם דיון ודגם פולס
מבחן שוונג || נעלי ריצה של On מדגם Cloudsurfer
לכל מבחני שוונג באתר

הגיוון והעושר התנועתי של התרגילים והמשימות באימוני הקרוספיט רבים מאוד, מה שתורם רבות לבידול הכה מיוחד של שיטת אימון זו לעומת, אימון משקולות לצורך העניין. בנוסף, ישנן משימות גופניות שניתן לראותן, סביר להניח, רק בתחום אימון זה כמו: הפיכת צמיג, טיפוס על חבל, סקווט על רגל אחת, תרגילי ג'ימנסטיק שונים ועוד. בשל כך, יש צורך ביכולות גופניות מאוד רחבות ומגוונות וכשמדובר על נעלי קרוספיט, הן צריכות להיות בעלות תכונות מיוחדות גם על מנת להתאים לספורט ייחודי זה שכולל מעורבות של מרכיבי כושר גופני רבים, שימוש בציודים בסיסיים פשוטים שעימם משפרים את היכולות הפונקציונליות השונות ועוד.

וכך, הוזמנתי לבצע אימון קרוספיט (באחד מהמועדונים במרכז הארץ) ובחנתי את נעלי הקרוספיט CrossFit Nano 5 של ריבוק. כבר כשהגעתי לאימון ננעצו בי מבטים חשדניים ואף '"מטרידים" מצד עשרת חברי הקבוצה. הסיבה לכך, מסתבר, היתה שהם היו סבורים, מעל לכל ספק, שמתאמן המגיע עם נעליים מקצועיות שכאלה ככל הנראה גם מקצוען בתחום הקרוספיט. הם רק לא ידעו כמה הם טועים … ולצערי הם הבינו זאת מהר כשהתחיל האימון. וכאן המקום לציין שלמרות שבוחן הנעליים מעריך שנמצא בכושר אירובי טוב, יחסית וכן גם מבחינת יכולת אנאירובית (בהתייחס לאימוני משקולות שאני עושה), המרחק מכאן ליכולת טובה בתרגיל הקרוספיט רחוקה עד מאוד. אימוני חדר הכושר לא ממש יסייעו לשיפור יכולת כה שונה המאופיינת באימוני קרוספיט וזאת, למרבה הצער, הרגשתי מהר. למרות הניסיונות להיות בקצב של הראשונים בקבוצה, תוך מספר דקות הפערים ביכולת הגופנית היו גדולים ואין מנוס. יש צורך בשבועות ארוכים של אימון על מנת להתקדם ולשפר היכולות הגופניות כה שונות כמו באימון קרוספיט.

69800.2

התמיכה של הרגל טובה בנעל הזו וישנה תחושת ביטחון בעת האימון

לגבי הנעליים, נציין, שהרושם הראשוני, כאמור, עשה את שלו והנעליים מרשימות ממש למראה ובד בבד מדובר בגרסה קלה של נעלי אימון ונראה שהן גם מסיביות ומתאימות לאופי האימון הכה עצים, גס במידה מסויימת, לרבות בעת משימות כמו טיפוס בחבל, הרמת צמיגים, הרמת משקולות, זריקת כדורים ועוד. כולל הפעלה על מערכות גופניות שונות ולכן יש גם קושי לא קטן להתאים נעליים שיהיו נוחות לכל סוגי הפעילויות הללו.

התמיכה של הרגל טובה בנעל הזו וישנה תחושת ביטחון בעת האימון ובד בבד שמדובר הרי במשימות שונות ומגוונות ולכן נציין שהנעל עמדה בהצלחה בכל הדרך בה בוצעו המשימות הלא פשוטות הללו. בנוסף, תחושת הביטחון בעת האימון נשמרה והדבר חשוב במיוחד בעת הרמת משקולות כבדות וכמובן שמדובר על נפח אימון גדול בזמן קצר ובעצימות גבוהה. חשוב להאיר הנקודה שבעת ביצוע תרגילי הרמת משקולות בכלל ועם משקלים גבוהים – בפרט לביטחון ולנוחות של הנעליים חשיבות רבה. לבצע את התרגיל Clean and jerk או Deep squat ואחרים עם נעליים לא מתאימות הדבר בעייתי מבחינה בטיחותית וגם לא מומלץ ומשפיע לשלילה על איכות האימון. לכן בנעלי הנאנו 5 של ריבוק המיועדות לקרוספיט התחושה היתה טובה גם בעת ביצוע התרגילים הללו. בנוסף, הסולייה מעט מוגבהת ונראה שהדבר השפיע מבחינת רמת ואיכות המגע של הנעליים עם הקרקע שאגב, גם עשויה להשתנות במהלך אימון קרוספיט (סוגי משטחים שונים בחלק מהמקרים לביצוע המשימות).

69800.1

הסולייה מעט מוגבהת ונראה שהדבר משפיע מבחינת רמת ואיכות המגע של הנעליים עם הקרקע

רבים מהמתאמנים ולא רק בקרוספיט עושים שימוש בנעלי ריצה. הן לא בעלות אותן תכונות כמו נעלי הרמת משקולות, למשל, וגם לא כמו נעלי קרוספיט. במטרות של נעלי ריצה שונות, מושם בהן דגש רב על בולמי הזעזועים, קלות, הגובה בין העקב לנעל, העיצוב ומה לא. לכן, לבצע משימות גופניות שחלקן גם עם משקלים/עומסים כבדים המצריכים תחושת ביטחון ואף אולי תרומה יחסית בביצוע התרגיל, מצריך שימוש בנעליים מתאימות. הדבר דומה למשל, גם למשחקי כדור שגם שם יש צורך בנעליים מתאימות וממש לא נעלי ריצה מומלצות לצורך העניין.

באימון קרוספיט יש צורך בנעליים עם עמידות וחוזק משמעותיים בשל המשימות המיוחדות בסוג אימון זה שגם למעשה לא ממש ידוע מראש. יש צורך ביכולת להתמודד עם עומסים גבוהים, משטחים שונים, יציבות מעולה, שיפוע בין עקב לכרית גף הרגל ידידותי וכזה שמאפשר לבצע את האימון בנוחות, שימוש בחומרים חזקים, תמיכה משמעותית, שתקנה יציבות טובה, הרגשה שלכאורה "אין נעל על הרגל", "אוורור ונשימה", הרגשה נוחה בעת האימון, מרווחת מספיק ללא לחץ על כפות הרגליים, לרבות האצבעות ועוד.

סיכום

נעל נעימה, מומלצת, חוויתית וטובה לאימון. מנגד, יש לשים לב שייתכן שהציפיות מצד הסובבים אתכם באימון (החברים לקבוצת האימון והמדריך) יהיו גבוהות בשל שימוש בנעל כה מקצועית לאימון קרוספיט. אך על זה, סביר להניח ניתן להתגבר אחרי שנכנסים לשגרת האימונים ומבצעים קרוספיט על בסיס קבוע.

מראה: אטרקטיבי, מושך תשומת לב (למי שמעוניין…) ומיוחד

יתרון: "כיס" גרב להכנסת הרגל עם הרבה חורי אוורור

נוחות: טובה מאוד

עקב: 3 מ"מ




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג