מבחן שוונג || תיקי שתייה של שורש דגם דיון ודגם פולס

הקיץ בפתח ובוחן שוונג יצא לבדוק שני תיקי ריצה של חברת שורש וחזר עם תובנות, מסקנות וסיכום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תיק ריצה דגם דיון של שורש

בקיץ הישראלי נוהגים רבים מהרצים למרחקים ארוכים וגם רצים בכלל, לעשות שימוש בתיקי ריצה בעיקר כדי לשאת נוזלים כגון מים או משקה איזוטוני. ישנם אף כאלה שנושאים משקאות פחות מקובלים כמו קולה, מיצי פירות, ספירולינה ואפילו בירה. מעבר לנוזלים, תיקי הריצה אמורים להיות פונקציונאלים ולשמש לנשיאת חפצים כגון מפתחות, ביגוד לקדם פני מזג אוויר, או לשימוש לאחר הריצה, כגון: מזון, תכשירים (נגד שמש, דוחה יתושים, נגד שפשפות), טלפון סלולרי, כיד הדמיון הטובה של עם הרצים.

תיק ריצה של שורש דגם דיון

כמו כל דבר בתחום הריצה, מה שיותר קל – יותר טוב

לקריאת מבחני שוונג נוספים
כל מבחני שוונג
מבחן שוונג || תיק רכיבה של שורש מדגם 12L FUZE
מבחן שוונג || נעלי ריצה של אלטרה מדגם Lone Peak 2.0
מבחן שוונג || נעלי ריצה של On מדגם Cloudsurfer

כמו כל דבר בתחום הריצה, מה שיותר קל – יותר טוב. נעליים קלות, ביגוד קל וכמובן תיק קל. הכל מתוך מחשבה (נכונה) שהנעת פחות מסה צורכת פחות אנרגיה ואנו, הרצים, פריקים של חסכון באנרגיה.

קיבלתי לידי שני תיקים למבחן, של חברת שורש:
1. L3 PULSE
2. 1.5L DUNE

מבחן לתיק L3 PULSE:
איני מגדיר אותו כתיק ריצה למרות שניתן, כמו בהרבה תיקים אחרים, לעשות בו שימוש סביר בריצה.

תכנון, נוחות ונראות:
נפחו של התיק הוא 4 ליטר וניתן להכניס בו שקית מים של עד 3 ליטר. מבנה התיק ארוך יחסית, באופן שקצהו התחתון מתקרב לעצמות האגן. מבנה זה מונע הסעה יעילה של חום מאזור הגב התחתון, מתוך התפיסה שברוב רובן של הפעמים משתמשים בתיק לריצות בטמפרטורה גבוהה. באופן כללי, התיק עצמו נוח אלא שבמהלך ריצה, הגוף אינו סטטי אלא דינמי ובריצה ישנן קפיצות רבות כך שחתך הצוואר של התיק מעט מפריע במהלך הקפיצות הללו. אני מניח הנחה מושכלת שברכיבה על אופני הרים לא תורגש הבעיה הזו כלל.

לקריאת עוד מבחני שוונג

מבחן שוונג לתיק דגם פולס של שורש

רצועות החזה מתכווננת בצורה נכונה וניתנות להתאמה בקלות וללא קושי

רצועות החזה מתכווננת בצורה נכונה וניתנות להתאמה בקלות וללא קושי. אין צורך להוריד את התיק על מנת להתאים את הגודל. לתיק רצועת בטן צרה ללא כיסים צידיים. כך, בתיק זה לא ניתן להוציא דבר כלשהו ללא הסרתו מגב המשתמש.

מערכת מים ותוספות מיוחדות:
תיק זה מגיע עם מגן לפייה שניתן למקמו על כל אחת מרצועות התיק ובכך מהווה פתרון טוב לקיבוע הפייה אפילו בלי מתלה מגנטי שחברת שורש מוכרת, שהוא פטנט שמשדרג פלאים את הריצה עם מערכת שתייה.

אפיון חריג שנמצא בתיק הוא בידוד. שקית השתייה נמצאת (כמו בכל תיק שפגשתי) בתוך כיס עשוי בד, אלא שכאן מדובר על שתי שכבות בד וביניהם חומר מבודד. רעיון מאוד מוצלח שעוזר להותיר את הנוזלים בטמפרטורה שפויה לאורך יותר זמן.

את שקית השתייה מכניסים דרך רוכסן ארוך שנמצא לאורך התיק, כך שלא צריך להאבק בשקית שתכנס למקומה. תא מוארך לציוד בנוי בצורה דומה אך בשל נפחו הקטן והצר הוא פחות שימושו ומוצלח.

גימיק שאני מאוד אוהב נמצא באבזם רצועת החזה – משרוקית מובנית שאינה מורגשת בנוכחותה. תמיד טוב לעיתות מצוקה בפרט למי שמסתובב בשטחים מצוקיים, שם ניתן ליפול לתהומות כאלו ואחרים.

על התיק, בחלקו הקדמי, ישנו תא איחסון עשוי מבד אטום למים אותו ניתן להסיר ולהחזיר בקלות רבה. מדובר במקום טוב לטלפון סלולרי, כסף ופריטים אחרים.

יותר: מערכת מים, רוכסן צידי להכנסת שקית מים, תא מבודד למערכת המים, משרוקית מובנית
פחות: אין כיסי צד, רצועות לא דינמיות בזמן ריצה, מבנה ארוך מדי
משקל: 444 ג'
מחיר: 329 שקל

ציון מבחן שוונג: 6.5 מתוך 10

לקריאת עוד מבחני שוונג

DUNE
כאן מדובר בתיק שניתן לאבחן שתוכנן מראשיתו לסופו עבור ריצה.

תכנון, נוחות ונראות:
מדובר בתיק קטן, שמבנהו תוכנן לצורך מניעת קפיצות על גב הרץ, מה שבפועל מונע חיכוך ולכן מקטין את היווצרות החום בגב ובכלל בגוף הרץ ושפשפת, שמתפתחת במקרים של שינוי מקום תיק אלפי ומאות אלפי פעמים בריצה.

תיק ריצה דגם דיון של שורש

מדובר בתיק שניתן לאבחן שתוכנן מראשיתו לסופו עבור ריצה

גם כאן נעשה שימוש נכון ברצועת חזה מתווכננת ונוחה לתפעול. לתיק כיסי צד לנוחיות הרץ, מהם ניתן לשלוף חפצים במהירות וקלות. כך ימצא הרץ שנוח לשלוף תמר או ג'ל וכדומה ללא צורך להוריד או לשנות משהו ממיקום התיק ובכך לחסוך בזמן.

הפטנט בו נעשה שימוש לצורך צמצום החיכוך בין גב הרץ לתיק הוא רצועות כתפיים מוצלבות, אשר אכן עושות את עבודתן כראוי. נקודה אחת בעניין היא שלפני הנחת התיק על הגוף, יש צורך לסדר את הרצועות, מצב שיכול להעיק כשעייפים, חם והמוח באופן כללי לא מקבל את מנת החמצן הרגילה שלו.

בתיק אין יותר מדי מקום אלא לדברים הכרחיים. אולם נפחו הקטן המאפשר נשיאת ליטר וחצי נוזלים מכתיב ממילא ריצות לא ארוכות מדי ולפיכך גם אין צורך להעמיס יותר מדי חפצים. התיק יושב היטב על הגב ובעל מפתח טוב בצוואר, מה שחוסך שיפשופים בצוואר.

התיק יושב נוח גם בריצה קופצנית כפי שקורה תכופות בשטח, עם זאת יש לזכור כי מדובר בתיק בנפח קטן שמסייע למנוע תנודות של התיק על גבי הגב.

מערכת מים ותוספות מיוחדות:
שקית השתייה בנפח 1.5 ליטר שמגיעה עם התיק היא בעלת מבנה מיוחד – במרכזה חלל. ככל הנראה הרעיון בבסיס המבנה הוא לגרום לשקית להשאר שטוחה במקום לקבל צורה גלילית. צורה גלילית של שקית השתייה מייצרת לחץ בנקודות חיכוך על הגב מה שרצוי למנוע. אלא, שמבנה זה מקשה על ניקוי שקית השתייה וגם על מילויה בצורה נוחה. פתרון טוב הוא לחבר את שני צדי שקית השתייה במחיצה לאורכה ובכך למנוע את התנפחות השקית לצורה גלילית.

צינורית השתייה מגיעה עם אביזר קיבוע מגנטי. פטנט מוצלח בעיניי. בשני התיקים שהתקבלו למבחן הותקנו אותן צינוריות שתייה, מצוידות בשסתום HELIX בעל ראש מסתובב מה שמאוד מקל את הכנסתו לפה בלי צורך לסובב את הצינורית.

62944.7

בתיק נמצא שסתום HELIX בעל ראש מסתובב מה שמאוד מקל את הכנסתו לפה

הפייה עצמה מגושמת ופחות נעימה למרות שעושה את עבודתה נאמנה. לא הובא לבדיקתי ולא יצא לי להתנסות בכך באופן אישי, אך עם זאת, פיית ה-STORM נראית על פי המראה שלה בלבד מבטיחה יותר. בשני התיקים צינורית השתייה מתנתקת מהשקית בחיבור מהיר, נוח ושימושי.

יותר: קטן, ייעודי לריצה, כיסי צד נוחים, מערכת שתייה
פחות: פייה מגושמת, שקית שתייה קשה למילוי וניקוי, אין מקום ליותר מדי דברים
משקל: 375 ג'
מחיר: 399 שקל

ציון מבחן שוונג: 9 מתוך 10


 עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו וקבלו את כל התכנים הכי מעניינים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דרור סעיד הגיב:

    הDUNE באמת מאוד נוח ורצתי איתו גם בחום של 40+ בבקעה באמצע הקיץ אבל הוא לא שומר על קור המים והזעה מגיעה גם לתא מאחורה לפחות בריצות בבקעה באזורים פחות חמים לא היתה בעיה כזו ומומלץ לא להעמיס בתיק כי זה גורם כנראה אחרי כמה זמן לשלוקר להתפוצץ

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג