מאמנת השבוע של שוונג || ריהאם מנסור משנה תודעה בחברה הערבית

לפני כמה שנים הקימה ריהאם קבוצת שחייה מיוחדת לשחייניות מהחברה הערבית, ובחודש שעבר הן השתתפו לראשונה באליפות ישראל למאסטרס: "תחרות שלא אשכח לעולם, עשינו שינוי תודעתי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריהאם מנסור וקבוצת World Of Swimming באליפות המאסטרס | צילום: פרטי

מדור מאמן/ת השבוע חוזר, ולכבוד המאורע בחרנו להאיר בזרקור את הסיפור המיוחד של ריהאם מנסור. בחודש שעבר, מנסור הובילה כמאמנת לראשונה אי פעם קבוצה של נשים מהחברה הערבית באליפות ישראל בשחייה למאסטרס. לא מדובר על שחייניות על ששוברות שיאים, אלא על נשים פורצות דרך, או אולי נכון יותר להגיד מסמנות את הדרך עבור נשים נוספות, בתקווה כי אחריהן יגיעו עוד רבות.

לכתבות נוספות בנושא:
50 שיאים נשברו באליפות ישראל בשחייה למאסטרס, גרשון שפע ואניה גוסטומלסקי כיכבו
ספורטאית השבוע של שוונג || פנינה צדיקריו רצה כל הדרך לספרטה
מפסיקים להתלבט, נכנסים לים: 5 טיפים לשחיינים מתחילים במים פתוחים

"מזה שנים אני הייתי השחיינית הערבייה היחידה בתחרויות רשמיות במאסטרס", מספרת מנסור לשוונג: "משם נולד הפרוייקט שלי "World of Swimming", שמטרתו ללמד ולאמן שחייה אך ורק לנשים, כשאנחנו מתחרות כחלק מקבוצת המאסטרס אקוותיקים".

ריהאם מנסור באליפות המאסטרס | צילום: פרטי

מה היו המטרות שלך בתחילת הדרך של הפרויקט?
"בתחילת הפרויקט המטרה הייתה להביא נשים לרמה מקצועית להשתתף בתחרויות, כי רציתי לחולל שינויי ולשנות את הסטטיסטיקה. אך המטרה עם הזמן הפכה להיות הרבה יותר ערכית, עם המרחב הרגשי והגופני שנותנים המים לנשים. זו הייתה הדרך בה התחיל שינוי משמעותי בחיי כל מי שלקחה חלק בפרויקט.

איך את מרגישה שהשחייה השפיעה על המתאמנות שלך?
"השחייה הפכה לספורט שבועי שהנשים לא מסכימות לוותר עליו. השחייה יצרה מרחב חברתי, בו נשים נפגשות עם נשים שונות מהן – מדתות, ערים, אמונות ואורח חיים חברתי ותרבותי שונה. מה שמחבר ביניהן אלו המים. תחושת הבטחון, השחרור והשייכות היוותה עבורן רשת חברתית הדוקה ואמינה.

ריהאם מנסור וקבוצת World Of Swimming באליפות המאסטרס | צילום: פרטי

עד כמה ההשתתפות הראשונה באליפות הייתה חשובה לדעתך?
"מאוד חשובה. זה היה המקום שלנו לבוא ולהראות איך תוך חמש שנים נוצרה קבוצת השחייה הראשונה לנשים בחברה הערבית. ההשתתפות באליפות הייתה כמו להגיד 'אנחנו על המפה'. באנו להראות שלמרות שלכל אחת יש את העבודה, המשפחה, האמונה והחברה שלה, אפשר למצוא זמן ומרחב לעצמך ומשם רק לצמוח. על מנת לייצר זאת את חייבת את התשוקה והחלום, ועוד אדם אחד שיאמין בך שתצליחי".

ואיך היה לכן באליפות עצמה?
"קודם כל, מגיעה תודה לאקוותקים קבוצת האם שלי, על שהאמינו בי ובחלום שלי, ואני האמנתי אמונה שלמה בכל אחת ואחת בשחייניות שלי. התוצאה היא שהצלחנו להביא שבע נשים לאליפות ולעשות היסטוריה: איאת ח'לאילה מסכנין, נגם מסארוה מבאקה, יועד חביב מטייבה, סאברין חליחל מגוש חלב, מנאל עזיזה מדבוריה, ווטן עבד אלחמיד מעראבה וסרין שינאוי מכפר מנדא. ההתרגשות הגדולה הייתה שהן זכו גם בשתי מדליות – איאת זכתה במדליית ארד וסרין זכתה במדליית כסף.

איאת ח'לאילה עם החברות על הפודיום | צילום: פרטי

ואיך הייתה התחרות שלך? הרי גם את שחית
"אני זכיתי בחמש מדליות, שלוש במקצה אישי – זהב ב-50 מטר פרפר, מדליית כסף ב-50 מטר חופשי ומדליית זהב נוספת ב-200 מטר מעורב אישי, ועוד שתי מדליות במשחי שליחים עם אקוותיקים".

ואיך את מסכמת את החוויה כולה?
"זו הייתה תחרות שאני אישית לא אשכח לעולם, עשינו בה שינוי תודעתי חשוב לכל מי שהכיר, ראה ושמע עלינו.
וזאת רק ההתחלה".

ריהאם מנסור וקבוצת World Of Swimming באליפות המאסטרס | צילום: פרטי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג