50 שיאים נשברו באליפות ישראל בשחייה למאסטרס, גרשון שפע ואניה גוסטומלסקי כיכבו

מאות שחייניות ושחיינים מגיל 20 ועד 90 זינקו למים בסוף השבוע לאליפות השנתית וכתבו מחדש את טבלת השיאים. בנוסף לשני האולימפיים, גם אורן מלכה, איגור קרבקוב, יוסף קליגמן והוותיק שבשחיינים יצחק זק, בלטו. אקוותיקים ניצחו בתחרות הקבוצתית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחייניות ושחייני אקוותיקים עם הגביע | צילום: גיא שמואלי

בסוף השבוע האחרון התקיים אירוע השיא של שחייניות ושחייני המאסטרס בארץ – אליפות ישראל, שנערכה בשישי ובשבת בבריכה הלאומית במכון וינגייט. 435 שחיינים ושחייניות מגיל 20 ועד 90 זינקו למים למשחים האישיים ולמשחי השליחים ושברו לא פחות מ-50 שיאים ישראליים לגילאים השונים.

לכתבות נוספות בנושא:
מתן רודיטי בראיון מיוחד אחרי הישג השיא: "מרוצה, אבל עם תחושת פספוס"
גמר שלישי רצוף לשחייה האמנותית באליפות העולם, ניצחון היסטורי לנבחרת הכדורמים
13 שחייניות ושחיינים בסגל הנבחרת לאליפות העולם בשחייה, דוד גרצ'יק חולה וייעדר

מי שבלט מעל כולם הוא אחד השחיינים הגדולים בהיסטוריה של ישראל גרשון שפע, שחגג 80 לפני כחודשיים ובתחרות נראה כי המשיך את החגיגות. השחיין שייצג את ישראל שלוש פעמים במשחקים האולימפיים (רומא 1960, טוקיו 1964 ומקסיקו 1968) שבר לא פחות משישה שיאים ישראליים לגיל 84-80 במהלך האליפות – במשחים ל-50 ו-100 גב, 50, 100 ו-200 חזה ו-200 מעורב אישי.

גרשון שפע מקבל את המגן לזכרו של נלו בילדרמן | צילום: גיא שמואלי

שפע היה גם זה שזכה במגן ע"ש נלו בילדרמן, כשהיה הכי קרוב לשיא העולם בגילו ב-200 חזה עם 3:42.63 דקות, 7.18 אחוז משיא העולם. עוד בלטו יוסף קליגמן בן ה-85 ואורן מלכה בן ה-28, עם חמישה שיאים למאסטרס כל אחד. השחיין המבוגר ביותר בתחרות היה יצחק זק שיחגוג 90 השנה, וגם הוא קבע ארבעה שיאי מאסטרס.

אצל הנשים בלטה האולימפית אניה גוסטמלסקי, אשר שברה במהלך התחרות ארבעה שיאי מאסטרס לגיל 44-40 – ב-50 פרפר (28.87 שניות), 50 גב (31.87 שניות) ו-50 חופשי (27.97 שניות) וכן שותפה לשיא בשליחים. עוד בין שוברות ושוברי השיאים: עידו פיינברג, רומן טיטינשניידר, יובל הרי פלגי, איגור קרבקוב, אורי סלע, האולימפי דב ניסמן, ערן זוסמן, לירון הר שי, אלי כהן, רון קרמן, זאב שבתאי, גיל קיזלר, זיוית גוטמן מאירי, רונית קטן, רעות מרן ויעל קוסביצקי.

התחרות הייתה גם ההכנה האחרונה עבור 25 שחייניות ושחייני המשלחת הישראלית לאליפות העולם למאסטרס שתיערך בפוקואוקה שביפן מ-2 באוגוסט, מיד אחרי שתסתיים אליפות העולם באותה בריכה.

אליפות ישראל למאסטרס | צילום: גיא שמואלי

בתחרות בין האגודות ניצחה קבוצת אקוותיקים אותה מוביל שפע, כאשר מכבי עולם המים הגיעה במקום השני, ומכבי חיפה במקום השלישי. בדירוג הגברים עולם המים השיגו את הניצחון, לפני חיפה ואקוותיקים, בעוד אצל הנשים אקוותיקים ניצחו, לפני כפר המכביה ועולם המים.

יו"ר ועדת המאסטרס באיגוד השחייה ושחיין מאסטרס בעצמו, גיא שמואלי סיפר לשוונג: "הייתה תחרות יפה ומאורגנת היטב, עם הרבה שחיינים חדשים שבאו בפעם הראשונה לתחרות מאסטרס. אהבתי לראות שחיינים פעילים שנותנים כתף למאמץ הקבוצתי. ענף המאסטרס ממשיך לגדול, ואנחנו מאחלים בהצלחה לשחייני משלחת המאסטרס הישראלית שתצא ליפן לאליפות העולם בעוד שבועיים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג