על אימון ה"שניצלים" כבר שמעתם? עכשיו כשהקיץ בפתח, זה הזמן להכיר

השומן שמצטבר בצידי הגוף ובחלק התחתון האחורי של הגב ומכונה לעתים "שניצלים" מטריד לא מעט מאתנו. עדי שיף עם הדגשים החשובים כדי שתוכלו לדאוג פחות מהסוגיה גם עם אימון מקוון במיוחד עבורכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פילאטיס עם עדי שיף | צילום: רועי שלם

הקיץ ממש מעבר לפינה ובגד הים חוזר להיות רלוונטי מתמיד. זה הזמן לעבוד על "השניצלים", למי שאזור השומן במותניים מפריע לו או לה. נהוג לכנות את השומן שמצטבר בצידי הגוף ובחלק התחתון האחורי של הגב "שניצלים", על שם השניצלים הכה טעימים, אך עתירי שומן לא בריא שחלקנו מאוד אוהבים לאכול.

מאתגר להיפתר מהשומן הצידי. למעשה, הוא מהאזורים היותר מאתגרים בגוף מבחינת עבודה. כדי לעבוד טוב ונכון על האזור הזה, צריך לעבוד מדויק וחשוב להבין שעבודה על השומן הצידי מצריכה בהכרח גם עבודה על אזורים נוספים בגוף (כי השרירים הצידיים מחוברים לשרירים רבים אחרים דומיננטיים בגוף, שגם להם השפעה על נראות החלק הצידי).

לכתבות נוספות של עדי שיף:
טיפים ותובנות שלא הכרתם להקלה ולמניעת כאבי גב: איך עושים זאת נכון?
עובדים לעומק: על היתרונות האדירים שאימוני פילאטיס נותנים לנו

קבלו סרטון קצר ובו שבעה תרגילים שאם תבצעו אותם כל יום, או יום כן-יום לא, תקבלו תוצאות מדהימות. מדובר בעבודה של מספר דקות בלבד ביום. כל שצריך זה משקולת אחת, שגם כך תמיד מומלץ שתהיה בבית (ושמשקלה קילו עד 5 קילו, בחרו את המשקל המתאים לכם) וניתן לבצע את התרגילים בסרטון מכל מקום ובכל זמן, הכי פשוט ליישום

בסרטון מצוין מספר החזרות המינימלי לכל תרגיל לקבלת תוצאות רצויות. תפקידכם ואחריותכם לוודא שכל פעם אתם מגדילים ומעלים את מספר החזרות עד אשר מורגשת "שריפה" נהדרת. עם זאת, במידה ומורגש עומס על הגב, עצרו ונוחו (כי זה אומר שהגוף כבר עייף ומבקש מנוחה, הקשיבו לו).

ועוד קצת על ה"שניצלים" הידועים לשמצה – הם שרירי האלכסונים שמהווים חלק משרירי הבטן. יש ארבעה שרירי בטן עיקריים: אלכסוני חיצוני, אלכסוני פנימי, רחב בטני וישר בטני. חשוב שתדעו שלא מספיק ולא מספק לעבוד רק על אזור האלכסונים. הבטן היא מכלול שרירים שקשורים האחד לשני.

בנוסף להיות השומן הבטני הצידי שומן שמציק ומעיק, הוא גם לא בריא. אין צורך להיבהל, זה לא תמיד כך כמובן, ישנן גם סיבות שקשורות למבנה הגוף, לגנטיקה ולאורח חיים. בכל מה שנוגע לעניין בריאותי, השומן הבטני יכול להעיד על אחוזי שומן גבוהים וסיכון גבוה יותר למחלות לב. והוא גם יכול להעיד, אולי, על בעיות מטבוליות שונות, כמו שומנים בדם או סוכר גבוה. אז איך שלא נסתכל על זה, כדאי להוקיע אותו מחיינו.

כשהשומן הצידי יורד או מתעצב, קו המותניים מודגש יותר. אז פרט לכך שמבחינת תזונה, לסוכר ולפחמימות יש נטייה "ללכת" ישר לאזור הזה ולכן חשוב להקפיד על תזונה נכונה, אימוני כושר נכונים וממוקדים יעזרו לכם לצלוח את המשימה והמטרה ולראות תוצאות נהדרות. האימונים אפילו לא צריכים להיות ארוכים, אלא פשוט מדויקים.

צילום: Shutterstock

מבחינת פעילות גופנית – גם אימונים שבתוכם עבודה על השרירים הפנימיים (כמו אימוני פילאטיס), גם עבודה עם משקל הגוף, גם אירובי וגם אימוני כוח יכולים להביא לתוצאות מעולות. אבל תמיד זכרו שבכל מקרה, חשוב לעבוד במקביל גם על יתר השרירים בגוף. בסופו של יום, הגוף הוא מקשה אחת שיש להזינה ולשמור על כל החלקים בה וחלקים רבים בה קשורים האחד בשני.


למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג