לא רק על אופניים: יתרונות וחשיבות תנועת הפידול לגוף

לרוכבים התנועה נראית טבעית, אך למי שלא, חשוב להכניס אותה לשגרת האימונים שלכם. מהשמירה על האגן והירך, דרך העבודה על שרירי הבטן והליבה, וגם תרגילים מומלצים לדוגמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אימון בתנועת פידול עם עדי שיף | צילום: רועי שלם

הגוף שלנו אוהב גיוון, מכיוון שכך הוא לומד תנועות חדשות ומנחים חדשים ומעורר לחיים כמה שיותר שרירים וחלקים בגוף ובמוח שלנו. הגוף גם אוהב תנועות לא קונבנציונליות, משמע, תנועות שפחות יוצא לנו לבצע ביום יום.

לכתבות נוספות בנושא:
בכל גיל, בכל מצב: למה חשוב לחזק את פלג הגוף העליון?
חיזוק שרירי הליבה ללא תנועה: אימון סטטי שישרוף לכם בלי שתצטרכו לזוז

הכירו את פלאנק קופנהאגן: התרגיל שגם החזקים ביותר יתקשו בו

לאלו שרוכבים על אופניים, תנועת הפידול כמובן מוכרת וזה נהדר, כי מדובר בתנועה שחשובה וחיונית לגוף. אך אם אתם לא מחובבי הרכיבה על אופניים, חשוב שתכניסו לחייכם וכחלק מאימוני הכושר שלכם את תנועת הפידול. לא בכל אימון, כאמור, כדי שהגוף לא "ישתעמם", אבל בהחלט תנו מקום לתנועה החשובה. למה?

תנועת הפידול מצוינת לשמירה על האגן. מפרק הירך הוא מקום החיבור בין הראש הכדורי של עצם הירך לבין שקע תואם בעצם האגן. חשוב לציין שתנועת הפידול, לרוב, אינה מומלצת לנשים בהריון מכיוון שפיסוק רחב מדי יכול להקרין על האגן והצוואר הרחב ובזמן הריון, זה לא מומלץ.

תנועת הפידול נהדרת ל"שימון" המפרקים, שכן התנועה שמבוצעת אגב הפידול אינה תנועה טבעית שמתבצעת דרך קבע על בסיס יומי. כמו כן, התנועה מכניסה רוגע לגוף מעצם היותה מעגלית ובכך תורמת להרגעת הנפש. נסו לשכב על הגב ולבצע את תנועת הפידול עם עיניים עצומות. אתם תרגישו את הרוגע ממלא אתכם.

כמובן שכמו בכל נושא ועניין בחיים, מינון היא מילת המפתח. אין צורך כעת להפריז ולבצע את תנועת הפידול ללא הפסקה בכל רגע נתון. זכרו שהגוף אוהב הפתעות, אך ברגע שהוא מתרגל אליהן, בוודאי אם הן על בסיס יומי, הוא פחות "מעריך" אותן.

תנועת הפידול – לא רק על האופניים | צילום: shutterstock

קבלו סרטון קצר ובו אימון מיוחד שמשלב מגוון תרגילים ובתוכם תנועת הפידול. התרגילים גם עובדים נהדר על שרירים אחרים, כמו שרירי הבטן ושרירי הישבן. שילוב של עבודה על כמה שרירים במקביל מאוד טובה לגוף. תוכלו לאמץ את התרגילים ולשלב אותם באימוני הכושר שאתם מבצעים. תהנו.

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

בנוסף, מיוחד לגולשי שוונג – 10 אחוז הנחה בהרשמה לתוכניות האימונים הייחודיות של עדי שיף וגישה למאות אימונים קצרים ומדוייקים. לניצול ההטבה – כנסו לאתר והקלידו קוד הנחה shvoong10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג