העומס והמתח מתנקזים לכאבים בשכמות? זה הפתרון

ישיבה לא נכונה, עומס פיזי וגם מתח ולחץ הפכו את הכאב בשכמות לנפוץ במיוחד. עדי שיף עם אימון ממוקד שכולל שבעה תרגילים שיעזרו לכם להתמודד עם הכאב, למנוע אותו וגם יעזרו לנפש להשתקם. נסו בעצמכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כאבי שכמות? עדי שיף עם הפתרון | צילום: רועי שלם

השכמות נמצאות בחלק האחורי העליון של הגב, הן מהוות חלק מחגורת הכתפיים ויש להן חשיבות עצומה ביכולת הכתף והיד לבצע טווח תקין של מגוון רחב של תנועות. עצם השכמה היא עצם גדולה ושטוחה במרכז הגב ומשני צידיה – ה"כנפיים" שלנו, השכמות, שבגלל הדמיון בצורה לכנפיים, נקראות כך.

לכתבות נוספות בנושא:
10 דקות בממ"ד? בואו ננצל אותן! אימון קיר מיוחד ומותאם למצב
משקמים את הגוף והנפש: סרטון קצר של כ-5 דקות עם תרגילים להרפיית הגוף
גם מהבית: אימוני כושר קצרים ויעילים להזזת הגוף והרגעת הנפש

מסביב לעצם השכמה יש מספר רב של שרירים שהם אלו שמאפשרים לנו להניע את הזרועות בחופשיות. השכמה היא הבסיס אליו מתחברת היד וכדי שהיד תוכל לנוע באופן מלא ולתפקד בצורה טובה השכמה צריכה להוות בסיס חזק ויציב.

בעיקר בתקופה הזאת, אנחנו לעיתים מרגישים שכל העומס, הלחץ, החשש והעצב יושבים לנו על הכתפיים חזק וזה כבד, תרתי משמע. מכירים את המשפט – "כל עומס החיים מונח על הכתפיים שלנו"? המשפט נולד בעקבות תחושת הכבדות שמורגשת בעיקר בכתפיים ובאזור השכמות כשאנו חווים קשיים.

כדי להקל על הכאב או אי הנוחות בשכמות וכדי למנוע כאבים בעתיד, קבלו אימון שכמות מיוחד וקצר המצורף כאן לעיל, ובו שבעה תרגילים קצרים ומדויקים שיעזרו לכם להתמודד עם הכאב, למנוע אותו וגם יעזרו לנפש להשתקם.

כאבים באזור השכמות מאוד נפוצים והם יכולים לבוא לידי ביטוי בכל מיני סוגים של כאבים כדוגמת כאב חד, עמום או כאב שמזכיר דקירות. הכאב יכול להתעורר באזורים שונים בשכמה ואף להקרין לאזורים אחרים נוספים בגוף.

צילום: shutterstock

בדרך כלל הכאב יורגש באזור הגב העליון סביב עצם השכמה, בצוואר, בכתף או בזרועות. כאב בשכמות מופיע גם בעקבות שריר תפוס, עמידה לא יציבה או לא זקופה או ישיבה ממושכת, בעיקר מול מחשב, שם יש לנו נטייה לקרב את הפנים לכיוון המסך ובכך להיות בעצם במנח לא טבעי שעלול לגרום לכאב.

כשאנו מדוכדכים, באופן טבעי הגוף שלנו פחות מוחזק, יותר רפוי ושמוט והיציבה לא טובה, מה שגם יכול לגרום לכאב בשכמה. עם זאת, כאמור, יש מגוון רחב של סיבות לכאבים באזור השכמות ובכל מקרה אם הכאב מופיע באופן פתאומי או שהוא חד, נמשך זמן רב או מחמיר, מומלץ ללכת לבדיקת רופא בהקדם.

מה עוד אפשר לעשות כדי להימנע מכאבים בשכמות?
כדי להקל על כאבים באזור השכמות מומלץ, מעבר לביצוע אימון השכמות, לבצע פעילות גופנית ובמסגרתה תרגילים שמניעים את השכמות כדוגמת תרגילים לשיפור טווחי התנועה בשרירים ובמפרקי השכמה. גם תרגילים שמחזקים את הגב יכולים להקל על הכאב, כדוגמת תרגילים שעובדים על הזוקפים, הרי הם השרירים המייצבים שנמצאים לאורך עמוד השדרה.

בנוסף, כדי להימנע מכאבים בשכמות, מומלץ להיות מודעים לגוף ולוודא שהעמידה יציבה ולא שפופה ושתנוחת הישיבה נכונה וזקופה.


למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג