פריז-ניס; טירנו-אדריאטיקו: הכוכבים הסלובנים ממשיכים לזהור ב-2021

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: בטיני פוטו

בטור דה פראנס של 2020, שנדחה לסוף הקיץ מפאת קורונה, סיימו טאדיי פוגאצ'אר ופרימוז רוגליץ' הסלובנים במקומות 1-2. רוגליץ' עוד המשיך להתחרות בטור הספרדי המקוצר (הוואלטה) ולקח בו את הניצחון הכללי שנה שנייה ברציפות.

שנת מרוצי אופני הכביש 2021 התחילה השנה בלוח זמנים שפוי וצפוי בהרבה. תחרויות ההכנה לקראת הקלאסיקות של האביב כבר בעיצומן, ובהן גם הטורים הקצרים המפורסמים (7-9 שלבים) בצרפת – הפריז-ניס; ובאיטליה – הטירנו-אדריאטיקו.

מסלולו של מרוץ הפריז-ניס מובן משמו של המרוץ. "המרוץ לקראת השמש" לוקח את הרוכבים על מסלול מאזור פריז, לדרומה של צרפת – העיר ניס. הטירנו-אדריאטיקו האיטלקי לוקח את הרוכבים מהים הטירני – שמו של קטע הים התיכון בצדו המערבי של המגף האיטלקי – עד לים האדריאטי שבין יוון לאיטליה, בצדו המזרחי של המגף האיטלקי.
פעם נחשב הטירנו-אדריאטיקו מרוץ השלבים של הספרינטרים. לא עוד.

שני המרוצים שמתקיימים בו זמנית, וחוצים את הדבוקה המקצוענית לשניים, נכנסו היום עמוק לתוך ההרים. השלב הלפני אחרון של הפריז-ניס טיפס היום על האלפים המריטיימיים (האלפיים הימיים) לסיום השלב בגובה 1,500 מ' ב-ואלדבור לה קולמיאן לקראת הגבול האיטלקי. השלב הרביעי של הטירנו-אדריאטיקו טיפס היום על ההרים האפניניים במרכז איטליה, לסיום שלב בגובה 1,300 מ' בפראטו די טיבו.

פריז-ניס: רוגליץ' בשליטה מוחלטת

במרוץ הצרפתי, הוכיח פרימוז רוגליץ' את עליונותו המוחלטת. אחרי התקפת ריכוך אחת של הדבוקה במעלה ההר, התפוצץ רוגליץ' עם ספרינט בעלייה, 300 מ' לקו הסיום. הוא עקף מטרים לפני הקו את אחרון שורדי חבורת הבריחה. רוגליץ', שנראה בלתי ניתן להכנעה במרוץ, הגדיל את יתרונו בחולצת המוביל הצהובה ל-52 שניות על מקס שאכמן הגרמני.

קריסטס ניילנדס הלאטבי של קבוצת ישראל סטארט-אפ נראה כמי שעשה קפיצת מדרגה משמעותית לקראת העונה הנוכחית, ומדורג אחרי השלב הקשה של היום במקום ה-23 בדירוג הכללי, 3:53 דק' אחרי רוגליץ'. הלאטבי עדיין לא בדרג המתמודדים על המקומות הראשונים, אך בכל זאת, בהתקדמות משמעותית לעומת שנה שעברה.

טירנו-אדריאטיקו: הגרנד טוריסטים השתלטו. משלישיית הזהב נותר אחד

שלישיית הזהב החדשה של מרוצי האופניים מונה את אלוף העולם ז'וליאן אלאפיליפ, את הבלגי ואוט ואן-ארט, וההולנדי מתיו ואן דר פול. מתוך מקבץ תחרויות בהם השתתפו שלושתם יחד, ב-10 מהמקרים אחד משלושתם ניצח.

כך היה במרוץ סטראדה ביאנקה הלא פחות ממדהים שהתקיים לפני שבוע על דרכי טוסקנה (שם ניצח ואן דר פול, אלאפיליפ סיים שני, וואן ארט רביעי), כך גם בשלושת השלבים הראשונים של הטירנו-אדריאטיקו שהחל השבוע (בראשון ניצח ואן ארט; בשני אלאפיליפ; בשלישי ואן דר פול).

אבל שלישיית הזהב כולה מורכבת משלושה רוכבים שמתאימים היטב למרוצים חד יומיים, להתפוצצות של מאמץ מרוכז, ולספרינטים של עוצמה מתמשכת. לאו דווקא לטיפוסים הרריים ארוכים. השאלות עמדו להישאל היום, על ההרים האפניניים.
בזמן שרוכב של ישראל סטראט אפ – מאדס וורץ שמידט הדני, הוביל בפער גדול את המרוץ אל הטיפוס האחרון של השלב, החל הלחץ בדבוקת המובילים לעבוד. ראשון לנשור מבין שלישיית הזהב היה ואן דר פול. אחר כך, כבר התחילו התקפות של ממש, המטפסים החלו לתת את הטון. התקפות של אגן ברנל וגריינט תומס (מנצחי הטור דה פראנס ב-2019 ו-2018 בהתאמה) שברו את ז'וליאן אלאפיליפ. בהמשך, התקפה של מנצח טאדיי פוגאצ'ר הסלובני (מנצח הטור דה פראנס 2020) כבר ניטרלה את דבוקת המובילים כולה.

ואן ארט נשך שפתיים והמשיך לטחון בקצב אחיד. למעט פוגאצ'ר וסיימון ייטס (מנצח הוואלטה הספרדית ב-2018) שיצא לרדוף אחריו, הצליח ואן ארט לסגור את כל הבריחות. עד ה-300 מטרים האחרונים. שם כבר זינקו קדימה רוכבי הדבוקה שישבו על זנבו של ואן ארט משך הטיפוס כולו.

ייאמר לזכותו של ואן ארט, שהוא הצליח לברוח בעלייה לכמה מטובי המטפסים בעולם. עכשיו, מבין תריסר המדורגים הראשונים במרוץ, רק ואן ארט הוא רוכב שמסוגל לנצח גם במיאוץ. כל השאר, מטפסים טהורים. פוגאצ'ר מוביל בדירוג הכללי בסוף השלב, וואן ארט 35 שניות מאחוריו. וכך נפרד הטירנו-אדריאטיקו 2021 מהתואר המרוץ של הספרינטרים.

בגזרת ישראל סטראט-אפ, חוץ מאשר המלים החמות למאדס וורץ שמידט שבילה בחבורת בריחה את רוב היום, והוביל את המרוץ בחלקים משמעותיים, מגיעה גם מילה טובה לגיא ניב שלנו. ניב סיים את השלב הקשוח במקום ה-37 והמכובד, לפני כמה מטובי הרוכבים בעולם.


וידאו: ערוץ היוטיוב VELON

המשך השבוע

בפריז-ניס נותר עוד שלב אחד, בו צפוי רוגליץ' להשלים את נצחונו. בטירנו-אדריאטיקו נותרו שלושה שלבים. המרוץ יסתיים ביום שלישי, ויהיו בו אירועים למכביר, כולל שלב נגד השעון קצר של 10 ק"מ לסיום בסאן בנדטו. למרות זאת, קשה יהיה לקלף את חולצת המוביל מכתפיו של פוגאצ'ר המצוין.

אבל הדובדבן מגיע בסוף השבוע הקרוב – המונומנט הראשון (מבין חמשת המונומנטים של מרוצי האופניים) של 2021 – מרוץ המילאן-סן רמו. ה-"Primavera". המונומנט של הספרינטרים, על אף שני טיפוסים קצרים ומהירים בסופו – עליית הצ'יפרסה ולסיום, עליית הפוג'יו.

אפרופו שלישיית הזהב – ב-2019 ניצח במילאן-סן רמו ז'וליאן אלאפיליפ. ב-2020 ואוט ואן ארט חצה ראשון את הקו. האם השנה יהיה זה תורו של ואן דר פול הצעיר? יהיה המנצח מי שיהיה, במורדות הפוג'יו ולקראת ספרינט הסיום על רחוב הוויה רומא בסן רמו, חפשו את שלישיית הזהב: ואן ארט, ואן דר פול ואלאפיליפ. לפחות חלקם בין המובילים, עם עיניים מכוונות מטרה.


וידאו: ערוץ היוטיוב VELON




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג