תופס גל: אגדת הגלישה חוגג 50 ומנצח בעוד תחרות חשובה בהוואי

גולש הגלים הטוב בכל הזמנים מתכוון לפרוש בקרוב, אבל כנראה שהוא לא רצה לעשות את זה לפני ניצחון שמיני באחת התחרויות האהובות עליו, כשבדרך הוא גבר על כמה מהשמות הגדולים והצעירים בענף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כשאומרים גלישה בימים אלו, במהלך משחקי החורף האולימפיים, הנטייה היא לחשוב על סקי או על סנואובורד, אבל במקביל למה שקורה עכשיו בבייג'ינג יש גם תחרויות גלישת גלים ואחת החשובות שבהן התקיימה השבוע בהוואי – בילבונג פרו-פייפליין.

עוד כתבות אקסטרים בשוונג
הטכניקה הבסיסית לטיפוס נכון
האם זהו מרוץ האקסטרים הקשה בעולם?
למה אסור לעשות רפטינג בלילה

קלי סלייטר, אגדת הגלישה למי שזוכר אותו עוד משנות התשעים של המאה הקודמת, יחגוג ביום שישי 50 ובהוואי הוא הוכיח שבהחלט יש לו סיבה להמשיך את קריירת גלישת הגלים המפוארת שלו עם ניצחון גדול בתחרות היוקרתית. ועם זאת, דווקא עכשיו כשהוא חזר לטופ (אחרי שלא הצליח להעפיל לתחרות גלישת הגלים האולימפית הראשונה אי פעם במשחקי טוקיו 2020), הוא מתחיל לשקול את הפרישה שלו. שום דבר עדיין לא רשמי אבל הוא כבר חושב על זה וב-ESPN דווח כי סלייטר התקשר לשחקן הפוטבול האגדי טום בריידי, שפרש השבוע בגיל 44, כדי לקבל כמה עצות.

"רוצה להיפרד מכל המעריצים"

"זה היה יכול להיות מעניין אם זה היה קורה באותו שבוע", אמר סלייטר באחד הראיונות כשהתייחס לעובדה שהוא ובריידי יפרשו בסמוך אחד לשני, אגדת פוטבול ואגדת גלישה. קצת יותר בהרחבה סיפר סלייטר: "אני שוקל אם לפרוש עכשיו או להשלים את התחרויות של השנה הזאת ובמקרה כזה אני אעשה את זה כדי להיפרד מכל המעריצים שכל כך תמכו בי לאורך השנים".

ולמי ששואל את עצמו מה עושה גולש גלים מקצועני שמחליט לפרוש? התשובה היא ברורה כפי שמסביר סלייטר: "לגלוש, כל מי שפורש מגלישה מקצוענית פשוט גולש יותר".

רוצה לפרוש כמו ווינר. קלי סלייטר | צילום: shutterstock

56 ניצחונות בתחרויות מהסבב העולמי

אף אחד בעולם גלישת הגלים המקצועני לא השיג כל כך הרבה ניצחונות כמו קלי סלייטר. הוא היה אלוף העולם הצעיר ביותר כשזכה לראשונה בתואר בגיל 20, הוא גם היה אלוף העולם המבוגר ביותר בגיל 39 וכעת הוא ניצח את התחרות האחרונה שלו לפני שהוא מחליף קידומת ל-50. בסך הכל יש לו 11 תארים באליפויות העולם, הניצחון שלו בבנזאי שבהוואי השבוע היה הניצחון השמיני שלו שם ובסך הכל יש לו 56 ניצחונות בתחרויות מהסבב העולמי.

בגמר התחרות הנוכחית בהוואי הוא ניצח את סת' מוניז בן ה-24 מהוואי, בנו של גולש העבר טוני מוניז שסלייטר הכיר היטב בתחילת הקריירה שלו. "זה היה כבוד להתחרות נגדו", סיכם מוניז.

מספר ימים לפני כן, סלייטר כמעט הודח מהתחרות בקרב ראש בראש נגד בארון מאמיה, אבל כשנותרו לו מספר שניות על השעון הוא הצליח לתפוס גל מדהים שהוביל אותו לביצוע נהדר ולניצחון במקצה הזה. וכשאומרים ניסיון של יותר מ-30 שנים ברמות הגבוהות ביותר, מתכוונים באמת לרגעים מהסוג הזה. "אני מתייחס לזה כמו לאומנות לחימה. אתה לא נהיה גרוע כשאתה מתבגר, אתה פשוט מנוסה יותר", אומר סלייטר ומוסיף: "אני כמעט בן 50, אבל כמו שאני מסתכל על זה יש לי ניסיון של 40 שנים על הגלים האלה ואני בהחלט מסוגל להסתמך על רגעים שהיו לי כאן בעבר".

ועדיין, סלייטר הודה שגם הוא הופתע מהניצחון שלו: "זה בלתי נתפס, כל החיים אתה מתמסר למשהו אחד ופתאום הכל מתחבר ברגע אחד. אני לא יודע איך אפשר להשוות את זה למשהו אחר".

במהלך שנות הגלישה של קלי סלייטר הוא חווה את הפופולריות הגדלה של גלישת הגלים. אחרי הכל הניצחון הזה מגיע 6 חודשים אחרי שהספורט הזה נחנך גם במשחקים האולימפיים ומבחינתו של סלייטר מצד אחד הוא אוהב את החשיפה הזו לענף ומצד שני מסתייג ממנה. "אני מניח שעבור כולנו העניין של גלישת גלים ומיינסטרים הוא די משעשע. אנחנו רוצים שזה יהיה ספורט ושהגולשים יוכלו להרוויח כסף, אבל מצד שני אנחנו עדיין רוצים שזה יישאר הספורט הקדוש שלנו שהוא סודי ומיוחד".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חגי אשלגי הגיב:

    מייקל who?
    קלי סלייטר מנצח תחרויות סבב בגיל 50.
    אין דברים כאלה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג