להכיר את הקיר: הטכניקה הבסיסית לטיפוס נכון

רוצים ללמוד לטפס על קירות? מאמנת הטיפוס לאה סחיווסחורדר מלמדת הפעם איך נכון לטפס על קיר בצורה מדויקת ונכונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם עקבתם אחרינו בתקופה האחרונה וראיתם את כתבות הטיפוס, אז אתם יודעים שכעת סוף סוף אפשר להתקדם שלב ולהכיר את קיר טיפוס על באמת – פנים מול פנים. אז שכרתם נעליים בקיר שהגעתם אליו ועברתם תדריך בטיחות ומה הלאה? בפרק הזה נלמד את תורת האימון ובה: טכניקה, תנועה, טיפוס נכון ויעיל, תכנון מסלול וכיצד קוראים אותו נכון. בכתבה הזאת נעסוק בבסיס: כיצד יש לעשות שימוש נכון ברגליים או כפי שהוא נקרא גם "טיפוס על קצות האצבעות".

טכניקת הבסיס

אתם מוזמנים לנסות תרגיל קטן עם עצמכם, להסיק את המסקנה ואז להמשיך לקרוא את הכתבה. תעשו פישוק קל ברגליים ותבצעו סקווט רגיל באוויר. לאחר ביצוע הסקווט תעשו פישוק קל ברגליים שוב, תעמדו על קצוות האצבעות ותבצעו שוב סקווט.

באיזה מנח של הרגליים היה לכם יותר תנועה למעלה ולמטה? כאשר כל כף הרגל הייתה מונחת על הרצפה? כאשר הייתם על קצות האצבעות?

בפעם הבאה שאתם הולכים לקיר טיפוס נסו את התרגיל גם על הקיר טיפוס עצמו. איחזו באחיזת ידיים נוחה, מצאו שתי אחיזות רגליים נוחות ובצעו סקווט כאשר פעם אתם עם כל כף הרגל על האחיזה ופעם כשאתם על קצות האצבעות. נסו גם לזוז לצדדים עם הגוף ימינה ושמאלה.

כך נכון לטפס

לאחר ביצוע התרגיל האם שמתם לב שיש לכם יותר "אורך" בגוף כאשר אתם על קצות האצבעות? יותר טווח תנועה למעלה ולמטה? ועל הקיר גם לצדדים? הסיבה היא שזה כמו ציר של הדלת. תדמיינו אם הדלת היתה מחוברת בבסיס שלה היא לא היתה מסוגלת לזוז ולכן יש לה ציר. ככה גם בטיפוס. כאשר כל הרגל מונחת על האחיזה אין לנו יכולת תזוזה טובה או טווח תנועה בתנוחה שכל כף הרגל מונחת על האחיזה. המפרקים שלנו "נעולים" הם לא מסוגלים לתת לנו אורך מלא.

אני יודעת שטיפוס על קצות אצבעות בהתחלה מרגיש מאוד קשה ולא נוח. אבל אני מבטיחה לכם שככל שמתרגלים ועולים תמיד על קצות האצבעות הפעולה נעשית קלה יותר ואוטומטית ואחר כך היא תרגיש לכם טבעית. לכן מהרגע הראשון שתלכו לקיר לנצח טפסו על קצות האצבעות.

גם כך נכון לטפס

הסיבה השנייה היא באספקט הפיזי שקשור דווקא לקיר/למצוק. כאשר דרגות הקושי עולות, פיזית אין לנו מקום לשים ולדרוך על כל כף הרגל. כאשר עולים בדרגות הקושי כבר פיזית האחיזה נעשית קטנה יותר ומיקום הרגל והתנועה נעשה מאוד משמעותי לריקוד ההמשך שלנו עד לפתרון הבעיה. במצוק בחוץ אף אחד לא בונה לנו את המסלול כי הוא בטבע ושם אנחנו צריכים להתאים את עצמנו.

הסיבה השלישית קשורה לתנועתיות ומיקום הגוף, שיווי המשקל ואיך ניתן להזיז בצורה יעילה את מפרק האגן, הברך ופרק כף הרגל בצורה הנכונה.

כך לא נכון לטפס

כאשר נתרגל את "טכניקת האצבעות" במהלך החימום בשלב שעדיין קל לנו, נוכל לבצע את הצעדים בצורה נכונה גם במהלך הטיפוס עצמו, כשנהייה לנו קשה יותר, מאחר ואנו נבצע את הפעולה נכון בצורה אינסטינקטיבית, מבלי שנצטרך להתרכז בעבודת הרגליים שלנו.

טיפוס הוא ספורט מאוד שקול, מדוד ומדויק. כשנופלים מהקיר תמיד יש סיבה לנפילה וסוד קטן שנעסוק בו עוד בהמשך: נפילה בכלל לא קשורה ל"חוסר כוח בידיים".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג