מדליית כסף למטפס מור ספיר בגביע העולם לטיפוס פראלימפי

הישג למטפס הפראלימפי שסיים שני בגביע העולם בטיפוס לנכים, שהתקיימה בבריאנסון שבצרפת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מור ספיר מטפס | צילום: Jan Virt באדיבות התאחדות הטיפוס

המטפס הפראלימפי מור ספיר זכה במדליית הכסף בגביע העולם בטיפוס לנכים, שהתקיימה בבריאנסון, צרפת. ספיר ממשיך את השנה המוצלחת שלו בסבב, לאחר שלפני כחודש זכה במדליית הזהב בתחרות באוסטריה. גם הפעם ספיר פתח את מוקדמות התחרות בצורה מוצלחת, כאשר סיים את המוקדמות עם שני "טופים" (סיום מסלול).

 

מור ספיר מטפס בבריאנסון | צילום: Jan Virt באדיבות התאגדות הטיפוס

גמר התחרות זימן למטפסים מסלול קשה, כאשר שני המטפסים הראשונים על הקיר הגיעו למחציתו לערך. ספיר סיים גם את מסלול הגמר בצורה חלקה, על אף מקטע של מספר אחיזות חלקלקות, המהוות נקודת תורפה משמעותית עבורו, כיוון שהוא קטוע עשר אצבעות. מכאן הכל היה תלוי במטפס הצרפתי, שטיפס אחרון בקטגוריה וסיים את המסלול בזמן מהיר יותר משל ספיר, דבר שהעניק לו את הניצחון ואת מדליית הכסף לישראלי.

רגע לפני טקס הפודיום אמר ספיר "פחות מחודש מהתחרות הקודמת בה לקחתי את הזהב והתחושה מצוינת. מבחינתי עשיתי את כל מה שהייתי צריך לעשות בתחרות הזו. התחרות שלי היא רק מול עצמי, להמשיך, להשתפר ולכבוש פסגות חדשות ולכן זה בכלל לא משנה אם מישהו השיג אותי בדרך". ספיר מתחרה בקטגוריית RP2 המורכבת מספורטאים עם פגיעות מסוגים שונים בשני אברי גוף. ספיר הוא המתחרה היחיד בקטגוריה, ואף בעולם כולו, המטפס ללא עשר אצבעות ידיו. הוא ספיר את אצבעותיו במהלך אסון מפולת השלגים ברכס האנאפורנה בשנת 2014 והוא החל לטפס כחלק מתהליך השיקום.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג