זהב בגביע העולם למור ספיר בטיפוס פראלימפי

המטפס הפראלימפי מור ספיר זכה במדליית הזהב בגביע העולם בטיפוס לנכים, שמתקיים באינסברוק שבאוסטריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חדש בשוונג – כתבות טיפוס: מה ההבדל בין טיפוס בסגנון בולדר להובלה?

המטפס הפראלימפי מור ספיר, 30, פתח את מוקדמות התחרות בצורה טובה, כאשר היה המטפס היחיד בקטגוריה עם שני "טופים" (סיום מסלול). בגמר התחרות היה ספיר המטפס האחרון שיצא אל הקיר, כאשר המטפס הגרמני, שטיפס לפניו השיג את הטופ, דבר שחייב את מור לסיים גם כן את המסלול כדי לזכות בזהב, מה שאכן קרה. זו הפעם השלישית בה זוכה ספיר, סגן אלוף העולם לשנת 2019, בגביע העולם, לאחר שעשה זאת כבר בשנת 2017.

מור ספיר על הקיר באינסברוק | צילום: Laura wusel

עם מדליית הזהב על צווארו ומוקף בחברי נבחרת ישראל אמר ספיר, "זו התחרות הראשונה שלי אחרי שנתיים בבית ואין סיכוי שיכולתי לבקש חזרה יותר טובה. קיבלתי פה דחיפה ענקית מחברי הנבחרת שעודדו אותי לאורך כל המסלול ותמכו בי לאורך כל הדרך. הטיפוס בשבילי הוא המקום בו אני מזכיר לעצמי שעם עבודה קשה ואמונה בעצמך אפשר להשיג כל מטרה".

בטיפוס הנכים, שצפוי להיכנס למשחקים הפראלימפיים בפריז 2024, מתחרות קטגוריות נכות שונות על מסלולים נפרדים, המותאמים לסוג הנכות. ספיר מתחרה בקטגוריית RP2 המורכבת מספורטאים עם פגיעות מסוגים שונים בשני אברי גוף. ספיר הוא המתחרה היחיד בקטגוריה, ואף בעולם כולו, המטפס ללא עשר אצבעות ידיו. את עשר אצבעותיו איבד ספיר במהלך אסון מפולת השלגים ברכס האנאפורנה בשנת 2014 והוא החל לטפס כחלק מתהליך השיקום.

מור ספיר על הפודיום באינסברוק | צילום: התאחדות הטיפוס בישראל




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג