כיצד תצליחו להישאר פעילים בימים בהם אתם עובדים מהבית?

עובדים מהבית? קבלו כמה טיפים פשוטים וישימים לגמרי, שיעזרו לכם לשמור על שגרת פעילות הגיונית שתשמור אתכם בריאים ופעילים יותר: מקביעת מועדי האימון, דרך השימוש במעלית ועד ההפסקות היזומות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עבודה מהבית? כך תנצלו אותה לטובתכם | צילום: Pixabay

מאז פרוץ מגפת הקורונה לפני שלוש שנים, דברים רבים השתנו בתרבות שלנו ובדרך בה אנו חיים. קצרה היריעה מלפרט על השינויים הרים שהתחוללו, אך שינוי אחד בולט לטובה הוא שרבים מאיתנו התרגלו לעבוד מהבית.

מחד, לעבודה מהבית יש לא מעט יתרונות שניתן לציין: למשל הימנעות מנהיגה מלחיצה בפקקים, חיסכון אדיר בדלק, הפחתת זיהום אוויר, חיסכון בזמן ובכלל נוחות רבה יותר, הבאה לידי ביטוי בזה שאנחנו פשוט יכולים להישאר בפיג'מה שלנו ולעבוד מהבית. מאידך, לעבודה מהבית יש צדדים פחות יפים והם שאנחנו פשוט פחות פעילים גופנית, ניצול האנרגיה (קלוריות) שלנו פוחת ואנחנו די מתאבנים. כל מי שכבר עבדו מהבית יודעים שאחרי חודש פשוט מתחילים לסגל צורה של כיסא ולכך עשויות להתלוות גם שלל תופעות כמו עלייה במשקל, כאבי גב וסטרס.

אז כן, עבודה מהבית חוסכת לנו לא מעט כאב ראש, אך באופן די פרדוקסלי גם מייצרת לנו כאב ראש! יחד עם זאת, לא חובה בכלל להשלים עם זה, ואפשר בהחלט להימנע מזה לחלוטין או לפחות לצמצם את תופעות הלוואי כמעט לגמרי.

אפשרויות לאימון גם מהבית. צילום: שאטרסטוק

בכתבה שלפניכם, ארצה להציע לכם כמה טיפים פשוטים וישימים לגמרי שיעזרו לכם לשמור על שגרת פעילות הגיונית גם בימים שאתם עובדים מהבית, כך שבהמשך נוכל להפיק בימי העבודה מהבית רק את הדברים הטובים והחיוביים. חלק מהטיפים שלפניכם עשויים להיות פשוטים לגמרי וחלק יצריכו מכם לאמץ פתרונות יצירתיים והתאמה לתוך שגרת החיים העמוסה שלכם. ברור שזה לא יהיה פשוט, אך בהחלט שווה!

ימי אימון: רק בימים שעובדים מהבית
אז הטיפ הראשון שלי אליכם הוא לקבוע מראש בתוך הלו"ז את ימי האימון שלכם לימים בהם אתם עובדים מהבית. כן, נשמע לא הכי יעיל, אך למעשה יעיל הרבה יותר מהחלופות. לא חובה להיצמד לאימון הקבוע שלכם, ודווקא עשוי להיות רעיון נפלא לגוון את השגרה באימונים מסוג אחר.

מה למשל? ריצה או הליכה הן אופציות נהדרות לפעילות אירובית. גם רכיבה על אופניים או שחייה עשויות להיות אפשרויות נהדרות לפעילות קרדיו. ארגוני הבריאות ממליצים כי במהלך השבוע שלנו נצבור לפחות 150 דקות של פעילות מתונה או 75 דקות של פעילות נמרצת. ניתן אפילו לצבור מקטעים קצרים של פעילות, ובלבד שיארכו לכל הפחות כעשר דקות, ככה שאפשר גם לצאת לטיול קצר עם הכלב או לרדת לזרוק את האשפה במדרגות, ללכת ברגל לקניות במכולת וכדומה.

באשר לאימוני התנגדות, ההמלצות הן לבצע בין 3-2 אימוני התנגדות בשבוע, ככה שגם אם חדר הכושר שלכם קרוב למקום העבודה, עדיין ניתן למשל לרדת ולהתאמן בגינה הקרובה או אפילו לבצע אימון יו-טיוב מול המסך.

הליכה ליד הבית גם היא מומלצת | צילום: Shutterstock

לייצר לעצמנו הפסקות יזומות להתרעננות ולמתיחות
אסטרטגיה נוספת פשוטה יחסית, שלא ממש מצריכה מאיתנו לצאת מהבית, היא לייצר לעצמנו הפסקות יזומות כל פרק זמן קצוב שהגדרנו מראש ובהן ניתן לקום ולהימתח, ללכת ללגום כוס מים או סתם למשל להשקות את הצמחים או לטפל בכביסה ובכלים שבמדיח. כל מה שנדרש מאיתנו זה לכוון שעון כך שבכל שעה עגולה נקום ונתרענן.

הפכו מטלות יושבניות לכאלו המתבצעות על הרגליים
סגלו לעצמכם הרגלים שונים ממש שקורה במשרד, ומה למשל? שיחות טלפון מתבצעות ככל הניתן רק בעמידה ובהליכה. מעבר לעובדה שאתם עשויים לגלות שהשיחה יותר זורמת, אתם יכולים למלא את מכסת הפעילות האירובית שלכם בלי להרגיש ועל הדרך לשרוף עוד מספר קלוריות סוררות.

הפחיתו שימוש במכשירים, מכונות, אמצעים אלקטרוניים ואוטומטיים
בימי העבודה מהבית כדאי לנסות ולהפחית עד כמה שניתן את השימוש באמצעים אלקטרוניים ואוטומטיים כמו מעלית, כלי הרכב ומדיח הכלים, ובשאר האמצעים שמקלים עלינו את החיים. נכון, זה אולי יהיה פחות נוח, אך הגוף שלכם יודה לכם על זה. אפשר להתחיל לאט ומעט, עצרו את המעלית שתי קומות מתחת לדירה שלכם ואת שתי הקומות הנוספות טפסו במדרגות. חנו את הרכב קצת יותר רחוק מגן הילדים או מבית הספר והשלימו צעידה קצרה עד לשער. רוצים להדליק דוד? קומו ולחצו על המתג. מקמו את שלט המזגן רחוק מכם ובאופן כללי הפחיתו ככל הניתן את השימוש במה שחוסך לכם עבודה פיזית. נכון, זה נראה אולי כי אלו דברים פעוטים מאוד, אך הם בהחלט עשויים להצטבר לכדי נפח פעילות גדול מבלי שנשים לב בכלל.

לסיכום, אפשרויות העבודה מהבית שהתגלו לנו בשנים האחרונות מקלות את החיים באופן משמעותי ובעלות ערך מוסף אמיתי. יישום של הטיפים הפשוטים שלפניכם עשוי להפחית לגמרי את "תופעות הלוואי" הנלוות ולהפוך את כל החוויה לטובה וחיובית בדיוק כפי שהיא צריכה להיות!




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג