מחקר חדש || רוצים חיים ארוכים יותר? שלבו בין פעילות אירובית לאימוני כוח

לפי המחקר, השילוב המנצח הזה עשוי להשפיע משמעותית על תוחלת החיים על ידי הפחתה של אחוז בסיכון למחלות שונות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתאמנת מבצעת שכיבות סמיכה

ההמלצות בארצות הברית לפעילות גופנית הן תנועות יחסית ומדברות על 150 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית או 75 דקות של פעילות בעצימות גבוהה בשבוע. בנוסף מומלץ לעסוק לפחות פעמיים בשבוע בפעילות שמחזקת את השרירים.

רק דברים טובים יכולים לצאת מתרגיל קלאסי כמו שכיבות סמיכה | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
כיצד אימוני סבולת משפיעים על הגנים שלנו? 
אילו אימוני כוח חשוב שספורטאי סבולת יעשו? 
ההשפעה המיטיבה של פעילות גופנית על מחלות לב וכלי דם 

עם זאת, מחקר שפורסם לאחרונה ב-BMJ (כתב העת הבריטי לרפואה) ופורסם באתר "ראנרס וורלד", קובע שפעילות זו מספיקה כדי להאריך את תוחלת החיים ובנוסף שהשילוב בין שני סוגי האימונים (אירובי וכוח) יאריך את החיים אפילו יותר.

צוות בינלאומי של חוקרים בדק נתונים ממחקר שנמשך 17 שנים בארצות הברית ובו השתתפו קרוב לחצי מיליון בוגרים אמריקאים. החוקרים בדקו בין השאר את התגובות הגופניות של אנשים שביצעו אימוני אירובי וכוח.

הם השוו את הנתונים שלהם לסיבות למוות מכל מקרה וגם לסיבות למוות משמונה מקרים ספציפיים כולל מחלות לב וכלי דם, סרטן, מחלות בדרכי הנשימה התחתונות, תאונות, פציעות, אלצהיימר וסוכרת.

מסתבר שאנשים ששילבו בין אימונים אירוביים לאימוני כוח נהנו מסיכון מופחת של 40 אחוזים למות כתוצאה מהגורמים האלה בכל תקופת המחקר. בנוסף הם מצאו שאנשים שביצעו רק פעילות אירובית נהנו מסיכון מופחת ב-29 אחוזים ואנשים שביצעו רק אימוני כוח נהנו מסיכון מופחת של 11 אחוזים.

למרות שמדובר במחקר תצפיתי, החוקרים אמנם לא יכולים לקבוע חד משמעית שפעילות גופנית גורמת באופן ישיר לאריכות ימים, אם כי גודל המדגם אכן נותן משקל רב יותר לקביעה זו. בנוסף, הממצאים אכן מרמזים על החשיבות של הגיוון בסוגי האימונים כגורם לשמירה על הבריאות בנוסף לשיפור הביצועים הספורטיביים.

"השרירים מסתגלים באופן שונה לתרגילים שונים וזה עלול להשפיע על הבריאות המטבולית", אמר פרופסור מרק צ'פמן מאוניברסיטת סן דייגו. הוא עצמו לא היה מעורב במחקר זה, אבל ביצע מחקר אחר שבדק כיצד אימונים משפיעים על התפקוד המטבולי שזה המרכיב העיקרי במחלות לב וכלי דם ומחלת הסוכרת.

אימוני קרוס טריינינג (אימונים משלימים) עשויים גם הם לתרום לאריכות ימים מכיוון שהם מקלים עלינו להתאמן לאורך כל החיים. מחקר אחר ברפואת הספורט ציין שהם יכולים להפחית את הסיכון לאימון יתר ולשפר את הכושר הכללי.

בשורה התחתונה, המחקר האחרון מדגיש את החשיבות של ביצוע ההמלצות של ארגוני הבריאות השונים, כשמבין חצי מיליון האנשים שנבדקו רק 16 אחוזים מהם ביצעו אותן. בנוסף, מי שיוסיף לשגרת האימונים שלו תרגילים כמו שכיבות סמיכה, סקוואטים ומכרעים יוכל לא רק לשפר את הביצועים שלו, אלא את בריאותו באופן כללי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג