מבחן שוונג || אוזניות ריצה של Plantronics

הבוחן שלנו לקח למבחן את אוזניות הריצה והספורט של חברת פלנטרוניקס מדגם BackBeat FIT red ויצאנו איתן לעשרות קילומטרים של ריצה - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חברת Plantronics (פלנטרוניקס) האמריקאית, מתמקדת במוצרים טכנולוגיים מתקדמים וחלוצי הטכנולוגיה בחברה הביאו לעולם בין היתר מוצרים ששינו את פני התעשייה, כגון סט האוזניות הקלות, אוזניות ניידות (אלחוטיות), טכנולוגיות לניקוי רעשי רקע בתקשורת ועוד. המוצרים של החברה נמצאים בשימוש בחברות הגדולות בעולם, מחברות תעופה מסחריות דרך כלי טיס מבצעיים, מחברות הייטק ומשרדי ענק דרך נאס"א ואפילו בקרב אסטרונאוטים.

74672.1

אוזניות Plantronics BackBeat FIT red לרצים ורצות שהן אוזניות סטריאו אלחוטיות ספורטיביות

מבחן אוזניות Plantronics BackBeat FIT red

לקחנו למבחן את אוזניות Plantronics BackBeat FIT red לרצים ורצות שהן אוזניות סטריאו אלחוטיות ספורטיביות אשר לטענת החברה יוצרו באופן מיוחד עם עיצוב גמיש כך שהן נשארות יציבות, ללא תזוזה באוזן בכל אימון ובכל רמת פעילות גופנית. האוזניות משתמשות בטכנולוגיית SWEATPROOF עמידות למים, טכנולוגיה חדשה עם ציפוי זעיר (P2i ננו ציפוי) להגנה על האוזניות ממים, זיעה ולכלוך במהלך ריצה ואימונים.

עוד מבחני שוונג
לכל מבחני שוונג
שעון גרמין מדגם 235 Forerunner
נעלי ריצה של אלטרה מדגם Instinct 3.0
גרבי קומפרשן של Toesox לריצה מדגם Zoe

בשלב הראשון כמו בכל מכשיר אלקטרוני הטענתי את האוזניות. באוזניה הימנית (R) מסתתר שקע USB מוגן מים וסגור היטב, משיכה קלה כלפי חוץ והשקע נחשף. לאוזניה מחברים מצד אחד כבל Micro USB (כבל טעינה אוניברסלי) המצורף לאריזה ומצד שני לכל שקע USB המספק חשמל מחשב, טלוויזיה או כל שקע חשמל עם מתאם. חלוקת התכונות קלה להבנה ותפעול – באוזניה הימנית שולטים בשיחות (סמל שפופרת) ובאוזניה השמאלית שולטים בכל הקשור למוזיקה (סמל Play+Pause). לגבי טעינת הסוללות, בזמן הטעינה נדלקות 2 נורות לד אדומות באוזניה הימנית (R) ובגמר הטעינה נורות אלו יהפכו לצבע כחול (זמן הטעינה 90 דקות לערך).

בשלב השני יש לבצע סנכרון של האוזניות עם הטלפון החכם, במקרה שאני בחנתי היה זה אייפון 6. הפעלתי את אפשרות ה-BlueTooth במכשיר וכמו "משתמש רגיל" שמדלג על שלב קריאת ספרון הוראות הפעלה, גם אני ניסיתי ללא ידע מוקדם ללחוץ לחיצה ארוכה על הבליטה באוזניה הימנית והאוזניה נדלקה. בכניסה להגדרות ה-BlueTooth בטלפון הופיעו האוזניות, לחיצה נוספת על שם ההתקן (PLT_BBFIT במקרה שלי) ולאחר 2 שניות האוזניות סונכרנו. התהליך כולו נמשך כ-20 שניות לערך וזאת ללא ידע מוקדם וללא קריאת הודעות ההפעלה, בהחלט מהיר וידידותי. עוד חיווי חדש שראיתי באייפון לאחר הסנכרון – הסמל BlueTooth הופיע עם מד סוללה של האוזניות את זה לא הכרתי מעולם, נחמד.

74672.3

אני מאלו שמאז ומתמיד השתמש בטלפון הנייד ובאוזניות תואמות בזמן פעילות ספורטיבית ובעיקר בריצה, לצערי יש לא מעט התראות המפריעות למוזיקה להתנגן ברצף כגון שיחות טלפון, אימיילים, וואטסאפים, הודעות פייסבוק מסנג'ר או יומן עבודה, אך לאורך הזמן למדתי להתעלם ולהמשיך להתרכז במוזיקה. בעודי מחזיק את האוזניות הופתעתי לגלות את הקלות והגמישות של ה- BackBeat FIT red לאחר סידור האוזניות על האוזניים אל מאחורי הראש וללא מוזיקה יש תחושה שהן כלל לא קיימות.

מבחן ריצה לאוזניות

כבר מתחילת הריצה מורגשת איכות הסאונד (בס גבוה ולא מתפשר) שעוטפת אותך מכל כיוון, אם לא תרגישו בכך כנראה שלא הושבתם את האוזניה בתוך תעלת האוזן. הסאונד איכותי גם בהווליום גבוה והוא אינו רועש או צווחני מדי. הלחצנים באוזניים נוחים ללחיצה על פי התחושה באצבע בלבד (בליטות על האוזניה) ואין צורך להסתכל על הכפתור. מיעוט הכפתורים בהתחלה לא נוח ואולי קצת מבלבל, אבל לאחר מספר ריצות מתרגלים ומבינים שאפשר לשלוט על כל התכונות בעזרת 2 כפתורים בלבד (בכל צד של האוזניה). תוך כדי הריצה בזמן שאני רץ ונהנה מהמוזיקה שמתנגנת, באה לידי ביטוי נוחות האוזניה שלא מציקה, לא מחליקה, אינה מכבידה או מפריעה בתעלת האוזן. גם לאחר למעלה משעה של ריצה בקצב יחסית גבוה עם זיעה ושפיכת מים על הראש, לא היתה כלל השפעה על תזוזת האוזניות. הקשת מסביב לאוזן ומאחורי הראש מוחזקת בצורה טובה.

74672.2

ניסיון נוסף שנבדק הוא שיחת טלפון – איני נוהג לענות לשיחות טלפון תוך כדי ריצה או פעילות ספורטיבית עצימה (האנחות לא נשמעות טוב לצד השני) אך הפעם בדקתי את הנושא לטובת המבחן. לשיחה שמתקבלת תוך כדי ריצה, המענה קל ונעשה על ידי לחיצה אחת על האוזניה. איכות השמע טובה וכך גם הדיבור, למרות שהמיקרופון נמצא באוזניה עצמה, אין צורך להרים את הקול או לצעוק. כאן יש חיסרון קל והוא שיש להרים את היד לכיוון האוזן וללחוץ במדויק על הכפתור וכאשר האימון בעצימות גבוהה קשה יותר למקד את הנגיעה בלחצן המענה. זאת לעומת אוזניות עם חוט, שהלחצן מענה קרוב לבית החזה והלחיצה בו קלה יותר.

האוזניות נבדקו במספר מקומות רועשים מאוד ושקטים יותר, במקומות הרועשים – כאשר הגברתי עד העוצמה הגבוהה ביותר (נשמע חיווי) הסאונד נשאר איכותי עם ווליום גבוה לא צורח ומצד שני משאיר אותי ערני לסביבה. יתרון משמעותי לדעתי על פני אוזניות המנתקות אותי לגמרי מהסביבה. במקומות השקטים – האפשרות להנמיך על ידי לחיצה ארוכה על הבליטה באוזניה (L) אפשרה לשמוע מוזיקה בווליום נמוך ועדיין לשמוע היטב, איכות שיחת הטלפון טובה ומפתיעה מאוד לנוכח העובדה שהמיקרופון מוסתר בתוך האוזניה, אינה קרובה לפה ובכל זאת שמעו אותי מצוין מהצד השני.

לאחר מספר אימונים וריצות מיוזעות האוזניות התלכלכו בעיקר באזור הקשת שצמודה לאוזן וברצועה שבחלק האחורי (לא בחלק המחזיר אור). ניגוב על ידי מגבון לח על כל חלקי האוזנייה מחזיר את האוזניות למצבן הקודם והנקי למעט החלק של המחזיר אור המחוספס יחסית שעליו נותרו מעט לכלוך שיש להוריד עם היד.

סיכום

חיובי: איכות סאונד ושמע טובה, מיקרופון מוסתר בעל איכות גבוהה בזמן שיחה, ניקוי קל ופשוט, משקל קל, צבע ועיצוב, סוללה ארוכת טווח, הגנה ממים, האוזניות זוהרות בלילה ומצורף למארז נרתיק נשיאה.

טעון שיפור: יכול להפריע למרכיבי משקפיים, אין סנכרון עם מחשב או טלוויזיה עם קישורית BT, חיווי קולי בלחיצה על כפתור הווליום שעוצר את המוזיקה, .

מחיר: 500 שקל עם שנתיים אחריות

ציון שוונג: 8.5 מתוך 10 – בעיקר בגלל המחיר שהוא קצת יקר וחוסר היכולת לסנכרון עם מכשירים נוספים.

תכונות נוספות

קישוריות: BlueTooth 3.0
חיבור: MicroUSB
חיי סוללה: סוללת ליטיום – 8 שעות האזנה למוסיקה ועד 6 שעות שיחה
משקל: 24 גרם
התאמה למכשירים: ipod , iphone , ipad, ומכשירים עם מערכת הפעלה Android (אינו מתאים לממערכת הפעלה Windows)
טווח תדרים: 50-20,000Hz , רגישות 105dB
לחצנים בולטים לשליטה בהשמעת המוסיקה וכמובן מענה לשיחות נכנסות
ארץ ייצור: מלזיה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עומר הגיב:

    אחלה סקירה עושה חשק לקנות. יש בשוונגשופ?
    לבודק, באימון בעצימות גבוהה לא חייבים לענות לטלפון (עם כל הכבוד).

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג