מיתוס הבטן השטוחה: כמה אפשר לשאוף למשהו שלא כל כך קיים?

בפעם הבאה שתסתכלי בראי ותחושי בושה או אכזבה מהגוף שלך, תזכרי שהחריגות היא לא בך אלא בתמונה השקרית שמוצגת לך כבר שנים על ידי תעשייה אכזרית וצינית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"הרבה פעמים אמרו לי תכניסי את הבטן בצילומים", כך שיתפה מעיין קרת, דוגמנית-על לשעבר, בהרצאה שהייתי בה. זו היתה תובנה מטלטלת, גם לדוגמניות-על אין בטן שטוחה והן נאלצות לאסוף אותה פנימה כל הזמן, רק אז הבנתי את גודל המחדל, שלא נאמר הטראומה החברתית שאנחנו חיות בתוכה.

תזכרי שהחריגות היא לא בך (בתמונה: נועה זילברמן) | צילום: עידית ניסנבאום

לעוד טורים בשוונג
"כך ויתרתי על המשקל שלי והסכמתי להשמין"
הצד הפחות יפה של תקופת חיטוב
שמנה ובריאה, יש דבר כזה?

הבטן הרכה, זו הנקודה הקשה ביותר עבור רובנו עם קבלת הגוף שלנו.
ישבן, ירכיים וגוף מקומר כבר מתקבלים בברכה בתודעה של חלקנו, בתעשיית האופנה ואף הפיטנס, אבל בטן? זה כבר משהו אחר, היא חייבת להישאר שטוחה.

גם כשאני רואה דוגמניות "מלאות" או אושיות ביוטי שמנות, לרוב עדיין תהיה להן בטן שטוחה (לכאורה), וגם אני כמאמנת כושר שמעודדת קבלה עצמית והרבה אותנטיות, עדיין מתקשה להעלות תמונות ברורות של בטני הלא שטוחה.

כמות הפעמים שנשאלתי כיצד אפשר להשטיח או להקטין את הבטן, היא ללא ספק עצומה, זו השאלה שנשאלתי עליה הכי הרבה בכל שמונה שנותיי כמאמנת כושר. כחלק מזה מתאמנת שלי שאלה אותי מה היא יכולה לעשות כדי להפחית את השומן הבטני שלה והאם יש תרגילים מסוימים שיעזרו לו להעלם או לקטן.

נאלצתי לאכזב אותה ואאכזב גם אתכן ואתכם, לא, אין דרך להעלים באופן ספציפי שומן בטני ויותר מכך, זה על גבול הבלתי אפשרי להשיג בטן שטוחה לא.נשים בכלל ולנשים בפרט.

ואלו הן הסיבות:
בבטן שלנו ישנם שרירים, ומעל השרירים ישנו שומן, ולכן גם אם נעשה המון תרגילי בטן והשרירים שלנו יהיו מאד חזקים, עדיין יש מעליהם שכבת שומן ולכן הבטן לא תהפוך שטוחה ואת השרירים לא בהכרח יראו. זה כן יכול (וגם לא תמיד), למצק טיפה את הנראות, אבל בטח שלא להשטיח את השומן הבטני.

לנשים יש יותר אחוז שומן בגוף מלגברים | צילום: עידית ניסנבאום

יש א.נשים שגנטית יש להן ריכוז שומן בטני גבוה יותר, כלומר בחלוקת השומן בגוף, יתרכז להן יותר שומן באזור הבטן. כמו שיש א.נשים שיש להן נטייה לריכוז שומן גבוה יותר בירכיים או באזורים אחרים, מה שנקרא מבני גוף שונים, דבר שעלול להקשות על היעד הנכסף.

נמשיך לכך, שכשאיש או אישה יורדים במשקל, אין להם אפשרות לבחור מאיפה ירד יותר שומן, ואי לכך, אין להם דרך לשלוט בהקטנת השומן הבטני שלהם באופן שאליו הם שואפים ושואפות. נמשיך לזה שהיות ויש לנו שרירים ומעליהם שומן, אם אחוז השומן בגוף בכלל ובבטן בפרט לא מספיק נמוך (והוא צריך להיות מאד נמוך יחסית לסטטיסטיקה החברתית כדי שיראו את שרירי הבטן), הבטן לא תהיה שטוחה וריבועים לא יבצבצו ממנה.

ועל כל זה נוסיף את העובדה שלנשים יש יותר אחוז שומן בגוף מלגברים, נתון גנטי שאין מה לעשות לגביו. ובגלל זה לנשים יהיה הרבה יותר קשה להגיע למצב בו רואים להן את שרירי הבטן, או בכלל שתהא בטן שטוחה. כמובן שיש גם את אלמנט ההריונות והציפייה ההזויה שלא יהיה להם זכר, אבל זה כבר נושא גדוש בפני עצמו.

כלומר, העולם מכר ומוכר לנו מיתוס.
מיתוס של בטן שטוחה, חלקה, מתוחה, ללא כפלים, ללא צלוליט, ללא עור עודף, ללא שומן, ללא אמת.
העולם מוכר לנו עוד הרבה מיתוסים לצערי, שמאמללים אותנו יום יום, חיים שלמים.
כולנו קורבנות של תעשיית שקרים שמייצרת לנו באופן כרוני תחושה שאנחנו אמונות ואמונים על היעד הנחשף, ואם לא הגעתי אליו אז כנראה שהבעיה טמונה בי. אבל אני רוצה לשאול אתכן ואתכם: אם רוב הא.נשים לא מגיעות ומגיעים אליו, אולי הבעיה טמונה ביעד הבלתי אפשרי הזה?

תזכרי שאת בסדר | צילום: עידית ניסנבאום

אולי מתישהו באיזו דיאטת קיצון חולפת, תצליחי להקטין את ממדיך וכחלק מזה גם לצמצם את היקף הבטן, אבל ככל הנראה היא עדיין לא תהיה שטוחה וסביר להניח שאת תשמיני בחזרה, כי מהו המחיר שאפשר לשלם בשביל מיתוס שהומצא ולכמה זמן אפשר לשלם אותו?

כמה אפשר לסחוב, לצמצם עצמנו, להתעסק, להגביל, לשנוא, לתעב ולשאוף למשהו שהוא לא אני וגם לא כל כך קיים? כמה אנרגיה במרוץ החיים הגם ככה דורשניים הללו, יש לי להשקיע ולתת ולמען מה? למען בטן שטוחה?

אז בפעם הבאה אם תסתכלי בראי ותחושי בושה או אכזבה, או תמתחי עצמך בים ולא תאכלי חטיף ובירה קרה, תזכרי שהחריגות היא לא בך, היא בתמונה השקרית שמוצגת לך כבר שנים. תזכרי שאת לא אשמה בדבר, שהתעשייה אשמה, שאת לא עצלנית אם את לא מצליחה להגיע ליעד שהוא מראש לא אפשרי ולא באמת ישים, תזכרי שלחיות בשמחה זה הרבה יותר בריא מאשר לחיות ברודנות, הלקאה עצמית והימנעות.

תזכרי שאת בסדר.


נועה זילברמן | מאמנת כושר אישית, הוליסטית ובודי פוזיטיבית




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • תמר הגיב:

    קול השפיות ! תודה רבה.

  • מוטי הגיב:

    למרות האמור לעיל, כשפרשתי לגמלאות בגיל 68, שיניתי הרגלי אכילה (לא דיאטה) ופצחתי בריצה יומית ארוכה כול יום, הורדתי 30 קג ממשקלי וביטני שטוחה עם ריבועים בגיל 70

  • עמי אלמוג הגיב:

    כול הכבוד !!! אמת נכון ויציב!
    אני ילד בן 52 רוב חיי מבצע פעילות ספורטיבית, לא כמקצוען אלה נטו כחובבן, הזמן היחידי שהיו לי קוביות ובטן שטוחה היה כשהפסקתי לאכול וירדתי כ 15 ק"ג בצורה אובססיבית מה שלדעתי גרם לי לנזק.
    נאמר יפה עדיף להיות שמח ומאושר מאשר מלהיות רזה ומתוסכל. אבל כל זה צריך כמובן להיות במידה ובשילוב פעילות ספורטיבית.

  • יעקב הגיב:

    מצטרף למוטי
    מעל גיל 60
    לפני מספר שנים הוספתי לפעילות הספורטיבית הרגלי אכילה חדשים. התוצאה, מזה מספר שנים שאני עם בטן שטוחה..
    במקרה שלי זה דווקא אפשרי ואפילו בגיל 60+

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג