הצד הפחות יפה של "תקופת חיטוב" | צילום: אפרת וייסמן

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא מזמן נתקלתי בפוסט של מאמנת כושר שעיצבן אותי. זה לא מפתיע או נדיר, אבל מה שהיה צורם במיוחד במקרה הזה, זה האופן שבו היא הציגה עצמה כמעודדת דימוי גוף חיובי ובאותה נשימה שיתפה על כך שהיא בתקופת חיטוב.

עכשיו אומר לכן מה, יש כאן שתי בעיות.
הראשונה היא שיש כאן מסרים סותרים ומבלבלים, (אני מעודדת לקבלת גוף וביחד עם זה עושה דיאטה ומזמינה אותך לעשות גם). זאב בתחפושת כבשה, כלומר אותה מאמנת בין אם ביודעין או שלא, מושכת אליה נשים על ידי מילים מתוקות של בודי פוזיטיב, ובדלת האחורית מכניסה את תרבות הדיאטה והשנאה העצמית ממש בחזרה לתודעה השטופה גם ככה שלהן.

השניה, היא הנירמול שנעשה סביב חיטוב.
חיטוב זה בעיה. זה לא מחזיק, זו דיאטה קפדנית לכל דבר ועניין ויותר מהכל זה עיסוק בכושר שלא למטרת בריאות ושמחה, אלא למטרת מראה מסוים והרזייה. ופה חברותיי חזרנו לנקודת ההתחלה שגורמת לכולנו להיות בהפרעתיות כלפי אוכל, ספורט ודימוי הגוף שלנו, שוב פעם.

בעולם הכושר יש כל מיני מניפולציות שנעשות על הגוף כדי להגיע למראה רזה וחטוב, אחת מהן היא "תקופת חיטוב".
אולי יצא לכן לשמוע א.נשים מדברות על כך שהן עכשיו ב"תקופת חיטוב", ומה זה אומר בעצם?
תקופת חיטוב הנה תקופה שבה יש ניסיון להגיע לאחוז שומן נמוך ומסת שריר גבוהה, תקופת חיטוב נחשבת תקופה קשה להתמדה ותחזוקה לאורך זמן היות והיא דלה בפחמימות, מרובה באימונים וכוללת מיני "חוקים" כאלו ואחרים:
להרבות בכוח כדי שלא תרד מסת השריר ביחד עם הירידה באחוזי השומן (לא שזה באמת אפשרי), מאזן קלורי שלילי (משמע לאכול פחות קלוריות ממה שאני מוציאה), לעשות אירובי בדופק מטרה (עוד איזו שטות לא מבוססת כדי לרדת בשומן ולא במסת שריר כשעושה אירובי), לישון הרבה, לשתות הרבה מים ובעצם לחיות באורח חיים מוקפד ו…מופרע.

נכון מאוד,
אין שום הבדל בין דיאטה קלאסית שבה יש הימנעות ממזונות, צמצום קלוריות ושיח רעיל וכפייתי על אוכל ודימוי גוף, לבין "תקופת חיטוב".
והבעיה בתקופת חיטוב היא אותה בעיה שיש בכל הדיאטות:
בניית מערכת יחסים חולה עם אוכל
סבירות גבוהה וכמעט מוחלטת לחזרה למשקל הקודם שלנו עם ריבית
שיבוש של חילוף החומרים בגוף
יצירת שיח רעיל וכפייתיות אל מול ספורט, אוכל והגוף שלנו.

הדרך המהירה למערכת יחסים חולה עם אוכל| צילום: יובל כהן

השורה התחתונה

צמד המילים האקזוטי והכל כך נפוץ "תקופת חיטוב", הוא למעשה אותה הגברת בשינוי אדרת.
אז לא, אני לא ממליצה לעשות "תקופת חיטוב" ולא תקופות כאלו ואחרות כדי לעבוד על הגוף שלנו לכדי הרזייה או כל דבר אחר.
ואני רוצה להזכיר שהתמדה ובריאות לאורך זמן, נוצרות משפיות, כיף, שמחה, הנאה, אינטגרטיביות עם החיים, איזון, מידתיות וספורט שישתלב באורח החיים שלך באופן שלא יצריך ממך שיעבוד והתעסקות כפייתית.

מאחלת לכולנו לעשות ספורט כדי להיות בריאות ושמחות, כי להיות חטובות זה לא חשוב ובעיקר עלול להיות רעיל.

#מאוזנת

נועה זילברמן, מאמנת כושר אישית, הוליסטית ובודי פוזיטיבית.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג