מה "חרק" והרגיש רע לאברום בורג במרתון סמסונג ת"א?

לדעתו מרתון תל אביב הוא בית המקדש של הרצים, אך הפירמידה הספורטיבית המתרחבת והמעמיקה, הופכת לדעתו את המקצים שם לאיטיים יותר, עמוסים וצפופים יותר במרכזם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עוד רגע מסתיימת עונת המירוצים. היה טוב מאד, טוב שהיה ויהיה עוד הרבה יותר טוב. יאיר קרני, חברי ומאמני, מתפייט על מרתון תל אביב. להמון אנשים עוד נוצצות העיניים וגם אני מתרפק על עוד חצי מרתון לא רע כלל. ובכל זאת מחשבה עקשנית, מתגנבת כמו וירוס אל מערכת ההפעלה ומסרבת להימחק. מרוב שטוב משהו לא לגמרי טוב.

TEL AVIV SAMSUNG MARATHON 2016

המרוץ איטי יותר, עמוס וצפוף במרכזו | צילום: רונן טופלברג

עוד כתבות בנושא מרתון סמסונג ת"א 2016
מיהם הידוענים שכבשו את מרתון סמסונג ת"א 2016?
יאיר קרני מסכם את מרתון סמסונג ת"א: "על זה חלמתי לפני 30 שנה"
סיכום המרתון: מנצח קנייתי, גיבורים ישראלים, והכוכבת?
לערוץ המרתון בשוונג

כשאני חוזר למרוץ האחרון בתל אביב משהו חורק לי. האירגון היה למופת. עוד יותר טוב מהאירגון המושלם של השנים הקודמות. צעירי "מכינת רבין" הסבירו פנים באוהל שבכיכר, האווירה נהדרת, האתר מוקפד, האקספו מפנק, היוגורט של מולר מעולם לא היה טעים יותר. היו מים בשפע לאורך המסלול, המרחקים השונים לא התערבבו ולא עיכבו, החולצות מחמיאות ועכשוויות, ותל אביב היתה יפה מאין כמוה. אז מה מטריד אותך, אני שואל את עצמי. משהו, אני עונה לי. אני שייך לאלה שאחרי כל מרוץ – טוב או רע – חוזר בראש, בהילוך איטי אל כל חלק מהמרוץ. מנסה לשחזר את התחושות ולהינות עוד קצת. מתאמץ להבין מה דעך. איפה? ומה התפוצץ ולמה?

החכמה המצויה אומרת שהקילומטר הראשון בכל מרוץ הוא קילומטר של ״היכרות״, לחיצת ידיים (או ליתר דיוק לחיצת רגליים) בין הרץ לבין המרוץ. אחר כך המרוץ נפתח ואתה משייט להנאתך או לסיבלך עד לסיום, ליוגורט ולמדליה הנכספת.

באותו יום שישי של מרתון תל אביב המבורך, המרוץ הוזנק בדיוק בזמן. והחריקות התחילו. לקח לי שישה קילומטר למצוא את מקומי. דחיפות, צפיפות, רצים שבאו כדי לפטפט עם החברים לאורך הטיילת, פטריוטים שמנופפים דגלים וחוסמים את המסלול, חיילים צועקים בגבריות מאותגרת ושוברים את השלווה. או כמו שאמרה בת זוגי ״זה נהיה כמו מרוץ הלילה״. היא העניקה מחמאה ואני הבנתי משהו אחר.

תל אביב אכן היתה לריצה המונית במובנה הבסיסי. יש משמעות טובה ורבה לכך שכל כך הרבה אנשים מסוגלים להתמודד עם המרחקים הלא פשוטים האלה. זה אומר שהפירמידה הספורטיבית מתרחבת ומעמיקה. ואין לי ספק: בעתיד הלא רחוק היא גם תייצר אלופים של ממש בשפיץ ובצמרת. אבל יש לזה מחיר. לפי אתר "מבט למרוץ" של אילן זיסר (זה המקום להודות לו שוב ושוב על תרומתו האיכותית לקהיליה) ירדה בשנתיים האחרונות המהירות של החציון בשתי דקות. 1:59 היתה התוצאה ב-2014, ו-2:02 ב 2016. ולשם השוואה ב-2003 מהירות החציון היתה 1:46.

tlvm-160226-0718

מרתון תל אביב הוא בית המקדש | צילום: רונן טופלברג

משמע המרוץ איטי יותר, עמוס וצפוף במרכזו. רץ ממוצע ובינוני כמוני, שאף פעם לא יהיה בדבוקות המובילות, אבל תמיד רוצה לשפר את התוצאה, למצות את יכולותיו, לגעת בגבול המעטפת ואף מעבר לה, יתקשה לעשות זאת מתוך הגוף המרכזי של המרוץ. אני מתנצל בפני כל מי שדחפתי מבלי משים, סולח לכל מי שנעץ בי מרפק, שכחתי את הרגל שכמעט הפילה אותי בפנייה החדה לנמל. נהניתי מאד ואפילו שיפרתי את התוצאה מלפני שנתיים. אבל למה להצטופף? יש כל כל הרבה אלטרנטיבות הרבה יותר מרווחות, יש מספיק מירוצים לכולם. ולמרות כל אלה בשנה הבאה אני כנראה אהיה שם לאורך הטיילת. כי מרוץ תל אביב הוא בית המקדש, סנטיאגו דה קומפוסטלה, מֶכָּה ומערת אָמָרְנת של הרצים. וכשיש מצוות עליה לרגל אני מצוּוֶה ועולה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שירלי הגיב:

    הארגון היה מופתי ולי ההמון שנופף בדגלים והילדים שביקשו "כיף" בצידי הכביש, דווקא חיממו מאוד את הלב. היה נהדר לראות את אחוז המשתתפים הגבוה שרץ ולהבין שהעם הזה בכושר !!!!! לא מבינה מה הבעיה…….

  • דודי הגיב:

    אז תאר לך אברום מה היה קורה לו כל אחד מהרצים היה מביא אתו צלמת צמודה שיושבת באמצע המסלול בכדי לצלם אותך בפוזות שונות ומשונות ומפריעה לרצים. אז מה אתה רוצה? אישית נהניתי מכל רגע,דקה ושנייה גם שהיה קשה וצפוף.

  • מנחם הגיב:

    אברום, יש לך טעות. היה גם היה ערבוב בין המקצים וזה מאד הפריע במיוחד לרצי מרתון מהירים שנכנסו בעלייה של רחוב אלנבי לנחילים של רצי חצי מרתון שכולם איטיים מהם בשלב הזה. מאותו קטע, למשך 12 קילומטר ( לא ברצף ) מתוך ה- 18 האחרונים היה צורך להלחם על המקום, לעקוף ולעקוף ולעקוף. זה מפריע למי שרץ מרתון על תוצאה וזה לא מקצועי. אולי אתה לא הרגשת כי הייתי בעצמך במקצה החצי ורצת פחות או יותר עם אנשים שהם בקצב שלך. מעבר לזה, זה תענוג לראות כל כך הרבה רצים של ספורט עממי לשמו. אתה לא יכול להתלונן על זה שעל המסלול יש אנשים בדיוק כמוך. אולי אתה מפריע לאחר כמו שהוא מפריע לך? בקיצור- היו פגמים מקצועיים במרתון הזה, אבל מבחינת הכמות והארגון הכולל- מצויין!

    1. יואב בלייכר הגיב:

      אברום כייף לקרא את הגיגיך בענייני ריצה – כתמיד.
      אין מרוץ שאני לא נזכר בך, שהרי אתה לימדת אותי ג׳ל מהו כאשר רצתי לראשונה בחיי חצי מרתון, שם פגשתי אותך ואת רעייתך שכמדומני גם לה הייתה זו ריצת חצי מרתון ראשונה, ראית אותי בשאלית כוחותי ואמרת לי ״איש צעיר קח ותראה איך חוזרים לך כוחות״ – כך היה. ומאז 2009 כל מרוץ אני חושב עליך ומודה על אותו מפגש אקראי (או לא) בפארק לקראת ק״מ 19 כמדומני.
      וכמובן מגיע מוכן לאחר שלמדתי דבר או שניים על ריצה ותזונה.
      יישר כוח ושתמשיך לשרוף קילומטרים רבים

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג